Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lääkäri kirjoitti ”huoliteltu olemus”, mulla ei meikkiä, hiukse kevyillä laineilla

Vierailija
14.10.2021 |

ja päällä kirpparilta hommattu punainen shortsihaalari ja paksut sukkahousut. Miten tää on niin ”huoliteltu olemus” että siitä pitää mainita?

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei oo koskaan lukenut et olemus ois huoliteltu vaikka käytän meikkiä ja sitä rataa. Ehkä näytit hyvältä tai jotain

Vierailija
2/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä asiaa varten olit lääkärillä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaa päästä pöksyihisi.

Vierailija
4/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä, että näytät henkilöltä joka pystyy pitämään itsestään huolta. Ei sen kummempaa.

Vierailija
5/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiukset oli harjattu, naama ja vaatteet puhtaat, et haissut. Huoliteltu olemus siis. Jos ne kerää tilastotietoa esim. masennusepäilyjä varten. Eli tuolla kerralla ainakin olit jaksanut itsestäsi sen verran huolta pitää.

Vierailija
6/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoittaa sitä että sai mielikuvan ettö olet siinä tilassa että jaksat ja pystyt huolehtimaan ulkoisesta olemuksestasi

Vierailija
7/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivystyksessä kirjoitellaan tuollaisia ainakin minulle. Sinne kun tulee väkeä, joiden kyky huolehtia itsestään ja kunto voi olla huonompi. Se on tarkoitettu muille, jotka ehkä saavat sinun vaivastasi luonnehdinnan avulla paremman kuvan. Jos olet esimerkiksi masentunut, niin masennus ei ole ihan niin vakava, jos kykenee huolehtimaan ulkonäöstään ja siisteydestään. 

Vierailija
8/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli siisti.

Vierailija
9/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päivystyksessä kirjoitellaan tuollaisia ainakin minulle. Sinne kun tulee väkeä, joiden kyky huolehtia itsestään ja kunto voi olla huonompi. Se on tarkoitettu muille, jotka ehkä saavat sinun vaivastasi luonnehdinnan avulla paremman kuvan. Jos olet esimerkiksi masentunut, niin masennus ei ole ihan niin vakava, jos kykenee huolehtimaan ulkonäöstään ja siisteydestään. 

ps. Itse olen siis käynyt päivystyksessä migreenin takia. 

Vierailija
10/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se tarkoittaa, että näytät normaalilta, mutta niin ei voi kirjoittaa.

Vierailija
11/28 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri tekee nopean arvion ulkomuodostasi jotta terveydenhuollossa voidaan reagoida siihen jos olemus muuttuu lyhyessä ajassa paljon. Esimerkkinä nyt olit perus-siisti ja puhdas. Jos vuoden kuluttua menet vastaanotolle kynsisaksilla nyrhityn tukan ja rikkinäisten vaatteiden kanssa, niin lääkäri voi huomata että olemuksesi on muuttunut tosi paljon edellisestä kerrasta.

Lääkärin vastaanotolle tulee kaiken ikäisiä ja -vointisia ihmisiä, joten oleellista ei ole se kuinka kaunis tai meikattu olet, vaan yleisolemuksesi ihan terveydenhuollon näkökulmasta.

Vierailija
12/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkäri käyttää huoliteltua termiä, kun henkilö on siististi pukeutunut ja puhdas, hiukset kammattu ym. Ei tarvita merkkivaatteita, meikkejä, kampauksia....

Vierailija
13/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo kirppis-tieto olikin olleellista tässä.

Vierailija
14/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tiennyt että tällaisia kirjoitellaan omakantaan. Jotenkin epämiellyttävää.

Vierailija
15/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla usein on itsestään jotenkin todella kriittinen kuva. Ihan aidosti meikkaamaton ja normaalisti pukeutunut nainen on yleensä tavan miehen näkökulmasta huolitellun ja kauniin näköinen.

Luottakaa enemmän itseenne, ei tarvitse laittautua tuntia ennen ihmisten ilmoille lähtemistä, olette ihan sellaisenaan kauniita.

T: mies 29 v

Joo, tämä miesten mielestä "meikkaamaton" nainen tiedetään. Kestoripset ja -kulmat, huulitäytteitä, silarit... 

Olet niin luonnollisen kaunis! :) Ottaisitte muut naiset mallia :))))

Vierailija
16/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joskus myöhemmin menet rähjäisenä ja haisevana vastaanotolle, lääkäri päättelee edellisen merkinnän pohjalta, että elämäntilanteessasi tai terveydessäsi on tapahtunut oleellinen muutos.

Vierailija
17/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös se olekaan niin, että vain psykiatri saa kirjata kommentteja potilaan ulkomuodosta? Olen ymmärtänyt, että muut lääkärit ei näin saisi tehdä. Olenko väärässä?

Vierailija
18/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisilla usein on itsestään jotenkin todella kriittinen kuva. Ihan aidosti meikkaamaton ja normaalisti pukeutunut nainen on yleensä tavan miehen näkökulmasta huolitellun ja kauniin näköinen.

Luottakaa enemmän itseenne, ei tarvitse laittautua tuntia ennen ihmisten ilmoille lähtemistä, olette ihan sellaisenaan kauniita.

T: mies 29 v

Joo, tämä miesten mielestä "meikkaamaton" nainen tiedetään. Kestoripset ja -kulmat, huulitäytteitä, silarit... 

Olet niin luonnollisen kaunis! :) Ottaisitte muut naiset mallia :))))

Vuosia sitten naisihminen, joka harrasti uimahalliuintia, valitti, että valkaistut hiukset vihertyy kloorin vaikutuksesta. Miestuttu ihmetteli, että onko ne hiukset värjätty... Sillä tavoin miehet, nuo armoitetut luonnonlapset, ymmärtää ja uskoo luonnonkauneuteen.

Vierailija
19/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä istuin lääkärin vastaanotolla kovassa kuumeessa ja puoli päätä turvoksissa ruusun vuoksi ja vääntelehdin sen verran, että taivuin näkemään, kun lääkäri kirjoitti koneelle arvion "asiallinen". Hetki tuon jälkeen rupesin vitsailemaan miten sattuu, mutta lääkäri ei poistanut arviotaan. Ei siis vaadita paljon siihen, että vaikuttaa asialliselta.

Vierailija
20/28 |
16.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psyk. puolella mullekin on kirjattu että huoliteltu olemus. Mitähän sanamuotoa käyttävät jos ei ole huoliteltu?

Epäsiisti? Varmaan kiva lukea tommosta omakannasta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän