Mistä huimaus johtuu?
Jo lähes kolmen viikon ajan minua on pyörryttänyt. Yhden kerran tänä aikana meni jalat alta, mutten jäänyt tajuttomaksi. Mistähän moinen pyörrytys yhtäkkiä voisi johtua? Verenpaineeni ei ole alhainen (mittaan säännöllisesti), mitään anoreksiaa tai anemiaa ei myöskään ole. Muuten ei ole kipuja tai päänsärkyä. Onko vastaavia "selittämättömiä" oireita ollut kenelläkään? Lääkäriaika varattu ensi viikolle, mutta epäilen että hänkään ei ilman labrakokeita osaa mitään sanoa. Mutta se, että osaa laittaa oikeat lähetteet nopeuttaisi ongelman selvittämistä. Säännöllisisissä terveystarkastuksissa ei poikkeamia. Kilpirauhaslääkitys minulla on ja olen hieman yli kolmekymppinen.
Kommentit (11)
Huimaus on joko niskahartia peräistä, Korvista johtuvaa, tai asentohuimausta. Joskun myös jokin uusi lääke saattaa huimata. Nyt ei varmaankaan kyse siitä.
Toki toimistotyöläisenä niskat ovat aika juntturassa, mutta niin ne ovat olleet vuosia. Olisiko mahdollista, että näinkin huolestuttavaa huimausta aiheuttaisi niska-hartiaseudun jäykkyys, vaikkeivan ne ole kipeät? Jumissa kylläkin. -ap
Verensokerissa ongelmia? Syötkö hyvin?
Olen harvinaisen "rautainen", jopa mieheksi olisi hyvät rauta-arvot eli naisena korkeat. Syön säännöllisesti, sekään ei selitä tätä yhtäkkiä ilmaantunutta vaivaa. Voisin yrittää hieman venytellä niskoja. Olisin äärettömän helpottunut, jos syy olisi lihasten jumiutumisessa eikä missään vakavammassa. Myönnän, etten ole koneella aina kovin ergonomisissa asennoissa ja tuntuu "pallukat" alaniskan ja hartian välissä, mutta ne ovat olleet todella kauan eivätkö ole kipeät paitsi lujaa hieroessa. Jos vain äityneet sitten ajan mittaan.
On mahdollista, että johtuu niska-hartiaseudun jäykkyydestä. Mulla kesti viimeksi 2 viikkoa ja parani hierojalla ja venytyksillä. Lisäksi pt näytti pari hyvää liikettä avuksi.
Googlailin neuvojenne mukaan, ja vaikuttaa siltä että todellakin huimaus on yleisin vaiva lihasjäykkyydestä. Kaivan nyt ensi hätään jumppanauhan esiin, jos helpottaisi ensi viikon lääkärikäyntiin saakka :) Kiitos teille! - ap
Olen pyörtynyt lentokoneessa, hautausmaalla, bussissa, saunan pukuhuoneessa, kaupassa, Betlehemissä joulukirkossa ja kaksi kertaa odotusaikana. En oo käynyt tutkimuksissa ja näistä' on aikaa vuosi ellei vuosikymmeniä eka pyörtymisistä. Nykyään ei pyörrytytä.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:58"]
Olen pyörtynyt lentokoneessa, hautausmaalla, bussissa, saunan pukuhuoneessa, kaupassa, Betlehemissä joulukirkossa ja kaksi kertaa odotusaikana. En oo käynyt tutkimuksissa ja näistä' on aikaa vuosi ellei vuosikymmeniä eka pyörtymisistä. Nykyään ei pyörrytytä.
[/quote] siis aikaa vuosia
Niskahartiajännitys?