Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jatkuvat s-lomat lapsettomuushoitojen takia

Vierailija
12.12.2014 |

Onko oikein, että työkamu on toistuvasti sairauslomalla lapsettomuushoitojen takia. Tuntuu, että työpaikalla monet kokee epäreiluksi, mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään, koska on niin arka asia... Mun mielestä on ihan ok, mut onhan se tavallaan epäreilua. Toisaalta, onhan sekin epäreilua, että kaikki eivät onnistu saamaan lasta, vaikka olisivatkin varmasti mahtavia vanhempia... Mitä mieltä ootte?

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö sit vaan hyväksyä oma kohtalo? Tai jumalan tahto, jos siis uskoo? Onko pakko väkisin yrittää? Jotain rajaa, on tässä maailmassa vaan niin paljon lapsia, jotka tarvitsisivat apua, mutta, kun on pakko saada Oma... 

Vierailija
22/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:26"] Mulla on työkaverina nainen joka on jatkuvasti sairauslomilla kun sen lapsi on kipeänä.  [/quote]   Miten äiti voi olla sairaslomalla jos lapsi on kipeä? [/quote] Töistä saa kolme palkallista s-päivää lapsen sairauden takia.

[/quote]

Se ei ole äidin sairasloma vaan tilapäinen hoitovapaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo mitään sairaslomaa, se on sairausloma senkin lintsari! KVG!

Vierailija
24/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, mulla oli kanssa työkaveri, joka oli töistä pois kun se synnytti!!! Ja sai kuulemma rahaa kokoajan! Ei synnytys ole sairaus eikä muutenkaan syy lusmuiluun.

Vierailija
25/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle on tehty neljä ivf-hoitoa, ja jokaisesta on saanut kolme päivää palkatonta sairaslomaa. Itse punktiopäivä, jolloin siis kohdun seinämän läpi napataan niitä kypsiä munasoluja (ihmiset kokevat tämän toimenpiteen eri tavalla, minulle ensimmäinen oli helppo ja kolme seuraavaa sellaisia, että huusin koko operaation ajan) ja jolloin ei mitenkään ole työkykyinen, kun on saanut kipulääkkeitä eli edes autoa ei voi ajaa. Kolmantena päivänä se alkio siirretään kohtuun ja se ei ole kivuliasta eikä millään tavalla raskas operaatio edes henkisestikään, joten sen jälkeisenä päivänä voi mennä jo normaalisti töihin. Minulla on ollut vielä kolmantena päivänä viiltäviä kipuja tietyissä liikkeissä mutta muuten ok. Monella ei ole ollut yhtään kipua enää tässä vaiheessa.

Tällaiset vapaat ovat aina palkatonta. Voit kuvitella ne vaikka lomamatkoiksi. Vuoden aikana tuskin nyt ihan yhtenään on näissä hoidoissa.

Vierailija
26/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:10"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:50"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:38"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:26"] Mulla on työkaverina nainen joka on jatkuvasti sairauslomilla kun sen lapsi on kipeänä.  [/quote]   Miten äiti voi olla sairaslomalla jos lapsi on kipeä? [/quote] Töistä saa kolme palkallista s-päivää lapsen sairauden takia.

[/quote]

Se ei ole äidin sairasloma vaan tilapäinen hoitovapaa!

[/quote]

''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''''

Siinä sulle pilkkuja nussittavaksi, nauti :)

Vierailija
27/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muiden pitää maksaa toisten koeputkilapsikulut? Ihan käsittämätöntä, ei mee mun järkeen!

Vierailija
28/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on palkatonta lomaa. Ainakin punktion jälkeen tulee se väh. 3 päivän salkku.

Jos tulee jotain, kuten nesteen kertyminen keuhkoihin tai sydänoireita niin sitten on tietenkin pitempi, viikkoja.

Kuulostaa hieman omituiselle että koko ajan hoitojen vuoksi olisi pois. Ei niitä punktiota kuitenkaan koko ajan tehdä, kerran per hoito. Hiukan epäilen tän ketjun todenperäisyyttä..

T. Hoidot kokenut, nyt raskaana

Vierailija
29/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin uskottavalta kuulosta

Vierailija
30/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:48"]

Miksi muiden pitää maksaa toisten koeputkilapsikulut? Ihan käsittämätöntä, ei mee mun järkeen!

[/quote]

Ihan vaan vittuillakseen sulle, kun siitä noin söpösti ärsyynnyt <3

Vierailija
31/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sylkäisin yhden ivf-hoidolla raskautuneen kakkuun töissä, kun oli jäämässä mammalomalle. Vastustin viimeiseen asti ideaa väsätä se kakku. Eipä mennyt kakku syötäväksi kun oli räkäklimppi päällä ;)

Ja sitä akkaa olis voinut potkaista mahaan. Sitä en sentään viitsinyt.

Vierailija
32/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:37"]Itse sylkäisin yhden ivf-hoidolla raskautuneen kakkuun töissä, kun oli jäämässä mammalomalle. Vastustin viimeiseen asti ideaa väsätä se kakku. Eipä mennyt kakku syötäväksi kun oli räkäklimppi päällä ;)

[/quote]

Juuri tämän vuoksi me lapsettomat (tai ex lapsettomat) ei juuri haluta olla teidän normaalien kanssa tekemisissä.

Vierailija
33/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:56"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:54"]

Joko lääkäri on määrännyt sairausloman (palkallista) tai työkaverisi on sopinut asiasta työnantajan kanssa: Kummassakaan tapauksessa ei ole sinun ongelmasi.Olisitko mieluummin valinnut lapsettomuuden kuin uhrin ja mielensäpahoittajan osan?

[/quote]

Lapsettomuushoidot eivät ole PALKALLISTA saikkua.

[/quote]

Lapsettomuuhoidoista koituvat poissaolot VOIVAT joskus olla myös palkallista saikkua. Joillain aloilla korvausta maksetaan, jos hoitojen syy on endometrioosi eli SAIRAUS. Jos diagnoosia ei sen sijaan ole tai hoidot johtuvat esim. miehen siittiöongelmista, mitään ei tipu. Mutta nuo korvauket ovat tosiaan alasta riippuvaisia.

Voin kokemuksesta kertoa, että se lapsettomuushoidoissa käyvä varmasti miljoona kertaa mieluummin tekisi yksin teidän kaikkien muiden työt kuin kävisi hoidoissa. Kannattaa ajatella asiaa siltä kannalta, että jotkut saavat useita lapsia pienillä ikäeroila ja ovat jatkuvasti poissa se vuoksi. Lapsettomuushoidoissa käyvä luultavasi "hankkii" vain sen yhden lapsen ja jatkaa sen jälkeen puurtamista...

Vierailija
34/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä töissä yksi lasta pitkään miehensä kanssa yrittänyt nainen sai keskenmenon töissä. Raskaus oli kait aika alussa mutta kun tuli naama punaisena vessasta ja lähti itkien kotiin syy selvisi.

Sen jälkeen oli 2 VIIKKOA saikulla. Nyt on kai jossain hoidoissa ja saikuttaa masennuksen takia samalla kun muut tekee sen työt.

Vierailija
35/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 21:37"]Itse sylkäisin yhden ivf-hoidolla raskautuneen kakkuun töissä, kun oli jäämässä mammalomalle. Vastustin viimeiseen asti ideaa väsätä se kakku. Eipä mennyt kakku syötäväksi kun oli räkäklimppi päällä ;)

[/quote]

Hahah huippu! :)

Vierailija
36/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi kuule, kyllä se munasolupunktio sattuu ja sattuukin niin hävyttömän paljon, että taju meinasi lähteä ja sen jälkeen ei kivuilta pystynyt pariin päivään kävelemään.

Kyllä mä olisin hoitanut lapsenteon mieluummin mieheni kanssa makkarissa ihan kahdestaan kuin jalat levällään sairaalahenkilökunnan toimesta tehtynä. Aina ei mene asiat niinkuin toivoo ja nämä kuuluu elämään. Siitä on kenenkään turha pahoittaa mieltä etten jättänyt lapsettomuushoitoja väliin työkavereiden takia.

Vierailija
37/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan nekin pois koko ajan jotka saa normaalisti lapsia. Äitiyslomat ja lapset sairastaa.. Velat tekee kaikkien työt

Vierailija
38/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahdestaan miehen kanssa makkarissa. Phah.

Vierailija
39/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli toinen munasolupunktio ihan hirveä. Kanyyli oli ja sain vahvaa kipulääkettä, joka sit viimeinkin auttoi kipuihin. Lääke sit teki kuitenkin sen, että oksensin pitkään klinikalla. Ei paljoa ois pystynyt töihin menemään. Tais onneksi osua perjantaille, niin tuli vain yksi sairauslomapäivä. Töissä en kertonut hoidoista mitään, näitä muutamia yksittäisiä poissaoloja oli ja olin "kuumeesa". Ja ihan hyvällä omalla tunnolla.

Vierailija
40/45 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu! Lapset tehdään makkarissa miehen kanssa kahdestaan... pitää hyväksyä tosiasiat, jos ei lasta ole tullakseen. Luonnon valinta! Mahot vaan on mahoja, onhan siinä joku Tarkoitus.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi