Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kun mies kieltää opiskelun

Vierailija
30.12.2014 |

Haluaisin hakea opiskelemaan erästä paremmin työllistävää alaa ja tekisin opiskeluajan osa-aikatyötä. Perheessä on kaksi pientä lasta. Mies kieltää jyrkästi minulta opiskelun osittain taloudellisista syistä. Olison taustani puolesta soveltuva uudelle alalle. Olen 37-vuotias. Mitä teen?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän mies sitä sinulta kieltää voi. Itse sinä päätät tuollaisen asian. Sanot vaan sille miehelle että et tottele kieltoa vaan menet opiskelemaan, ja sillä selvä.

Vierailija
2/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse selvittänyt asiaa ja pystyisin hankkimaan melko hyvin osa-aikatöillä rahaa sekä opiskelun päätyttyä työllisyys olisi hyvä. Lisäksi haluaisin nykyistä haastavampia töitä. Ahdistaa mieheni asenne. T. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluat opiskella, opiskelet.

Vierailija
4/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten parisuhteessa kielletään asioita toiselta? Ala säkin sitten samaan.

Vierailija
5/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:17"]Eihän mies sitä sinulta kieltää voi. Itse sinä päätät tuollaisen asian. Sanot vaan sille miehelle että et tottele kieltoa vaan menet opiskelemaan, ja sillä selvä.
[/quote]

Mies uhkaa erolla, jos menen opiskelemaan sekä jatkuvasti nalkuttaa niin runsaasti, että pääsykokeisiin valmistautuminen sekä itseluottamukseni asian osalta kärsivät. T. Ap

Vierailija
6/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies va7htoon

Vierailija
7/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:17"]Miten parisuhteessa kielletään asioita toiselta? Ala säkin sitten samaan.
[/quote]

Mieheni on muutenkin erittäin määräilevä, eikä näytä muuttumisen merkkejä. T. Ap

Vierailija
8/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sä nainen vai lapanen? Tuskin tämä nyt ainoa ongelma sun miehessä on? Tollanen kakkiainen keksii aina syyn. Luet pääsykokeisiin ja olet kuin kakkiainen olis sulle ilmaa. Ei teidän suhteella ruusuista tulevaisuutta ole jos mies ei herää....

Vierailija
9/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko aika miettiä haluatko elää tollasen miehen kanssa?

Vierailija
10/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eroa

Vierailija
11/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:17"]Miten parisuhteessa kielletään asioita toiselta? Ala säkin sitten samaan.
[/quote]

Mies on tosiaan mielipiteiltään täysi "jyrä" ja turvautuu tarvittaessa jppa väkivaltaan. Tosin olen itsekin kallistumassa eron puolelle. Tilanne vain tuntuu hankalalta. T. Ap

Vierailija
12/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä se sika

Vierailija
13/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieti se, mikä on omaksi ja lasten parhaaksi. Sinä itse ja lapset ovat ne varmat pysyvät asiat elämässäsi. Jos on mahdollista parantaa teidän elämäämme pidemmällä tähtäimellä, niin järkevä mieskin tukee sitä. Jos ei tue, niin on joko tyhmä, mustasukkainen, alemmuudentuntoinen tai haluaa pitää sinut ruodussa vaan kiusallaan.

Vierailija
14/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän mamma rupesi jatko-opiskelijaksi. Asia sovittiin ja puhuttiin selväksi. Tottakai se talouteen vaikuttaa. Mutta aina sitä jotenkin toimeen tullaan. Se on järjestelykysymys. Samat oikeudet ihmisellä pitää olla opiskella, tehdä töitä ja harrastaa vaikka olisi naimisissa.

Vierailija
15/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:17"]

Miten parisuhteessa kielletään asioita toiselta? Ala säkin sitten samaan.

[/quote]

Varmaan ihan samalla tavalla kuin päätetään tehdä asioita piittaamatta toisen mielipiteestä? Taloudelliset asiat pitää ottaa huomioon. Jos pystyt näyttämään laskelmalla, että pärjäätte sen pari vuotta pienemmillä tuloilla, se on hyvä perustelu. Jos mies nillittää vain siksi, ettei haluu, se on typerää. Keskustelkaa!

Vierailija
16/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:22"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:17"]Miten parisuhteessa kielletään asioita toiselta? Ala säkin sitten samaan. [/quote] Mies on tosiaan mielipiteiltään täysi "jyrä" ja turvautuu tarvittaessa jppa väkivaltaan. Tosin olen itsekin kallistumassa eron puolelle. Tilanne vain tuntuu hankalalta. T. Ap

[/quote]

No joo, nyt alkaa kyllä lähestyä Porvoon rajaa.

Vierailija
17/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:15"]

Haluaisin hakea opiskelemaan erästä paremmin työllistävää alaa ja tekisin opiskeluajan osa-aikatyötä. Perheessä on kaksi pientä lasta. Mies kieltää jyrkästi minulta opiskelun osittain taloudellisista syistä. Olison taustani puolesta soveltuva uudelle alalle. Olen 37-vuotias. Mitä teen?

[/quote]

"Mies kieltää jyrkästi, osittain taloudellisista syistä." Mitä ne muut syyt ovat?

Vierailija
18/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sanoi jo että mies on väkivaltainen. Jätä se nyt niin lasten ei tarvi kärsiä. Itse menet sinne opiskelemaan, ja teet teille hyvän tulevaisuuden.

Vierailija
19/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En varmaan pystyisi edes kieltämään jotain tollasta ilman että repeisin kunnon nauruun. Ajatus on niin absurdi. Vaikka kuinka on yhteinen talous, lapset, asunto, lainat yms niin omat on elämät kuitenkin. Toki kaikesta isommasta pitää jutella, mutta kieltäminen ja väkivalta on kyllä jotain keskiaikaa..

Vierailija
20/29 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 16:15"]

[/quote]

"Mies kieltää jyrkästi, osittain taloudellisista syistä." Mitä ne muut syyt ovat?
[/quote]

Miehen mielestä olen 37-vuotiaana liian vanha vaihtamaan uraa (uusi ura olisi silti nykyistäkin huomattavasti työllistävämpi). Pääosin hän mainitsee taloudelliset seikat (hän itse tienaa todella hyvin, mutta ei halua elättää minua eurollakaan, joten joutuisin tekemään opiskelujen lisäksi osa-aikatöitä). Lisäksi hän mainitsee, että aikani menisi liian runsaalta osin opiskeluihin ja työntekoon (tällä hetkellä tosin mies tekee myöhäiseen iltaan saakka kahta hyväpalkkaista työtä ja tienaa noin 6000 nettona joka kuukausi - tosin ylijäävät rahat hän laittaa osakkeisiin, ei perheen hyväksi). Huomaan myös tiettyä kateuden pilkahdusta suunnitelmien osalta, sillä mies itse haluaa olla se parhaiten koulutettu perheessä. T. Ap