Jatkuvat s-lomat lapsettomuushoitojen takia
Onko oikein, että työkamu on toistuvasti sairauslomalla lapsettomuushoitojen takia. Tuntuu, että työpaikalla monet kokee epäreiluksi, mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään, koska on niin arka asia... Mun mielestä on ihan ok, mut onhan se tavallaan epäreilua. Toisaalta, onhan sekin epäreilua, että kaikki eivät onnistu saamaan lasta, vaikka olisivatkin varmasti mahtavia vanhempia... Mitä mieltä ootte?
Kommentit (45)
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:47"]
Sairaalloisen itsekästä toimintaa hakeutua pitkiin ja kalliisiin lapsettomuushoitoihin, kuten myös abortointi mukavuussyistä. Siinä pari ongelmaa jotka ratkaisisvat toisensa jos ihmiset eivät olisi niin kuvottavan itsekkäitä. Mielummin hankitaan kymmenillä tuhansilla euroilla sairas lapsi kuin adoptoidaan koditon.
Antakaa alapeukkujen sataa, saan niistä suurta tyydytystä. ;)
[/quote] Tiedät kai, että monelle kyllä kelpaisi se koditon muttakun ei niitä saa mistään, vai tiedätkö?
Onko noihin hoitoihin jotain ikärajaa? Mun mielestä pitäis olla? Mä tiedän muutaman akan, joilla jo ikää yli 35v. Liian vanhojen pitäis jo tajuta, et ei tule, jos ei ollu tarkoituskaan...
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:12"]
Onko oikein, että työkamu on toistuvasti sairauslomalla lapsettomuushoitojen takia. Tuntuu, että työpaikalla monet kokee epäreiluksi, mutta kukaan ei uskalla sanoa mitään, koska on niin arka asia... Mun mielestä on ihan ok, mut onhan se tavallaan epäreilua. Toisaalta, onhan sekin epäreilua, että kaikki eivät onnistu saamaan lasta, vaikka olisivatkin varmasti mahtavia vanhempia... Mitä mieltä ootte?
[/quote]Tottakai on jos lääkäri myöntää sairauslomaa. Työntekijöillä ei saa eikä voi olla mitään tekemistä koko asian kanssa, ainoa jota se koskee on työnantaja. Koko tilanteessa ei muutenkaan ole kyse mistään reiluudesta, vaan sairauslomasta jonka myöntää lääkäri. Se joko on tai ei ole, reiluus ei liity siihen mitenkään.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 22:05"]
Mulla oli toinen munasolupunktio ihan hirveä. Kanyyli oli ja sain vahvaa kipulääkettä, joka sit viimeinkin auttoi kipuihin. Lääke sit teki kuitenkin sen, että oksensin pitkään klinikalla. Ei paljoa ois pystynyt töihin menemään. Tais onneksi osua perjantaille, niin tuli vain yksi sairauslomapäivä. Töissä en kertonut hoidoista mitään, näitä muutamia yksittäisiä poissaoloja oli ja olin "kuumeesa". Ja ihan hyvällä omalla tunnolla.
[/quote]Miksi te ette sitten tee lapsia ihan kuten muutkin? Miksi menette tuollaisiin punktioihin? ei järkeä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:58"]
18. Ovat, jos aiheuttavat sellaisia oireita, joiden takia ei pysty työskentelemään.
[/quote]
Eivät ole palkallisia kuin silloin, jos niiden takia joutuu osastohoitoon sairaalaan.