Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävä vie lapsensa kouluun PÄIVITTÄIN

Vierailija
14.10.2021 |

Ja lapsi siis 13v, koulumatkaa suunnilleen 4 kilometriä. Ystävä tekee töitä kotona, joten ei ole edes mitenkään työmatkan varrella. Kyllä tuon ikäisen pitäisi pystyä jo liikkumaan itsenäisesti.

Kommentit (79)

Vierailija
21/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin mekin viedään ja tyyppi on 17😂

Vierailija
22/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On kyllä aika haitallista ympäristölle ajaa tuollainen matka joka päivä, vain jotta oma hemmoteltu kakara ei joutuisi liikuttamaan lihavaa ahteriansa metriäkään ylimääräistä. Sen jälkeen varmaankin koulussa häiriköi ja katsoo puhelinta. Ja vanhemmat vieläpä ylpeitä omasta pilalle hemmotellusta räkänokastaan!!!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi te hankitte lapsia, jos ette halua kuskata minnekään. On eri jos koulu on 500 metrin päässä verrattuna siihen, että koulu on neljän kilometrin päässä.

Vierailija
24/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika haitallista ympäristölle ajaa tuollainen matka joka päivä, vain jotta oma hemmoteltu kakara ei joutuisi liikuttamaan lihavaa ahteriansa metriäkään ylimääräistä. Sen jälkeen varmaankin koulussa häiriköi ja katsoo puhelinta. Ja vanhemmat vieläpä ylpeitä omasta pilalle hemmotellusta räkänokastaan!!!!!

Monilla on sähköauto ja hybridi nykyyään

Vierailija
25/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olipa hyväntuulinen postaus.

Vierailija
26/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On kyllä aika haitallista

ympäristölle ajaa tuollainen matka joka päivä, vain jotta oma hemmoteltu kakara ei joutuisi liikuttamaan lihavaa ahteriansa metriäkään ylimääräistä. Sen jälkeen varmaankin koulussa häiriköi ja katsoo puhelinta. Ja vanhemmat vieläpä ylpeitä omasta pilalle hemmotellusta räkänokastaan!!!!!

Rauhoitupas nyt

Vierailija
27/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä se sinulle kuuluu? Minä vien lukion ekaluokkalaista 6 km:n koulumatkan päivittäin. Se on hyvä hetki jutella teinin kanssa kuulumiset, ja tapa osoittaa välittämistä ja kiinnostusta.

Moni saattaa jopa tehdä ylimääräisen lenkin ja kyyditä puolisonsa työpaikalle, vaikka ihan varmasti 38-vuotias osaa jo liikkua itsenäisesti.

Vierailija
28/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas. Minäkin vien lapseni kouluun aamuisin, matkaa on kaksi kilometriä. Se on meidän yhteistä kävely- ja jutteluaikaa. Toki hän osaa matkansa kulkea yksin ja toisinaan kulkeekin, mutta me nyt halutaan näin. Kotiin hän kävelee itsekseen.

Vierailija
29/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vein sillon kun lasta kiusattiin. Hainkin vielä koulusta.

Miten voit hakea koulusta? Eikö sinun olisi pitänyt olla töissä

Vierailija
30/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan aina viety aamuisin.

Itse taapersin pilkkopimeässä umpihangessa bussille ja päätin että omani pääsevät helpommalla.

Vierailija
31/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman lapsista varmasti kulkee vanhrmpiensa kyydillä kouluun päivittäin.

Suomessa lapset joutuvat kasvattamaan itse itsensä. Sitten ihmetellään, kun on niin paljon syrjäytyneitä nuoria. Jo 7-vuotiaana kun pakotetaan itsenäistymään. Sairasta.

Juuri näin. Sadat miljoonat afrikkalaiset ja intialaiset kuljettavat lapsensa kouluun joka aamu aasin/lehmän/virtahevon selässä eikä sitä kukaan ihmettele.

Vierailija
32/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi suomalaislapset lihovat. Tuon voisi hyvin mennä kävellen tai pyörällä. Jos nuoresta asti oppii siihen, että lyhyetkin matkat mennään autolla, on pahoja tapoja vaikea muuttaa aikuisenakaan.

Tämä! Sama koskee monia aikuisia. Kaikkialle ei tarvitse mennä autolla.

Vierailija
33/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suurin osa maailman lapsista varmasti kulkee vanhrmpiensa kyydillä kouluun päivittäin.

Suomessa lapset joutuvat kasvattamaan itse itsensä. Sitten ihmetellään, kun on niin paljon syrjäytyneitä nuoria. Jo 7-vuotiaana kun pakotetaan itsenäistymään. Sairasta.

Juuri näin. Sadat miljoonat afrikkalaiset ja intialaiset kuljettavat lapsensa kouluun joka aamu aasin/lehmän/virtahevon selässä eikä sitä kukaan ihmettele.

En minäkään ihmettelisi, jos virtahevon selässä veisi.

ap

Vierailija
34/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi se nyppii ?

et itse voi ?

Vierailija
35/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkin vein sillon kun lasta kiusattiin. Hainkin vielä koulusta.

Miten voit hakea koulusta? Eikö sinun olisi pitänyt olla töissä

Yrittäjänä voin onnekseni määritellä työaikojani  . Ja nostaa parempaa palkkaa.

Vierailija
36/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi yrität esiintyä minuna? T: oikea ap

Vierailija
37/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään kaikkea välittämistä, lapsesta huolehtimista ja vanhemman kanssa yhdessä tekemistä pitää selitellä Suomessa ja se on jotain kontrollointia ja ties mitä. Ei ole ihme, että nuoret uupuvat ja voivat pahoin. Oikea tapa monen mielestä on jättää lapsi omilleen 7-vuotiaana, hoitamaan kaikki itse kouluista kyydityksiin. Vanhempi porhaltaa autolla kahden kilometrin matkan, jos vähänkään tihkuu vettä taivaalta. Lapsi voi tehdä pitkän koulupäivän, mennä pyörällä harrastuksiin 20 km edestakaisin, sitten lukea kokeisiin, käydä kaupassa ja valmistaa iltapalan. Vain tällä tavalla hänestä tulee kunnon ihminen. Tämä vain Suomessa.

Vierailija
38/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi yrität esiintyä minuna? T: oikea ap

Kyllä minä olen ollut tämän palstan ap jo ennen sian pieremää.

Vierailija
39/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä ihmetellään, miksi suomalaislapset lihovat. Tuon voisi hyvin mennä kävellen tai pyörällä. Jos nuoresta asti oppii siihen, että lyhyetkin matkat mennään autolla, on pahoja tapoja vaikea muuttaa aikuisenakaan.

Miksi ihmeessä tätä on alapeukutettu? Tottahan tämä on.

Vierailija
40/79 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin vein lapseni kouluun koko peruskoulun ajan, koska koulu oli samalla suunnalla työpaikkani kanssa. Kotiin tulivat bussilla. Ennen koulua vein myös päiväkotiin ja eskariin. Ihan pystyvät nyt aikuisina itse kulkemaan työmatkansa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme seitsemän