Pystytkö olemaan juomatta lastesi nähden?
Miksi tyhmät ja köyhät tyhmät juovat lastensa edessä? Täyttä typeryyttä moinen. Osoittaa, ettei ole arvostusta eikä kykyjä kasvattaa lapsia.
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:55"]Mitäs te absolutistit teette jos vaikka olette häissä tai sukujuhlissa jossa on alkoholia tarjolla? Jätätte menemättä ettei lapset näe?
[/quote]
En jättäis menemättä jos muut juo. Ja tuskin se lapseen vaikuttaa jos näkee jonkun juhlissa juovan kumminki mä oon sen päättäny etten ite juo. Ja sinänsä juomises ei mun mielestä mitään pahaa oo jos ei övereitä vedä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:55"]
Mitäs te absolutistit teette jos vaikka olette häissä tai sukujuhlissa jossa on alkoholia tarjolla? Jätätte menemättä ettei lapset näe?
[/quote]
No olen ottamatta alkoholillisia tarjoiluja. Siellä on yleensä se alkoholitonkin vaihtoehto, tiesitkös sitä?
[/quote]
Mutta miten selitätte muiden juomisen??
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:55"]Mitäs te absolutistit teette jos vaikka olette häissä tai sukujuhlissa jossa on alkoholia tarjolla? Jätätte menemättä ettei lapset näe?
[/quote]
Olen juomatta. Juokoon riippuvaiset. Hyvä, että lapset näkevät sen toisenkin mallin, alkoholia ei ole mikään pakko juoda. Elämä on paljon parempaa ilman. Terveys ja rahat säästyvät.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:59"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:55"]
Mitäs te absolutistit teette jos vaikka olette häissä tai sukujuhlissa jossa on alkoholia tarjolla? Jätätte menemättä ettei lapset näe?
[/quote]
Tätä mäkin ihmettelen... tai esim. meillä on tapana käydä pari kertaa vuodessa "Rooman-mummilla", ja joka kerta tämä "mummi" ja 95-vuotias äitinsä tarjoavat meille snapsit tulomme kunniaksi. Pitäisikö lapset laittaa komeroon tuoksi ajaksi? Vai ehkä opastaa näitä italiattaria tavan sopimattomuudesta?
[/quote]
Meillä ei ole Rooman-mummia. Eikä ketään muutakaan pakottamassa ottamaan alkoholia. Mulla on ainakin ihan vapaa tahto määrätä itse mitä juon ja mitä en juo.
[/quote]
Vahdin tenukeppien lapsia, kun vanhemmilla on "parempaa" tekemistä.
En pysty. Tunnen ihan pakottavaa tarvetta juoda lasillisen punaviiniä joulupöydässä lasteni nähden. Piloille ovat menneet, juovat itsekin lasillisen, jopa kaksi samassa pöydässä! Siis yli 18-vuotiaat.
Vaikeetahan se on mut nytkin odotin kiltisti että ovat unessa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:01"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:55"] Mitäs te absolutistit teette jos vaikka olette häissä tai sukujuhlissa jossa on alkoholia tarjolla? Jätätte menemättä ettei lapset näe? [/quote] No olen ottamatta alkoholillisia tarjoiluja. Siellä on yleensä se alkoholitonkin vaihtoehto, tiesitkös sitä? [/quote] Mutta miten selitätte muiden juomisen??
[/quote]
No ei mun sitä tarvitsekaan selittää. Kysymys olikin siitä, että pystynkö MINÄ olemaan juomatta lasteni nähden. Kyllä pystyn, myös siellä juhlissa. Ei mun tarvitse suojella lapsiani muiden juomiselta, omaltani todellakin.
Kertokaa minulle miksi absolutismi on sairasta? Olen 18 vuotias nuori nainen ja en ole IKINÄ juonut alkoholia. En näe siinä mitään vikaa että jotkut juovat silloin tällöin mutta itse en pidä yhtään alkoholin mausta ja juon mielummin vaikka limsoja. Joten olenko siis sairas?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:59"]
[/quote]
Tätä mäkin ihmettelen... tai esim. meillä on tapana käydä pari kertaa vuodessa "Rooman-mummilla", ja joka kerta tämä "mummi" ja 95-vuotias äitinsä tarjoavat meille snapsit tulomme kunniaksi. Pitäisikö lapset laittaa komeroon tuoksi ajaksi? Vai ehkä opastaa näitä italiattaria tavan sopimattomuudesta?
[/quote]
Vahinko plussa.. Tyhmää saivartelua.
Tai on juuri sitä nimittäin arvostusta ja kykyjä kasvattaa lapsia. ! En nää mitään syytä miksi en voisi juoda lasten edessä alkoholiannoksiani. Koska asia on hallissa. En nää mitään syytä miksi mun pitäisi salassa juoda, en tosin syökkään salassa. Ei kuulu tapoihini.
Miten tämä alkoholisoitunut maailma on mennyt siihen että absolutismia pidetään huonona asiana??
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:01"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:58"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:55"]
[/quote]
No olen ottamatta alkoholillisia tarjoiluja. Siellä on yleensä se alkoholitonkin vaihtoehto, tiesitkös sitä?
[/quote]
Mutta miten selitätte muiden juomisen??
[/quote]
Että jotkut ihmiset ovat riippuvaisia alkoholista. Hakevat sillä mahdollisesti parempaa oloa, lievitystä stressiin, masennukseen ja muihin ongelmiin. Kaikki eivät kuitenkaan päihteitä tarvitse. Lapsille sanoisin, että aikuisena on ihan ok ottaa alkoholia muutaman kerran vuodessa, jos haluaa. Mutta jos sitä täytyy joka viikko/kuukausi saada, niin kyseessä on riippuvuus, joka pilaa terveyden monella tapaa. Oire jostakin pahasta olosta.
Miten juntteja oikein olette? Eikö alkoholia voi juoda sivistyneesti? Miksi sitä pitäisi piilotella lapsilta? Mitä jeesustelua. Voin hyvin juoda viiniä lasten edessä. Olisiko parempi aloitus ollut; pystyisitkö olemaan kännissä lapsesi edessä?
Suomalaiset juntit eivät osaa käyttää alkoholia oikein. Aina on vaan se "kännääminen" mielessä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:02"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:55"]Mitäs te absolutistit teette jos vaikka olette häissä tai sukujuhlissa jossa on alkoholia tarjolla? Jätätte menemättä ettei lapset näe?
[/quote]
Olen juomatta. Juokoon riippuvaiset. Hyvä, että lapset näkevät sen toisenkin mallin, alkoholia ei ole mikään pakko juoda. Elämä on paljon parempaa ilman. Terveys ja rahat säästyvät.
[/quote]
Terveys ja rahat (juhlien emännän) säästyvät kun jätätte myös herkut syömättä
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:07"]Miten tämä alkoholisoitunut maailma on mennyt siihen että absolutismia pidetään huonona asiana??
[/quote]
Koska tunnetaan kuitenkin huonoa omaatuntoa omasta juomisesta, jonka tiedetään olevan haitallista monella tapaa. Täytyy sitten haukkua niitä, jotka "pitävät itseään parempina", kun eivät tarvitse alkoholia. Johtuu siis huonommuuden tunteesta.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:09"]Miten juntteja oikein olette? Eikö alkoholia voi juoda sivistyneesti? Miksi sitä pitäisi piilotella lapsilta? Mitä jeesustelua. Voin hyvin juoda viiniä lasten edessä. Olisiko parempi aloitus ollut; pystyisitkö olemaan kännissä lapsesi edessä?
Suomalaiset juntit eivät osaa käyttää alkoholia oikein. Aina on vaan se "kännääminen" mielessä.
[/quote]
Jokaviikkoinen tissuttelukin on haitallista käyttöä. Ei tarvitse olla räkäkännissä saadakseen terveytensä pilattua. Tätähän ei riippuvainen ymmärrä.
"Olen juomatta. Juokoon riippuvaiset. Hyvä, että lapset näkevät sen toisenkin mallin, alkoholia ei ole mikään pakko juoda. Elämä on paljon parempaa ilman. Terveys ja rahat säästyvät."
Just niin! Sanoit juuri sen, minkä minäkin ajattelin kirjoittaa! :) Terveisin aina raitis äiti
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:09"]
Miten juntteja oikein olette? Eikö alkoholia voi juoda sivistyneesti? Miksi sitä pitäisi piilotella lapsilta? Mitä jeesustelua. Voin hyvin juoda viiniä lasten edessä. Olisiko parempi aloitus ollut; pystyisitkö olemaan kännissä lapsesi edessä? Suomalaiset juntit eivät osaa käyttää alkoholia oikein. Aina on vaan se "kännääminen" mielessä.
[/quote]
Miksi sitä pitää juoda, miksi sitä pitäisi kaikkien juoda, miksi ei saisi olla juomatta? Taidat olla itse aika juntti, kun et tajua sitä, että kaikki eivät voi sairautensa takia "juoda sivistyneesti".
Pystyn toki, mutta ei ole mitän tarvetta olla kokonaan juomatta. Lapset eivät siitä kärsi, minkä minä juon alkoholia.