Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä vie lapsensa kouluun PÄIVITTÄIN

Vierailija
14.10.2021 |

Ja lapsi siis 13v, koulumatkaa suunnilleen 4 kilometriä. Ystävä tekee töitä kotona, joten ei ole edes mitenkään työmatkan varrella. Kyllä tuon ikäisen pitäisi pystyä jo liikkumaan itsenäisesti.

Kommentit (79)

Vierailija
61/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivittäin? Siis myös viikonloppuisin?

Vierailija
62/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiahan ei ap:lle kuulu pätkääkään!

Ap:n tapaisia tyyppejä on maailma täynnä. Jos vanhempi ei veisi lasta kouluun, surkuttelisivat kun lapsi joutuu sateessa polkemaan 2 × 4km. Laiska vanhempi! Kun vie, niin hemmottelee lapsen piloille.

Syitä kouluun viemiselle voi olla monia, esim. kurja sää, koulukiusaaminen jne. Kyllähän tuohon matkaan kuluu pyörälläkin aikaa jo yli 35 - 40 min suuntaansa, eikä ainakaan maaseudulla ole joka paikassa pyöräteitä tai katuvaloja. Aamusin on jo pimeää, ja tie voi olla hyvinkin vaarallinen. Toisaalta miksi ei voisi helpottaa lapsensa kouluaamuja viemällä lapsensa kouluun.

Korona-aika vaikuttaa myös, sillä eipä sitä vanhempikaan varmaan halua lastaan ylimääräisesti koronalle julkisissa kulkuneuvoissa altistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylipainoiset ja laiskat mammat älähtää kun joku arvostelee. Ne on juuri nämä läskit äitylit ja isät jotka kuskaavat jälkikasvuaan. Oman lapsen koululta huomaa ketkä niitä lapsia autolla tuo pikkumatkoja.

Ja sieltä tuli vastaus takaa pyöreältä mammalta, joka tuskin on eläessään kävellyt/pyöräillyt töihin säännöllisesti. Mä kuljin opiskeluaikana 17 km suuntaansa joka päivä töihin. Kesä aika ja mutta silti oli työpäivän päälle raskasta, varsinkin kun oli mäkinen maasto. Samoin kuljin edelliseen työpaikkaani 2 km kesät talvet pyörällä tai kävellen. Kyllä se vaan oli ihan syvältä kaatosateessa tai loskassa, vaikka liikunnasta tykkäänkin. Ihanaa oli, kun mies joku aamu heitti autolla töihin, vaikka lyhyt matka olikin. Se on niin helppo sivusta huudella.

Sitä paitsi meilläkin 8 v kävelee 10 km kävelylenkkejä, mutta se on ihan eri asia laittaa lapsi pimeällä ajelemaan rekkojen sekaan minuuttiaikataululla, kuin lenkkeillä päiväsaikaan omaan tahtiin turvallisia reittejä.

Vierailija
64/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjumala mitä vastauksia täällä on. Nykypäivän nuoret on monet todella pilalle passattuja. Näkee näissäkin vastauksissa. Isoja kakaroita kuskataan autolla kouluun ja selitellään että lapsi voi vaikka ahdistua ja ties mitä kun joutuu menemään 3km pyörällä.

Omassa lapsuudessa 90-luvulla oli ihan tavallista että KAIKKI kulkivat omin avuin kouluun, vain harvoin vanhemmat kuskasi. Saatiin raitista ilmaa myös koulumatkoilla ja liikuntaa. Nykypäivän penskat ja vanhemmat on ylipainoisia. Eikä ihme.

Meillä naapurin 14v lastakin kuskataan ja haetaan melkein joka päivä koulusta. Kyseinen mukula on muutenkin huonokäytöksinen ja pilalle passattu. Itse en ikipäivänä kuskaisi 2Km matkaa koululle. Nykypäivän lapsilta ja nuorilta ei voi kieltää mitään ettei niiden mieli pahoitu.

Vanhemmat herätkää !!!

Juuri näin se menee. Ennen ei ollut juuri yhtään ylipainoisia koulussa, nykyään läskejä kakaroita näkee päivittäin. Mutta kotoaan se malli tulee, jos lapsi on pyöreähkö, löytyy myös lähes aina möhömahaiset vanhemmat.

Vierailija
65/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tälläisten takia aina naurattaa kun ihmiset sitten toisaalla valittaa polttoaineiden kovasta hinnasta, mutta aina kyllä pakko ajella pikku lenkkejä vähä jokasuuntaan pitkin päivää.

Vierailija
66/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei herranjumala mitä vastauksia täällä on. Nykypäivän nuoret on monet todella pilalle passattuja. Näkee näissäkin vastauksissa. Isoja kakaroita kuskataan autolla kouluun ja selitellään että lapsi voi vaikka ahdistua ja ties mitä kun joutuu menemään 3km pyörällä.

Omassa lapsuudessa 90-luvulla oli ihan tavallista että KAIKKI kulkivat omin avuin kouluun, vain harvoin vanhemmat kuskasi. Saatiin raitista ilmaa myös koulumatkoilla ja liikuntaa. Nykypäivän penskat ja vanhemmat on ylipainoisia. Eikä ihme.

Meillä naapurin 14v lastakin kuskataan ja haetaan melkein joka päivä koulusta. Kyseinen mukula on muutenkin huonokäytöksinen ja pilalle passattu. Itse en ikipäivänä kuskaisi 2Km matkaa koululle. Nykypäivän lapsilta ja nuorilta ei voi kieltää mitään ettei niiden mieli pahoitu.

Vanhemmat herätkää !!!

Juuri näin se menee. Ennen ei ollut juuri yhtään ylipainoisia koulussa, nykyään läskejä kakaroita näkee päivittäin. Mutta kotoaan se malli tulee, jos lapsi on pyöreähkö, löytyy myös lähes aina möhömahaiset vanhemmat.

Ennen kouluja oli joka nurkalla. Meidänkin 1000 asukkaan kylässä kolme. Matkalla 15 kilsan päähän kaupunkiin oli kaksi kyläkoulua lisää. Siellä kaupungissa joka kaupunginosassa oma.’

Mikäs siinä oli pyöräillessä, lähelle, turvallisesti.

Nyt siellä kaupungissa on kolme jättikoulua, sinne mennessä ei yhtään ja meidän kylällä yksi.

Vierailija
67/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minunkin mielestäni outoa. Outoa myös tuon ikäiseltä teiniltä haluta kyyti päivittäin. Itse pyrin tuon ikäisenä välttelemään noloja vanhempiani ja todellakin mieluummin olisin kävellyt tuollaisen matkan ainakin enimmäkseen. Täällä nyt selkeästi loukkaantuu ne keillä ei ole omaa elämää ja sekoittaa hyysäämisen välinpitoon ja normaaliin kasvatukseen. Ei se ole rakkauden mitta jos tekee aina kaiken toisen puolesta.

Vierailija
68/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmat herätkää !!!

Höpö höpö! Joku muutaman kilometrin epämukava ja joskus vaarallinenkin koulumatka ei juuri mitään vaikuta lasten painon kehitykseen. Syyt ylipainoon ovat vähintään 90 prosenttisesti liiallisessa energian saannissa. Sekä aikuiset että lapset saavat liikaa energiaa, syödään sipsejä, karkkeja ja herkkuja, rasvaisia ruokia, pikaruokaa jne, koska se on helposti saatavilla eikä arjen kiireissä useinkaan ole aikaa eikä jaksamista valmistaa ruokaa alusta loppuun itse ja juosta kaupoissa jonkun puuttuvan aineen perässä. Liikunnan sen sijaan tulee olla mukavaa tekemistä, josta lapsi tykkää, itse valittua. Ei pakolla kamalassa säässä veivaamista. Eipä tuo 4 kilometrin pyöräily paljoa edes kuluta edestakaisin. Se on äkkiä saatu syöden takaisin. Koura sipsejä ja suklaapatukka sekä päällysteinen sämpylä. Omat lapseni harrastavat tykkäämäänsä liikuntaa päivittäin, menevät kouluun omin avuin vain hyvällä säällä, syövät terveellisesti, pärjäävät koulussa hienosti, ovat hoikkia ja ovat onnellisia, kun tietävät, että aina tarvittaessa on kyyti tarjolla. Minä en tarjoa lapsille ankeutta, kun siihen ei ole pakkoa.

Vierailija
69/79 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on semmoisia päiviä milloin muissa maissa julistetaan hätätila, mutta täällä mennään normaalisti töihin/kouluun. Viime talvena oli pari myräkkää jossa kyllä mietin että menenkö minä oikeasti tuonne ulos kävelemään, ennenkuin auratkaan kerenneet töihin.

Vierailija
70/79 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap:n tapaisia tyyppejä on maailma täynnä. Jos vanhempi ei veisi lasta kouluun, surkuttelisivat kun lapsi joutuu sateessa polkemaan 2 × 4km. Laiska vanhempi! Kun vie, niin hemmottelee lapsen piloille.

Syitä kouluun viemiselle voi olla monia, esim. kurja sää, koulukiusaaminen jne. Kyllähän tuohon matkaan kuluu pyörälläkin aikaa jo yli 35 - 40 min suuntaansa, eikä ainakaan maaseudulla ole joka paikassa pyöräteitä tai katuvaloja. Aamusin on jo pimeää, ja tie voi olla hyvinkin vaarallinen. Toisaalta miksi ei voisi helpottaa lapsensa kouluaamuja viemällä lapsensa kouluun.

Korona-aika vaikuttaa myös, sillä eipä sitä vanhempikaan varmaan halua lastaan ylimääräisesti koronalle julkisissa kulkuneuvoissa altistaa.

Miten hitaasti pitää ajaa, että 4km menee 40min? Vastaus 6km/h eli suurinpiirtein kävelyvauhtia.

Vierailija
71/79 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä ylipainoiset ja laiskat mammat älähtää kun joku arvostelee. Ne on juuri nämä läskit äitylit ja isät jotka kuskaavat jälkikasvuaan. Oman lapsen koululta huomaa ketkä niitä lapsia autolla tuo pikkumatkoja.

Ja sieltä tuli vastaus takaa pyöreältä mammalta, joka tuskin on eläessään kävellyt/pyöräillyt töihin säännöllisesti. Mä kuljin opiskeluaikana 17 km suuntaansa joka päivä töihin. Kesä aika ja mutta silti oli työpäivän päälle raskasta, varsinkin kun oli mäkinen maasto. Samoin kuljin edelliseen työpaikkaani 2 km kesät talvet pyörällä tai kävellen. Kyllä se vaan oli ihan syvältä kaatosateessa tai loskassa, vaikka liikunnasta tykkäänkin. Ihanaa oli, kun mies joku aamu heitti autolla töihin, vaikka lyhyt matka olikin. Se on niin helppo sivusta huudella.

Sitä paitsi meilläkin 8 v kävelee 10 km kävelylenkkejä, mutta se on ihan eri asia laittaa lapsi pimeällä ajelemaan rekkojen sekaan minuuttiaikataululla, kuin lenkkeillä päiväsaikaan omaan tahtiin turvallisia reittejä.

Opiskeluaikana sitä jaksoi kävellä perjantaina työpäivän päätteeksi noin 3km Alkoon ja siitä vielä toiset 3km kotiin. Sellaisen taipaleen jälkeen osasi antaa ostoksilleen niille kuuluvan arvon.

Vierailija
72/79 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis jos lasta koulukiusataan niin pitää varmistaa, että menee varmasti aamulla kouluun kiusattavaksi? Vai mikä ajatus tässä nyt oli?

Vierailija
73/79 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minunkin mielestäni outoa. Outoa myös tuon ikäiseltä teiniltä haluta kyyti päivittäin. Itse pyrin tuon ikäisenä välttelemään noloja vanhempiani ja todellakin mieluummin olisin kävellyt tuollaisen matkan ainakin enimmäkseen. Täällä nyt selkeästi loukkaantuu ne keillä ei ole omaa elämää ja sekoittaa hyysäämisen välinpitoon ja normaaliin kasvatukseen. Ei se ole rakkauden mitta jos tekee aina kaiken toisen puolesta.

Itse aina teininä ruinasin kyytiä porukoilta aamuisin koska yök kylmä, väsy, laiska jne jne. Pienempi paha oli viettää vartti vanhempien kanssa kun kävellä se 2km kouluun😅

Vierailija
74/79 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut ikinä kyytiä kouluun. Tosin meillä ei ollut autoakaan ennen kuin olin jo yläasteella.

Vierailija
75/79 |
17.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan lasten aktiivisuus tippunu lähelle nollaa nykyään, jos oppii että mennään autolla kaikki matkat niin hankala siitä päästä eroon vanhempana.

Vierailija
76/79 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan lasten aktiivisuus tippunu lähelle nollaa nykyään, jos oppii että mennään autolla kaikki matkat niin hankala siitä päästä eroon vanhempana.

Itse menin noin kolmekymppiseksi asti ilman autoa ja hyötyliikunta piti painon edes jotenkuten aisoissa. Sen jäljeen ollut auto 20 vuotta käytössä ja kiloja kertynyt saman verran lisää tai jopa ylikin.

Vierailija
77/79 |
19.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ei veisi? Minä ainakin kuskaisin, jos omat työt sen mahdollistaisivat.

Vierailija
78/79 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ulkomaalaiset hänmästelee, miten suomalaiset uskaltavat päästää lapsensa kulkemaan yksin kouluun.

Vierailija
79/79 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletkohan minun "ystäväni"? Minä nimittäin kuskaan hoikkaa, fiksua, itsenäistä ja urheilullista esiteiniäni kouluun ja koulusta pois. Eikä minulla ole siihen mitään suurta the syytä edes! Teen niin, koska se on minusta kivaa ja lapsi tykkää.

Elämä on ihan tarpeeksi kovaa nuorille, nyt koronan aikaan varsinkin. Jos yksi pieni asia tekee päivässä hyvän mielen meille molemmille, niin se on sen arvoista. Joku sanoi tuossa alussa, että ennemmin viettää kahvitauon autossa lapsen kanssa kuin päätteen äärellä, ja yhdyn tähän täysin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kaksi