Miksi heität vessanpönttöön sinne kuulumatonta tavaraa?
Siteet, tamponit, topsipuikot, kortsut ja käsipaperi eivät kuulu pönttöön. Viemäri ei välttämättä tukkeudu kerralla, tai se voi kauempana tukkeutua ja aiheuttaa jonnekin muualle vahinkoa kuin juuri sinun asuntoosi.
Kommentit (16)
No eipä sitten ole mun ongelma jos ei mun asunnossa putket tukkeudu :D
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:41"]No eipä sitten ole mun ongelma jos ei mun asunnossa putket tukkeudu :D
[/quote]
ja sitten, kun putkimies kuvaa viemärit ja huomaa tukoksen tulleen sun asunnosta, niin joudut maksumieheksi.
itsekeskeiset muista piittaamattomat laiskat idiootit tekee tota. ruuantähteet sun muut menee iloisesti kanssa. ilmeisesti noilla ei ole vessassa roskista. ehkä se on liian wt heidän mielestään. jotkut tamponit tai siteet roskiksessa ei ole mikään miellyttävä ajatus, mutta itse te niitä ostatte. jos ette kestä tuota, käytäkkää vaikka kuukuppia tai kestositeitä. mutta ei voi kun siitä on liikaa vaivaa lelliperseille.
Kun olin murkkuikäinen -70-80-luvun taitteessa, siteetkin heitettiin vaan vessanpönttöön, revittiin ensin keskeltä halki. Vessassa ei roskista ollut. Isä oli talonmies, koskaan ei meidän pönttö ollut tukossa.
Aloin käyttämään tamponeita 30 vuotta sitten, aina ne on pönttöön heitetty, eikä ole tukkoon mennyt. Siteet laitan nykyään vessan roskikseen.
Täällä oli joskus joku thaihieromo ja viereisessä toimistossa veti viemärit tukkoon. Viemäri sitten avattiin ja siellä oli tuhansia kortsuja. Ei ollut vaikea arvata kenen aiheuttama tukos.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:49"]Kun olin murkkuikäinen -70-80-luvun taitteessa, siteetkin heitettiin vaan vessanpönttöön, revittiin ensin keskeltä halki. Vessassa ei roskista ollut. Isä oli talonmies, koskaan ei meidän pönttö ollut tukossa.
Aloin käyttämään tamponeita 30 vuotta sitten, aina ne on pönttöön heitetty, eikä ole tukkoon mennyt. Siteet laitan nykyään vessan roskikseen.
[/quote]
ne tamponit eivät kuulu sinne pönttöön. Ota niskasta itseäsi kiinni ja heität tästedes roskiin.
Eiköhän yleisin perustelu ole se vanha ja kamala "kuule siellä ei yksi X missään tunnu". Niin kuin ei mökkijärven pohjassa yksi ruohonleikkurin romu missään tunnu, kun Murmanskissa makaa ydisukellusveneitä satama-altaan pohjassa.
No kunnon paskapökäle on huomattavasti isompi kuin tamponi joka tuskin vessanpönttöä tukkii.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:53"]No kunnon paskapökäle on huomattavasti isompi kuin tamponi joka tuskin vessanpönttöä tukkii.
[/quote]
paska sentään hajoaa jossain vaiheessa, kun taas tamponi turpoaa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 15:41"]No eipä sitten ole mun ongelma jos ei mun asunnossa putket tukkeudu :D [/quote] ja sitten, kun putkimies kuvaa viemärit ja huomaa tukoksen tulleen sun asunnosta, niin joudut maksumieheksi.
[/quote]
Eipä sitä aina pysty määrittämään, ei se tukos aina siihen oman kämpän viemäriosuuteen tule, vaan usein jonnekin alempaan kerrokseen.
En noita aloituksessa mainittuja juttuja vessanpönttöön heitä, mutta ruuantähteitä kyllä jonkun verran. Ja vanhentuneita jauhoja, herneitä, ryynejä ym.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:29"]
En noita aloituksessa mainittuja juttuja vessanpönttöön heitä, mutta ruuantähteitä kyllä jonkun verran. Ja vanhentuneita jauhoja, herneitä, ryynejä ym.
[/quote]
Ja perusteluna ihan vaan laiskuus
jäteveden puhdistus olisi paljon helpompaa ja halvempaa, jos kaikki tajuisi pöntön ja roskiksen eron.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:29"]En noita aloituksessa mainittuja juttuja vessanpönttöön heitä, mutta ruuantähteitä kyllä jonkun verran. Ja vanhentuneita jauhoja, herneitä, ryynejä ym.
[/quote]
eikö ne ruoantähteet olis helpompi heittää roskiin? Ei tarttis kävellä vessaan.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:25"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 16:29"]En noita aloituksessa mainittuja juttuja vessanpönttöön heitä, mutta ruuantähteitä kyllä jonkun verran. Ja vanhentuneita jauhoja, herneitä, ryynejä ym.
[/quote]
eikö ne ruoantähteet olis helpompi heittää roskiin? Ei tarttis kävellä vessaan.
[/quote] Keiton mä vielä ymmärrän, mutta eikö olis helpompaa laittaa se jauhopussi roskiin? Ei tarvis edes tyhjentää.
Naapureiden iloksi