Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tästä palstasta on tullut pelkkä poliittisen vaikuttamisen ja trollaamisen kanava. Ikävää. Aion jättää tämän kokonaan.

Vierailija
14.10.2021 |

Vielä 5 vuotta sitten täällä oli kivoja keskusteluita. 10 vuotta sitten vielä kivempia.

Nyt näkee pelkkää politiikkaa ja idän trollien vaikutusyrityksiä. Salaliittoteoriaa. Aatteiden paloa ja haukkumista. Muiden dissaamista, toisten nostamista. Oman asian ajamista.

Pyritään jakamaan kansaa: työttömät-työlliset, miehet-naiset, velat-lapselliset, koiraihmiset-koiravihaajat, feministit-sovinistit, gilttimiehet-jännikset, äärioikeisto-äärivasemmisto, rokotevastiset-rokotemyönteiset jne.

Ei kiinnosta enää.

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Minne ajattelit mennä?

Ehken minnekään. Ajattelin pitää somepaastoa ja katsella, tuleeko tilalle jotakin fiksumpaa. Voisin alkaa lukea enemmän kirjoja, urheilla, tehdä taidetta tai käsitöitä.

Tämä palsta on vienyt leijonanosan vapaa-ajastani. Silti se ei tee enää iloisemmaksi, vaan synnyttää ärtymystä ja pilaa mielialaa. Täällä osa on niin negatiivista porukkaa ja oksentaa sen nega-energiansa toisten niskaan, mikä ei tee hyvää. Oli mukavampi elää, kun ei tiennyt aivan kaikkea. Nyt aion suojata itseni ja paeta mukavampaan elämään ja energioihin.

Heippa kaikki! Kiitokset 18 vuodesta ja nauruistakin.

Ap

Aikuinen, joka ei kestä totuutta. Tälläisten takia demokraita on rikki.

Jep. "Oli mukavampi elää kun, ei tiennyt aivan kaikkea." Siten sitä omaa kuplaa suojellaan ja aihutetaan sitä eriytymistä ja kahtiajakoa.

Kun dialogi loppuu, loppuu myös kehitys.

Vierailija
22/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en varmaan vihaisi persuja näin paljon, jos he ois pysynyt pois tältä palstalta.

Tää palsta on todellakin mennyt pilalle muutaman imbesillin takia.

Se on totta, että itsekin pidin persujen ajamia asioita aiemmin ihan asiallisina, mutta tämän palstan fanaatikot ovat pilanneet heidän maineensa täysin. Tekevät tällä vain hallaa asialleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuus on aina binäärinen.  Sen osoittaminen ei ole trollaamista.

Oikein! Vaikuttaa, että mitä lähemmäksi totuutta kommentit osuvat sitä enemmän vastapuoli pelästyy ja alkaa kiivaammin puolustamaan omaa valhettaan. Mitä asiallisemmin onnistuu asiansa perustelemaan sitä lähempänä totuuttakin yleensä ollaan. Jotkut eivät vaan kestä vaikeita asioita.

Vierailija
24/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä en varmaan vihaisi persuja näin paljon, jos he ois pysynyt pois tältä palstalta.

Tää palsta on todellakin mennyt pilalle muutaman imbesillin takia.

Se on totta, että itsekin pidin persujen ajamia asioita aiemmin ihan asiallisina, mutta tämän palstan fanaatikot ovat pilanneet heidän maineensa täysin. Tekevät tällä vain hallaa asialleen.

Aivan kuin kukaan tietäisi, ketkä täällä anonyyminä kirjottelee :) Eiköhän älykäs ihminen ymmärrä mitä asioita kuuluukin ajaa riippumatta vauvapalstojen kommenteista. Ettet vain itsekin nyt yritä olla vauvapalstavaikuttaja :)

Vierailija
25/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki konservatiivit ole persuja.

Moni asia vaan mättää nykyisessä arvomaailmassa. Sitä saa ihmetellä ääneen.

Aikuisuus on sitä, että alkaa katsoa asioita isommasta persoektiivistä kuin oma napa. Ja toisaalta tuntee historiaa sen verran, että tietää mikä kaikki on mahdollista toistua, jos valta keskittyy ja ideologiat saavat massat pauloihinsa.

Kyllä me aika huolestuttavaan suuntaan olemme menneet, kivikovat arvot keskiössä. Toisaalta rajaton nautiskelunhalu, toisaalta häikäilemätön ahneus ja voitontavoittelu. Tästäkö ei saisi pitää älämölöä?

Tämä maailma on herkälle ihmiselle liian kova. Liikaa pahuutta ja ilkeitä sanoja.

Vierailija
26/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Täällä on paljon mielipidevaikuttamista. En tiedä miksi tiettyjen aateryhmien edustajat ovat ottaneet tämän vaikutuskanavakseeen.

Konservatiiviset mielipiteet ja arvomaailma ei saa sananvapautta valtamedioissa. Sensuuri on ihan todellista ja se on vaan kiristynyt viime vuosina. Siksi täällä korostuu koti-uskonto-kansallisvaltio- ajattelu, kun se on ajettu maanpakoon jo monelta muulta foorumilta. Ja myös siksi, että esim kristillisen arvomaailman puolustaminen tulkitaan jo vihapuheeksi ja ihmisoikeusloukkauksiksi.

Että revippä siitä. Olen nainen, en usko nykymuotoiseen feminismiin ja täällä voin purkaa tuskaani ja tyrmistystäni nykysuunnasta. Voi olla hyödytöntä mutta minunkin äänelläni on painoarvo.

Ja hömppäosasto löytyy täältä yhtä tukevasti kuin ennenkin. Etsiydy niihin lankoihin. Ei ole tarkoituskaan, että kaikkia kiinnostaisi samat asiat, ei se vielä palstaa huonoksi tee.

Mistähän tuo johtuu? En ole kristitty, mutta mun mielestä kristityilläkin saa olla just heille sopiva arvomaailma. Kunhan eivät edellytä, että mun tai monien muiden pitäisi elää juuri heidän arvomaailmansa mukaisesti. Niin kauan, kun noudatetaan Suomen lakeja, jokaisella voi mun mielestä olla just sellainen arvomaailma kuin minkä kokee itselleen oikeaksi. Mulla on ystäväpiirissä hyvin erilaisia ihmisiä. Ihmisiä, joiden arvomaailmat perustuu erilaisiin uskontoihin tai sitten ihan muihin tekijöihin kuin jumaliin tai jumaluuksiin. Oikein hyvin tullaan toimeen eikä kukaan kyseenalaista toisen elämänkatsomusta tai arvomaailmaa, kukaan ei yritä käännyttää ketään eikä yritä väittää, että juuri hänen uskontonsa tai arvomaailmansa olisi ainoa oikea ja kaikki muut olisivat väärässä. 

Vierailija
27/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Palstapersut on hemmetin ärsyttäviä kyllä, mutta muistakaa että ne pitää huolta siitä että puolue pysty marginaalissa. Olen 100% varma että persut olisi paljon suositumpi puolue ilman homppaniaa.

Sinä palstapersujankuttava se ärsyttävä olet. Kiukuttelet persuista ja samalla kuitenkin jaksat pitää persut esillä.

Vierailija
28/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja näin tämäkin keskustelu muuttui poliittiseksi :-/

Minua inhottaa edellisen lisäksi tällä palstalla ihmisten ilkeä ja vihamielinen tapa puhua muista. Jos jollakulla todellakin on näin negatiivisia ajatuksia ympäristöstään ja muista ihmisistä - tai vaikka vain sisäinen tapa puhua - käy häntä tosiaankin sääliksi. Miten pahalta tuntuukaan olla olemassa?

Tosiaan, ei tämä palsta tee hyvää herkille. Jos haluaa pitää kauniin sisäisyytensä, on parasta pysytellä poissa.

Minuakin on tässä pätkässä nyt kutsuttu Marinin puolustajaksi, läski-huoraksi, välinpitämättömäksi demokratian pilaajaksi ja viher-vassariksi, vaikken ole mitään niistä.

Ap

Vierailija
29/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua inhottaa edellisen lisäksi tällä palstalla ihmisten ilkeä ja vihamielinen tapa puhua muista. Jos jollakulla todellakin on näin negatiivisia ajatuksia ympäristöstään ja muista ihmisistä - tai vaikka vain sisäinen tapa puhua - käy häntä tosiaankin sääliksi. Miten pahalta tuntuukaan olla olemassa?

Tosiaan, ei tämä palsta tee hyvää herkille. Jos haluaa pitää kauniin sisäisyytensä, on parasta pysytellä poissa.

Minuakin on tässä pätkässä nyt kutsuttu Marinin puolustajaksi, läski-huoraksi, välinpitämättömäksi demokratian pilaajaksi ja viher-vassariksi, vaikken ole mitään niistä.

Ap

Muuttui poliittiseksi, vaikka jotkut yrittivät tuoda uskontojakin väliin. Aloituksesi oli ihan oikein. Elämme vastakkainasettelun aikaa. Olemme eläneet jo toistakymmentä vuotta. Joko kuulut meihin tai heihin. Ja mitä useampi asia laitetaan vastakkain, sitä vähemmän on ihmisiä, joiden ryhmään kuulut. 

Mä olen useammankin kerran miettinyt, että me suomalaisethan ollaan alunperin heimokansaa. Itsenäistyminen sekä sodat itänaapuria vastaan yhdistivät meitä hetkellisesti. Mutta noin muuten olemme heimokansaa. Edelleenkin. Heimot vaan eivät enää ole maantieteellisiä. Jos et kuulu mihinkään heimoon, olet vieras ja vieraisiin suhtaudutaan ennakkoluuloisesti ja joskus myös vihamielisesti. 

Vierailija
30/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Utelias. kirjoitti:

Minne ajattelit mennä?

Ehken minnekään. Ajattelin pitää somepaastoa ja katsella, tuleeko tilalle jotakin fiksumpaa. Voisin alkaa lukea enemmän kirjoja, urheilla, tehdä taidetta tai käsitöitä.

Tämä palsta on vienyt leijonanosan vapaa-ajastani. Silti se ei tee enää iloisemmaksi, vaan synnyttää ärtymystä ja pilaa mielialaa. Täällä osa on niin negatiivista porukkaa ja oksentaa sen nega-energiansa toisten niskaan, mikä ei tee hyvää. Oli mukavampi elää, kun ei tiennyt aivan kaikkea. Nyt aion suojata itseni ja paeta mukavampaan elämään ja energioihin.

Heippa kaikki! Kiitokset 18 vuodesta ja nauruistakin.

Ap

Kerro minullekin, jos löydät sen toisen paikan. Vasta viime keväänä päädyin vauva.fin satunnaiseksi lukijaksi, mutta myös minä olen kyllästynyt yksioikoiseen, negatiivissävytteiseen keskusteluun, trollaamiseen ja juupas-eipäs-tasoiseen väittelyyn. En kaipaa myöskään julkkisjuoruja enkä jonninjoutavien tv-ohjelmien ruodintaa. Olen yrittänyt etsiä toisenlaista keskustelupalstaa, mutta en löydä.

Vierailija
31/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Heissäkin on varmasti ihan fiksuja ihmisiä joilla voisi olla jotain sanottavaakin mutta se ääriainees joka täällä päivystää on tuhonnut maineen omissa silmissä täydellisesti.

Vierailija
32/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä. Heissäkin on varmasti ihan fiksuja ihmisiä joilla voisi olla jotain sanottavaakin mutta se ääriainees joka täällä päivystää on tuhonnut maineen omissa silmissä täydellisesti.

Mutta vihervasemmistolaisten ääriajattelu palstalla ei ole sitä pilannut?

Vierailija
33/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Veit sanat suustani ap. Tämä palsta on aivan pilalla. Vielä muutamia vuosia sitten oli ihan mukavaa lukea keskusteluja. Ihmisten pahoinvointi on selkeästi lisääntynyt ja samoin vaikutusyritykset kuten sanoit. Pitävät selkeästi täällä käyvää porukkaa aivan tyhmänä, kun ajattelevat, ettei kukaan muka huomaa miten järjestelmällistä vastakkainasettelu on.

Ja teille itkijöille jotka tähänkin ketjuun tietysti löysitte tienne, esimerkiksi Marinin kritisointi on aivan eri asia kuin trollaaminen. Poliitikkoja saa ja pitääkin arvioida ja kritisoida tarvittaessa, mutta täysin epäolennaisista asioista huutelu, nimittely ja seksismi ovat kaukana älykkäästä poliittisesta keskustelusta.

Vierailija
34/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Muuttui poliittiseksi, vaikka jotkut yrittivät tuoda uskontojakin väliin. Aloituksesi oli ihan oikein. Elämme vastakkainasettelun aikaa. Olemme eläneet jo toistakymmentä vuotta. Joko kuulut meihin tai heihin. Ja mitä useampi asia laitetaan vastakkain, sitä vähemmän on ihmisiä, joiden ryhmään kuulut. 

Mä olen useammankin kerran miettinyt, että me suomalaisethan ollaan alunperin heimokansaa. Itsenäistyminen sekä sodat itänaapuria vastaan yhdistivät meitä hetkellisesti. Mutta noin muuten olemme heimokansaa. Edelleenkin. Heimot vaan eivät enää ole maantieteellisiä. Jos et kuulu mihinkään heimoon, olet vieras ja vieraisiin suhtaudutaan ennakkoluuloisesti ja joskus myös vihamielisesti. 

En usko että ollenkaan kaikki haluavat mustavalkoista vastakkainasettelua. Alustan luonne on se että on kirjoitettava kärjekkäästi ja napakasti. Sävyjä jää pois väistämättä ja fiksu lukija tajuaa sen.

Mutta totta on, että elämme jossain mielessä totuudenjälkeistä aikaa. Kaikki kyseenalaistetaan: traditiot, yhteisöt, instituutiot. Nyt myllää vahva vasemmistolainen kulttuurivallankumouksen henki, jossa hajottaminen on taktinen keino.

Mitä tietoisempi näistä ilmiöistä on (suosittelen vaikka you tubea) sitä paremmin tajuaa, millaista maailmaa esim vihreä globaali agenda ajaa. Siksi on oikein hyvä että täällä saa kohkata, kärjistämisen uhallakin. Toki toivoisi että pyrkimys olisi syvemmällä kuin toisen leimaamisessa. Ei kenenkään oikeasti tolkun ihmisen maailma ole mustavalkoinen.

Miksi joillekin nykynuorille Youtube ja netti on se uskottavin lähde? Se on yksi feikeimmistä lähteistä. Käsittämätöntä, onhan jo peruskoulussa opetettu lähdekriittisyyttä.

Missä on tiede, objektiivinen yliopistotutkimus ja kirjastojen julkaisut?

Vierailija
35/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltämättä kivat ketjut on nykyisin harvassa. Poliittista vaikuttamista tulee kaikilta suunnilta, ei vain idästä. Esimerkiksi suomalaisilla isoilla puolueilla on kaikilla omat vaikuttajansa, ihan palkatut, jotka keskustelevat netissä (tämä on sitten tieto, ei luulo). Moni muukin palsta on tästä kärsinyt.

Lisäksi on palstan omia keskustelun buustaajia - palstan tarkoitushan on tuottaa mainostuloja ja aloituksilla on tarkoitus houkutella kävijöitä.

Ja sitten vielä pers.häiriöiset yksityiset ihmiset.

Itse en myöskään tykkää siitä, että käyttäjien tietoja yhdistellään nettiliikenteen perusteella Sanoman muiden saittien ja sen muilta firmoilta ostamiin analytiikkatietoihin. Jos menisin vaikka mukaan politiikkaan niin tuollaista seurantaa olisi helppo käyttää minua vastaan, esim. vaikka mitä olen kertonut yksityiselämästäni ja se on voitu yhdistää tilaaja-ip:hen.

Vierailija
36/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri on sitä mitä tarkoitan.

Vierailija
37/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin sanottu aloittajalta.

Tosin on huvittavaa että tämäkin aloitus todennäköisesti poistetaan pian, koska tästä ketjusta palstalaiset alkavat ymmärtämään täällä hengailun järjettömyyden. Eihän se nyt käy Sanomalle, että täältä ihmisiä kaikkoaa, se ei tuo rahaa joten poistoon ketju!

Vierailija
38/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä kivat ketjut on nykyisin harvassa. Poliittista vaikuttamista tulee kaikilta suunnilta, ei vain idästä. Esimerkiksi suomalaisilla isoilla puolueilla on kaikilla omat vaikuttajansa, ihan palkatut, jotka keskustelevat netissä (tämä on sitten tieto, ei luulo). Moni muukin palsta on tästä kärsinyt.

Lisäksi on palstan omia keskustelun buustaajia - palstan tarkoitushan on tuottaa mainostuloja ja aloituksilla on tarkoitus houkutella kävijöitä.

Ja sitten vielä pers.häiriöiset yksityiset ihmiset.

Itse en myöskään tykkää siitä, että käyttäjien tietoja yhdistellään nettiliikenteen perusteella Sanoman muiden saittien ja sen muilta firmoilta ostamiin analytiikkatietoihin. Jos menisin vaikka mukaan politiikkaan niin tuollaista seurantaa olisi helppo käyttää minua vastaan, esim. vaikka mitä olen kertonut yksityiselämästäni ja se on voitu yhdistää tilaaja-ip:hen.

Jep, tulevaisuudessa ihmiset ovat valmiita jopa maksamaan, että heidän tietonsa poistetaan netistä lopullisesti. Nyt vielä viattomasti jaellaan kaikki, mitä pyydetään.

Mr. Zuckerberg on iloinen tietojen omistaja...

Vierailija
39/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä juuri on sitä mitä tarkoitan.

Emme tiedä kuka olet, ja mitä tarkoitat.

Vierailija
40/61 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidan itsekin esimerkkiä noudattaen poistua, ja jättää estradin persutrolleille.

Jonkin aikaa sitä jaksaa kaivella esiin totuutta valheellisten linkkien takaa, mutta tilanne vain pahenee koko ajan.

Korona aiheuttaa aivovaurioita, ja se on näkyvillä täälläkin, niin kuin muuallakin maailmassa. Äärioikeisto alkaa olla menossa ihan sekaisin. En tiedä onko ongelma rokotteen puute, vai mikä, mutta eipä tule ikävä näitä sivuja.

Sen huomaa itsessään, että verenpaine alkaa nousta, kun tulee samat huijauslinkit vastaan koko ajan. Tämä on epäterveellinen paikka.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kahdeksan