Työkaveri pelottaa. Ahdistaa.
Joka päivä saa miettiä mitä se suustaan laukoo. Tällainen minäminä-tyyppi. Lotkauttelee ja kommentoi henkilökohtaisuuksia ilkeällä tavalla.
Ahdistaa mennä töihin. Itkettää.
Kommentit (13)
Mulla on yks vähän samanlainen, hassua kyllä että olemme hänen kanssaan ns. parhaat työtoverit, lähimmät toisillemme, viereisissä huoneissa ja samanlaisissa tehtävissä. Sanoo pahasti, mutta minulle harvemmin kuin muille. Haukkuu esim. muiden kampauksia. Kaikki tietää tämän tavat ja ovat vähän huvittuneita keskenään, saatamme joskus pyöritellä silmiämme kun tämä ilkiö ei näe. Kukaan ei ota tosissaan, kun ilkiö ihan oikeasti menee niin äärimmäisyysksiin, ettei niitä voi ottaa tosissaan. On itse kertonut, että hänen äitinsä oli eläessään kauhean ilkeä suustaan, huoritteli tätä tytärtään yms. Nyt ei itse huomaa, että vetää ihan samaa jatkumoa, mitä äitinsä aikoinaan. "mä kun vaan olen tällainen, että tulee sanottua pahasti..."... höpsis, se on käytöstavat, jotka puuttuu tällaiselta.
Ei pidä alistua jonkun ongelmaisen sylkykupiksi. Opettele sanomaan jämäkästi vastaan ja sano suoraan, että tuollainen käytös loukkaa ja että työkavereille ei puhuta tuolla tavalla ja että odotat jatkossa, että kohtelusi on asiallista tai asia etenee esimiehelle.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:01"]
Rohkeutta vaan, sanot sille suoraan että: "Pitäisit sinäkin kerrankin turpasi kiinni kun sieltä ei mitään älykästä tule!" Ja sitten karkaat nopeasti vessaan hihittelemään, sillai se päivä mukavasti käynnistyy ja mulkku oååii vähän sinua väistelemään.
[/quote]
Tyttären kanssa kinattiin eilen ruokapöydässä jostain asiasta ja mie puuttui kinaan, oli tyttären mielipiteen puolella. Tytär tokaisi sille että "pidä sinä nyt se pääs kiinni kun et asiasta mitään tiedä" Ja sitten me kaikki revettiin ja hyvä kina jäi päättämättä
Rohkeutta vaan, sanot sille suoraan että: "Pitäisit sinäkin kerrankin turpasi kiinni kun sieltä ei mitään älykästä tule!" Ja sitten karkaat nopeasti vessaan hihittelemään, sillai se päivä mukavasti käynnistyy ja mulkku oååii vähän sinua väistelemään.
Oletko näitä yliherkkiä, jotka ammattiloukkaantuu vääränlaisesta katseestakin?
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:06"]Oletko näitä yliherkkiä, jotka ammattiloukkaantuu vääränlaisesta katseestakin?
[/quote]
En pienestä luokkaannu, mutta nää henkilökohtaisuuksiin menevät kommentit satuttaa.
Ap
Opi sanomaan ilkeästi takaisin. Varmasti loppuu, kunhan tajuaa, että annat samalla mitalla takaisin ja näytät, ettei sinua jyrätä. Tsemppiä!!!
En suosittele ilkeästi takaisin sanomista. Kerää rohkeutesi ja sano asiallisen jämäkästi ettet halua, että sinua arvostellaan ja että toivot hänen pysyvän työasioissa puhuessaan sinulle. Joillain ihmisillä on ikävä tapa purkaa omaa pahaa oloaan muihin. Älä suostu olemaan työkaverisi tunneroskis.
Minulla työkaveri alkoi harrastamaan tuota. En sanonut hänelle mitään, esimiehelle senkin edestä. Nyt eri työhuoneet ja suht rauha maassa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:11"]
Opi sanomaan ilkeästi takaisin. Varmasti loppuu, kunhan tajuaa, että annat samalla mitalla takaisin ja näytät, ettei sinua jyrätä. Tsemppiä!!!
[/quote]
Ei näin. Jämäkkyys on hyvä, mutta asiallinen. Lähtelemällä riitelemään saa vain riitaa. Parempi pitää vaan omat rajansa mutta hyökkäämättä toista vastaan. Eli sanoa kyllä suoraan, mikä loukkaa ja ärsyttää ja tehdä selväksi ettei halua sellaista kuunnella, mutta ilman henkilöä kohti hyökkäämistä ja kostoja.
Mistä se sinua arvostelee? Ulkonäöstä? Luonteesta? Tavoista? Henkkoht. asioista? Totea seuraavalla kerralla sille mäntille, ettet ymmärrä miten sinun ulkonäkösi/luonteesi/tapasi/asiasi voivat häiritä häntä niin paljon. Naurahda, hymyile ja pudista päätäsi. Muista kohottaa kulmia ja pyöräyttää silmiä. Kehonkieli ja ilmeet ovat paras tapa ilmaista ärtymys. Raavi korvaa keskisormella, anna Chloe -katse (googleta, hauska!), katso kulmien alta kyseenalaistavasti, huokaile syvään... Mitä näitä nyt on.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 10:27"]Mistä se sinua arvostelee? Ulkonäöstä? Luonteesta? Tavoista? Henkkoht. asioista? Totea seuraavalla kerralla sille mäntille, ettet ymmärrä miten sinun ulkonäkösi/luonteesi/tapasi/asiasi voivat häiritä häntä niin paljon. Naurahda, hymyile ja pudista päätäsi. Muista kohottaa kulmia ja pyöräyttää silmiä. Kehonkieli ja ilmeet ovat paras tapa ilmaista ärtymys. Raavi korvaa keskisormella, anna Chloe -katse (googleta, hauska!), katso kulmien alta kyseenalaistavasti, huokaile syvään... Mitä näitä nyt on.
[/quote]
Se arvostelee pukeutumista, ulkonäköä (ihoa, karvoitusta), hiuksia, asusteita tai lähinnä niiden puutetta, tapa kirjoittaa ym, eli henkilökohtaisuuksia.
Näitä lotkautuksia tulee silloin kun vähiten odotat.
Ap