Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vihdoin uskallan sanoa sen, minulla on synnytyksen jälkeinen masennus.

Vierailija
12.12.2014 |

En halua lääkkeitä enkä mitään päätä sekoittavaa. Mitä teen. Olo on tuskainen ja ahdistunut. Mies ei ymmärrä. Taustalla vaikea raskaus ja itkuinen vauva sekä totaalinen yksinäisyys vailla tukiverkkoa. En jaksa lähteä kotoa enää mihinkään. Olen ihan hukassa ja itken vähän väliä. Apua?

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin asut, ehkä voimme mennä puistoon yhdessä? Mulla jo 1,5v lapsonen :)

Vierailija
2/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Länsi-Suomi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö mies auta =(

Vierailija
4/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä myös yksi, jolla on synnytyksen jälkeinen masennus. En ole kertonut edes miehelleni.

Tsemppiä, ap! :)

Vierailija
5/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on paljon töissä ja poissa. Väsynyt myös.

Vierailija
6/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten jaksatte kestää tätä oloa

Vierailija
7/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat ovat sitä mieltä, että kukaan ei voi masentua, kun saa ihanan, oman vauvan syliinsä. Eihän se nyt voi oikeasti ketään masentaa.

Itse en ole kokenut synnytysmasennusta, mutta ymmärrän hyvin, että sellaista on olemassa. Miksi sun miehesi ei ymmärrä asiaa? Eikö sulla ole ollenkaan kavereita? Sun kannattaisi raahautua ainakin johonkin vauvakerhoon, siellä voi oikeasti saada hieman piristystä, kun huomaa ettei muillakaaan mene niin ihanasta vauvan kanssa. Toki siellä on niitä täydellisiä äitejä, joiden vauvat eivät edes itke (muka), mutta heille menee yleensä kaikista huonoiten, kun joutuvat vielä pitämään kulisseja yllä ja esittämään muille.

Vierailija
8/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä nuo alapeukut?

Vierailija
9/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi lähteä enää kotoa.

Vierailija
10/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, asun pk-seudulla. Asutko sinä siis Länsi-Suomessa?

Voisitko olla yhteydessä esim neuvolaan? Muistathan syödä monipuolisesti? Laita nettiin ilmoitus, että kaipaat muita äitikavereita? 

-2-

Vierailija
11/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on pakko soittaa neuvolaan nyt

Vierailija
12/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et halua lääkkeitä, sinun on saatava itsestäsi irti nopeita elämänmuutoksia, luotava sosiaalinen verkosto, hankittava hoito- ja keskusteluapua ja luotava elämääsi aikataulu ja tekemistä.

Vierailija
13/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ihan ensimmäisenä yhteys neuvolaan. Jos et halua puhua terveydenhoitajalle, varaa aika neuvolapsykologille. Sieltä saat apua ja voitte suunnitella jatkotoimenpiteitä -myös ilman niitä lääkkeitä.

t. Eräs tilanteessasi ollut

Vierailija
14/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa ja puhukaa! Se on koko perheen etu ja ainut keino selvitä arjesta. Puhuttehan te flunssastakin, ilman salailua. Itsellänikin ollut sama tilanne ja sain paljon tukea, kun uskalsin kaataa onnellisen äitiyden kulissit :) rohkeutta nyt pelin. Ota reilusti yhteyttä neuvolaan ja kerro tilanne kaunistelematta. Siitä se lähtee.

Vierailija
15/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä onko tämä ihan huuhaata, mutta monet sanovat d-vitamiinin piristävän ja tuovan energiaa. En nyt tiedä auttaako se sun tapauksessasi, mutta tuskin siitä mitään haittaakaan on.

Vierailija
16/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä päin länsi-suomea asut?

Vierailija
17/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seinäjoen seutu

Vierailija
18/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos viesteistä. Kokeilen d-vitamiinia. Sain ajan neuvolasta ensi viikolle. On epäonnistunut ja huono olo kun en voi hyvin.

Vierailija
19/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, voitko kuvata miltä tuntuu? Onko kyse siitä, ettet jaksaisi hoitaa lasta, vai siitä, etteivät odotukset vastanneet todellisuutta?

Kyselen siksi, koska suvussamme esiintyy masennusta. Itse en ole koskaan sairastanut sitä, mutta pelkään, että mahdollinen raskaus voisi laukaista sen.

Vierailija
20/34 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä enemmän että odotukset eivät vastanneet todellisuutta. Olen kovin yksin ja mieli painuu maahan. Vauva tuo paljon iloa ja tunnen rakkautta mutta olo on hankala usein, öisinkin. Vaikeaa saada sanottua kellekään. Jos on riski sairastua niin ennakoi. Hanki hyvä apujoukko ja kerro neuvolassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kahdeksan