Miksi lähetät joulukortteja, joissa on lapsesi kuva?
Tonttulakit päässä ja nenänaluset rää'ässä keimailemassa? Roskiin nuo menevät heti. Ei ketään kiinnosta katsella kuvia toisten lapsista, etenkään kun ne eivät ole edes mitään sukua itselle.
Kommentit (56)
....11 odottelee, milloin tulee eka vastaus, jossa lapsemme - ja samoin tein vanhempansakin - haukutaan rumaksi jne. :D
No perhana, laitoinkos väärään korttiin osottees? Ja kellehän nyt menee se perseen kuva? :o
Meillä on kuvaelma, jossa on koko perhe milloin missäkin asennossa ja tilanteessa ja asussa. "Yksi kuva kertoo enemmän kuin tuhat sanaa" on meidän pyrkimyksemme. Siis täysin siveästi ja jouluun liittyen, ettei nyt tule kenellekään mitään rietasta käsitystä tästä. Yritämme tehdä kuvasta hauskan tai kuvamanipulaatiolla jonkinlaisen jekkukuvan.
Mulle on tullut joulukortti myös ponista, omasta, sekä kuva koirasta tonttulakki päässä. Ihan yhdentekeviä nekin ovat, sama se onko siinä tonttu vai lapsi tonttulakki päässä vai ihan jotain muuta.
Mä aina säästän ne kortit missä on kaverien ja sukulaisten lasten kuvat. Säästän myös itse askarellut kortit. Tiimarikortit on minun mielestä merkki laiskuudesta ja ne mä nakkaan roskiin.
Koska ihmiset ilahtuvat niistä. Hapannaamat tietenkään eivät ilahdu, mutta mä en ole tememisissä sellaisten kanssa. Meidän joulukortti on ollut monella esillä ympäri vuoden, joten oletettavasti saajat ovat tykänneet.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:06"]
Koska ihmiset ilahtuvat niistä. Hapannaamat tietenkään eivät ilahdu, mutta mä en ole tememisissä sellaisten kanssa. Meidän joulukortti on ollut monella esillä ympäri vuoden, joten oletettavasti saajat ovat tykänneet.
[/quote]
En ole hapannaama, mutta en silti katsele mielläni lasten kuvia. Lapset eivät ole minusta suloisia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:00"]
Miksi haluaisin nähdä kuvia toisten lapsista?
[/quote]
miksi mä haluasin nähdä kuvan joulupukista ja tontuista?
Kyllä mua kiinnostaa, mikä voisi olla suloisempaa kuin lapsi tonttulakissa! Lähetä tänne vaan :)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:08"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:06"]
[/quote]
En ole hapannaama, mutta en silti katsele mielläni lasten kuvia. Lapset eivät ole minusta suloisia.
[/quote]
katseletko sitten mielelläsi useita kertoja päivässä ihan tavallisia "joulupukkikortteja"?
Voi kulta pieni, ymmärrät sitten kun saat itse pienen käärön syliisi tuhisemaan! Tosin ei niitä kääröjä tule ilman miestä - eikö sinullakin ala biologinen kello jo tikittämään isolla äänellä? Kun kerran täällä vauva-palstalla olet, niin taitaa se tikittää... Menehän nyt kipin kapin etsimään joku mies, ehkäpä jo ensi vuonna tähän aikaan olet lähettämässä oman räkänenäsi kuvia joka paikkaan! :) Jaxuhalit! <3
t. kahden lapsen äityli
En ole kyllä missään, muualla kun täällä, kuullut valitusta vääränlaisista joulukorteista. Yleensä ihmiset on olleet iloisia joulutervehdyksestä, oli siinä kortissa sitten lapsi tai joulupukki tai vaikka se niiiiin nolo Tiimarin korttikin.
Minusta on kiva saada lastenkuvakortti. Vaikkei aivan tuttu lapsi olisikaan. Mieluummin se kuin kaupan joulupukkikortti, joka on laiskan tapa toimia. Noista lapsikorteista näkee harvemmin tavattujen sukulaisten/tuttavien lasten kasvun, vaikkei jatkuvasti heitä näkisikään. Jos lapsia ei ole, kelpaa hyvin myös vaikka lemmikkikoiran tms. kuva lumihangessa. Parempi sekin kuin ostokortti. Ei lasten ole pakko olla suloisia, ovat semmoisia kuin ovat. Kiva kuitenkin saada heidän kuvansa.
Itse lähetän omien lasteni kuvakortin vain noin 10 läheisimmälle sukulaiselle/kaverille, joiden tiedän ilahtuvan/olevan kiinnostunut asiasta. Kaikille muille lähtee laiska versio eli kaupasta ostettu peruskortti, koska olen av:n kautta oppinut, että lasteni kuvista voi joku myös vetää herneen nenään. Myös sellaisille kavereille lähtee peruskortti, jotka eivät muutenkaan ole kiinnnoistuneita lapsista ja vaihtavat aihetta, jos hitusenkaan mainitsen lasteni nimet.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:08"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:06"]
[/quote]
[/quote]
No mutku meidän pertti-paavali on! senkin sydämetön hirviö! :(
Minusta lapset, ainakaan vieraat lapset, eivät lähtökohtaisesti ole ihania pikku pullukoita. En halua ottaa muiden vauvoja syliin eikä minua naurata työpaikalla jonkun kihertely siitä, kuinka se meidän Maikki sanoi taas niin hassusti, jos en laisinkaan tunne kyseistä lasta. Ymmärrän myös, että minun lapseni ei muista ole välttämättä lainkaan ihana.
Minulla on ystäviä, jotka asuvat kauempana ja joiden lapsia en ole koskaan nähnyt. Minua ei voisi vähempää kiinnostaa saada korttia, jossa on joku uppo-outo kuolaposki nassikka toljottamassa kameraan. Sen sijaan olisi kiva saada kortti, jossa on se minun ystäväni tonttulakissa toljottamassa kameraan (ja jos poski olisi kuolassa, toljotuksenkin ymmärtäisi).
Joo, lapsikortit on yäk. Saamiani Tiimarikortteja sen sijaan säilyttelen vuodesta toiseen ja aina välillä katselen. Petteri Punakuono se jaksaa ilahduttaa aina vain uudestaan :) Mistähän saisi vastaavia Tiimari-kortteja kun Tiimaria ei enää ole? Haluaisin niin ilahduttaa läheisiäni vaikkapa Joulupukki-korteilla tänä vuonna :)
Se räkähän on juuri se juttu! Ootko ap vähän out?
En anna. Juon lasin viiniä ruualla. Ja mies ottaa myös viinilasin ja saunakaljan. Siinä meidän juomiset sitten onkin. Emme kumpikaan koskaa juo overeitä, edes viinipullo puoliksi ei kulu loppuun. Ei ongelmaa, kun kohtuudella ottaa.
Kokemusta on omasta lapsuudestani myös överijouluista ja muista juhlista - isäni toimesta. En siis lähde ikinä sille linjalle...
Anteeksi, väärän ketjun oli napannut jostain syystä... t. 32
Koska tiedän, että ne ketkä meiltä lapsien kuvalla varustetun kortin saavat, eivät takuulla heitä kortteja roskiin. Päinvastoin, ilahtuvat suuresti :) Meidän lähisuku ja hyvät ystävät välittävät lapsistamme. Hyvän päivän tutuille emme joulukortteja lähetä.