Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapset erilleen lentokoneessa?

Vierailija
12.12.2014 |

Me lähetään Kanarialle ja en osaa netistä varata meille istuinpaikkoja. Meillä on kaks lasta jotka on 7 ja 10-vuotiaat. Nyt jännittää että voiko ne laittaa meidät istumaan ihan mihin vaan, vai kai niillä on velvollisuus laittaa tuon ikäiset lapset vanhempien viereen? Onko tietoa kellään? Lentoyhtiö on Norwegian.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:31"]

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:27"]

Olette idiootteja. Tee se saatanan lähtöselvitys samantien kun se aukeaa, järjestelmä laittaa teidät kyllä automaattisesti vierekkäin. Turha tulla tiskille valittamaan 5 min ennen lähtöselvityksen sulkeutumista kuinka täyteen varatussa koneessa on enää hajallaan olevia keskipaikkoja ja kuinka "et voi istua erillään lapsestasi". Henkilökunnalla ei ole MITÄÄN velvollisuutta alkaa siirtelemään muiden matkustajien paikkoja koska sinä ja sinun pieni Keijo-Annikkisi olette maailman napoja ja ansaitsette erityiskohtelua. Paikkoja kyllä yleensä vaihdetaan, mutta tämä tehdään silkasta ystävällisyydestä jos tehdään, mitään velvollisuutta ei ole. Näitä helvetin lapsiperheitä vastaavassa tilanteessa tulee vastaan päivittäin ja minulla ei ole mitään sympatiaa heitä kohtaan. T. Lentokenttävirkailija

[/quote]

Oho! Siinäpä meillä asiakaspalvelija.

[/quote]

Hyvähän se, että jossain paineita purkaa kun työssä ei sitä voi tehdä. Lapsiperheet tosiaan kaksi tuntia ennen koneen lähtöä kentälle.

Vierailija
42/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et osta niitä paikkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän ne näkee kun ostaa lipun netissä että on lapsia tulossa koneeseen. Luulis että ei oo maailman vaikein asia lentoyhtiöille järjestää että lapset pääsee vanhempien viereen. Mekin ollaan menossa pian matkalle, ja kyllä nostan metelin jos lapset laitetaan vieraiden viereen.

Vierailija
44/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 17:31"]Et osaa varata paikkoja??

Yleensä paikat ovat vierekkäin, vaan ei ihan aina.
[/quote]Ensikertalaiselle todellakin on hankalaa varata paikkoja, toimia lentokentällä yms jos ei ole ennen lentänyt :)

Vierailija
45/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritän vielä löytää miten voin ostaa paikat. Varasin Bravoflyn kautta ja lentoyhtiö on Norwegian. Kumman nettisivuilta se pitäisi löytyä? Asiakaspalvelusta en voi kysyä kun se on englanninkielinen, en osaa tarpeeksi hyvin kieltä että osaisin selvittää asian.

Vierailija
46/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, https://www.norwegian.com/ssl/fi/asiakaspalvelu/my-norwegian/hae-varaus/, sinne syötät varausnumerosi ja varaat paikat, niin ei tarvitse stressata

Vierailija
47/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ainakin 2 lasta, iältään noin 11-13 v tyttö ja poika istuivat erillään ja vanhemmat muutaman penkkirivin taaempana. Turvallista seuraa oli kun minä istuin vieressä. Eipä ne kovin puheliaita olleet. 

Vierailija
48/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 20:24"]Miksi et osta niitä paikkoja?
[/quote]

Koska en osaa. En löydä nettisivuilta kohtaa missä ne voi ostaa. Ap

Vierailija
49/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan kuullutkaan, että paikkoja voi ostaa, mutta on se mahdollista. Lentoyhtiöillä on erilaisia käytäntöjä. Kannattaa tosiaan tehdä se lähtöselvitys netissä heti kun aukeaa niin saa varmemmin vierekkäiset paikat.

Vierailija
50/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olemme lentäneet monilla lentoyhtiöillä ja aina varanneet istumapaikat etukäteen. Jos siitä on lisäkustannuksia niin sitten on. Mutta en halua että puolet perheestä istuu koneen takaosassa ja puolet etuosassa. Netti-check-in:n voi tehdä ainakin 24h ennen lentoa, joten mene nettiin ja varaa ne paikat. Joskus ne voi varata samalla kun ostaa liput.

Minä en ainakaan suostu koneessa vaihtamaan paikkoja jonkun paikkoja varaamattoman lapsiperheen kanssa kun olen itse (lapsiperhe) niistä paikoista erikseen maksanut. 

Vierailija
51/51 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ostanut aina paikat sen jälkeen kun ekalla lentomatkalla meidät vanhemmat ja lapset 7- ja 11-vuotiaat sijoitettiin jokainen eri puolille konetta. Lentohenkilökuntaa ei kiinnostanut vähääkään.

Ja ostamiani paikkoja en tietenkään vaihda kenenkään kanssa. Varsinkin Finnairilla ne on vielä tosi kalliit.

Soita asiakaspalveluun ja kysy asiasta.