Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin narsistin uhri. Kysy jotain?

Vierailija
11.12.2014 |

Tuntuu huvittavalta tehdä tällainen "kysyttävää?"-ketju, mutta ehkä aihe kiinnostaa jotakuta. Kysy pois siis.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on narsisimin diagnoosinumero ja kuinka pitkiä psykiatrin tutkimuksia vaati määritellä se narsismi? MIkä sai potilaan hakeutumaan lääkärin luokse?

Vierailija
2/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkaako hänen sukunimensä U:lla?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen on lempikakkasi?

Vierailija
4/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miltä
a)varpaankyntesi
b)perseesi
haisee?

Vierailija
5/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:06"]Alkaako hänen sukunimensä U:lla?
[/quote]
O:lla. Muita asiallisia kysymyksiä?

Vierailija
6/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko narsisti puolisosi? Miten narsistisuus ilmeni?

Vierailija
7/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttikö hän henkisen väkivallan lisäksi fyysistä väkivaltaa? Miten pääsit narsistista eroon?

Vierailija
8/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän miltä se tuntuu, kokemusta on kymmeniä vuosia. Ei kysyttävää. Toivottavasti olet jo omillasi.

Vierailija
9/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:05"]Mikä on narsisimin diagnoosinumero ja kuinka pitkiä psykiatrin tutkimuksia vaati määritellä se narsismi? MIkä sai potilaan hakeutumaan lääkärin luokse?
[/quote]

Minuakin kiinnostaisi tämä. Vastaisitko ap.

Vierailija
10/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko narsisti? Narsisteilla on tapana projisoida itseään ja ongelmiaan muihin...

Vierailija
11/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin minäkin, erosimme ja taas narsisti yrittää hurmata minut. Meillä on yhteinen lapsi ja on kurjaa että joudumme olemaan tekemisissä. Miten pysyn vahvana enkä päästä häntä manipuloimaan itseäni?

Vierailija
12/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:11"]Oliko narsisti puolisosi? Miten narsistisuus ilmeni?
[/quote]
Oli avopuoliso. Ensimmäisen vuoden ajan oli ihana ja yritti aina miellyttää mua kaikilla mahdollisilla tavoilla, kohteli kuin prinsessaa. Silti jotenkin aina jäi etäiseksi, vaikka tunnettiin kuinka hyvin. Asiat, joita kertoi mulle oli todella pinnallisia, eikä tuntunut ikinä kokevan vaikeita tunteita. Kertoi kyllä asioita elämästään, mutta vain tilanteita, joissa oli suoriutunut tosi hyvin, kokenut jotenkin suurta vääryyttä, tullut petetyksi yms., ei siis ikinä asioita joissa olisi itse tehnyt jotain väärin, kokenut syyllisyyttä tai häpeää. Tiesin jo tässä vaiheessa että mies oli narsisti, koska olen opiskellut paljon aiheesta. Pikku hiljaa mies alkoi kontrolloida mun tekemisiä ja manipuloida. Se sai mut uskomaan että asiat joita oon ennen pitänyt normaaleina, on epänormaaleja ja toisin päin. Se istutti mun päähän omia sairaita ajatuksiaan parisuhteesta ja naiskuvasta. Muutuin kokonaan ihmisenä ja menetin entiset käsitykseni lähes kaikesta mikä oli aiemmin ollut mulle tärkeää. Lopulta meidän yhteiselosta tuli maanpäällinen helvetti ja olin vankina mun omassa kodissa, missä mies haukkui ja syytteli mua kaikesta maan ja taivaan välillä. Kun mies oli hiljaa, tiesin toimineeni virheettömästi. Olin koko ajan varpaillani peläten seuraavaa iskua vatsaan. Mies tiesi aina just mitä sanoa satuttaakseen mua mahdollisimman paljon. Se käski mun tehdä jotain ja seuraavaksi valitti siitä samasta asiasta. Asiat, joista se oli ennen pitänyt, oli nyt haukkumisen aiheita. Kaikki mun pukeutumisesta puhetyyliin. Kaikki, mitä se oli niin "rakastanut". Kaikki oli mun vikaa. Kun yritin jättää sen, se keksi kaikki konstit uhkailusta itkemiseen. Se ei mua tarvinnut, vaan mä sitä. Mä olin alkoholisoitunut huora, mutta se yritti vaan hyvää hyvyyttään auttaa mua ja siksi oli mun kanssa parisuhteessa. Jossain vaiheessa mulla tuli seinä vastaan. Jossain vaiheessa totesin, että vaikka elämä olis niin helvetillistä kuin se mies kuvailee ilman sitä, niin se ei voi olla yhtä sairasta kuin tää suhde. Sitten pakkasin tavarani ja lähdin ja vaihdoin puhelinnumeron. Kyllä sanoisin näistä merkeistä miehen olleen narsisti. Tässä en mainitse edes yksityiskohtaisesti pahimpia asioita.

Vierailija
13/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:12"]Käyttikö hän henkisen väkivallan lisäksi fyysistä väkivaltaa? Miten pääsit narsistista eroon?
[/quote]
Ei oikeastaan, muutaman kerran tönäisi ja läpsäisi. Väkivalta oli henkistä ja seksuaalista. Pääsin eroon vasta kun muutin toiselle puolelle kaupunkia ja katkaisin kaikki yhteydet, puhelinnumero yms.

Vierailija
14/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:13"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:05"]Mikä on narsisimin diagnoosinumero ja kuinka pitkiä psykiatrin tutkimuksia vaati määritellä se narsismi? MIkä sai potilaan hakeutumaan lääkärin luokse?
[/quote]

Minuakin kiinnostaisi tämä. Vastaisitko ap.
[/quote]
Ihan oma ja sosiaalityöntekijöiden diagnoosi, toki olisin onnellinen jos saisin miehen pakkohoitoon.
Ap ja 13 ja 14 myös ap

Vierailija
15/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:14"]Oletko narsisti? Narsisteilla on tapana projisoida itseään ja ongelmiaan muihin...
[/quote]
En ole narsisti. Muista mielenterveyden häiriöistä en tiedä.
Ap

Vierailija
16/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvailusi perusteella oli narsisti kyseessä. Onko sinulle kehittynyt kokemuksesi myötä kyky erottaa joukosta narsistiset henkilöt?

Vierailija
17/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:17"] Niin minäkin, erosimme ja taas narsisti yrittää hurmata minut. Meillä on yhteinen lapsi ja on kurjaa että joudumme olemaan tekemisissä. Miten pysyn vahvana enkä päästä häntä manipuloimaan itseäni?
[/quote]
Suhtaudu täysin neutraalisti kaikkeen mitä narsisti sanoo. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta jos päätät että aina kun tuntuu siltä että seon sanomassa jotain mikä voisi provosoida sua, yritä poistua tilanteesta ainakin henkisesti. Suhtaudu kaikkiin tekstiviesteihin vain sanoina peräkkäin, joilla ei ole mitään merkitystä suhun. Älä provosoidu mistään! Muista että jos narsisti ei saa positiivista huomiota, sille kelpaa negatiivinenkin. Narsisti ei voi sietää sitä, jos joku ei osoita sille mitään huomiota ja silloin se etsii nopeasti uuden uhrin kun huomaa ettei susta saa mitään irti. Pitäydy kylmästi vaan lastanne kosksvissa asioissa, älä puhu mistään muusta narsistin kanssa. Se keksii kyllä keinot millä saada sut takaisin. Sä et tarvitse sitä sun elämään, se on säälittävä ihmisriepu joka inhoaa itseään. Älä tuhlaa aikaasi sellaiseen.

Vierailija
18/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:45"]Kuvailusi perusteella oli narsisti kyseessä. Onko sinulle kehittynyt kokemuksesi myötä kyky erottaa joukosta narsistiset henkilöt?
[/quote]
En ole varma. Jotain vikaahan mussa on että vedän puoleeni tollaisia. Narsisti ei saa uhrikseen terveitsetuntoista ihmistä. Mun pitää parantaa itseni ensin, ennen kuin uskallan lähteä uuteen parisuhteeseen koska tuun tosiaan todennäköisesti vetämään puoleeni lisää narsisteja. Silti musta tuntuu että osaan erottaa mne paremmin kuin monet muut, jotka ei ole olleet sellaisten uhreja.

Vierailija
19/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

18 ja 19 taas ap!

Vierailija
20/24 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:49"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:17"] Niin minäkin, erosimme ja taas narsisti yrittää hurmata minut. Meillä on yhteinen lapsi ja on kurjaa että joudumme olemaan tekemisissä. Miten pysyn vahvana enkä päästä häntä manipuloimaan itseäni?
[/quote]
Suhtaudu täysin neutraalisti kaikkeen mitä narsisti sanoo. Helpommin sanottu kuin tehty, mutta jos päätät että aina kun tuntuu siltä että seon sanomassa jotain mikä voisi provosoida sua, yritä poistua tilanteesta ainakin henkisesti. Suhtaudu kaikkiin tekstiviesteihin vain sanoina peräkkäin, joilla ei ole mitään merkitystä suhun. Älä provosoidu mistään! Muista että jos narsisti ei saa positiivista huomiota, sille kelpaa negatiivinenkin. Narsisti ei voi sietää sitä, jos joku ei osoita sille mitään huomiota ja silloin se etsii nopeasti uuden uhrin kun huomaa ettei susta saa mitään irti. Pitäydy kylmästi vaan lastanne kosksvissa asioissa, älä puhu mistään muusta narsistin kanssa. Se keksii kyllä keinot millä saada sut takaisin. Sä et tarvitse sitä sun elämään, se on säälittävä ihmisriepu joka inhoaa itseään. Älä tuhlaa aikaasi sellaiseen.
[/quote]
Niin ja käy narsistienuhrientuki.fi, se auttoi mua tosi paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan seitsemän