Apua,jään työttömäksi :(
Kuinka selvitä,työllistyminen todella epävarmaa jatkossa.
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:38"]Opiskelemaan
[/quote]
Mitä alaa? Ei ole varaa opiskella.
Kyllä se siitä. Itse jäin kans työttömäksi. Yritän löytää opiskelupaikan jota työkkäri tukisi. Jotta voisin ansiosidonnaisella Pvrahalla opiskella. Muuten ei ole varaa opiskeluun.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:38"]Opiskelemaan
[/quote]
[/quote]
Opiskelu on Suomessa ilmaista.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:43"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:38"]Opiskelemaan
[/quote]
[/quote]
Opiskelu on Suomessa ilmaista.
[/quote]
Kyllä, ja huonolla tuurilla mistään ei aikuisopiskelija saa senttiäkään rahaa. Sillon ei ole varaa opiskella.
Työkkärin tukemana opiskelemaan. Saat pvrahan ja 9€ päälle per päivä :-)
Omaehtoinen opiskelu, pitää saada opiskelupaikka ja sitten anoa tuota tukea opiskeluun.Alan pitää olla ns. työllistävä.
Toivottavasti olet yksi niist jotka täällä ovat jatkuvasti haukkuneet työttömiä ja kehoittaneet "menemään" töihin! Kunpa olisitkin, saisit maistaa omaa lääkettäsi!
Selvitä nyt ekana voitko opiskella työkkärin rahalla. Kotiin makaamaan ei kannata jäädä
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:49"]
Millaista apua haluat?
[/quote]
Missä olet? Me tullaan koko konkkaronkka auttamaan sua. Enää ei kukaan ole yksin. Ei vais, kohtalotovereita on kuuleman mukaan 30 prosenttia työikäisistä, ovat työttöminä, aikuiskoulutuksissa ja muissa aktiviteeteissä mukana
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:47"]
Työkkärin tukemana opiskelemaan. Saat pvrahan ja 9€ päälle per päivä :-)
[/quote]
Pitää olla hyvät perusteet, jotta omaehtoisen opiskelun ehdot täyttyisivät, esim. ammatin päivitys. Enintään kaksi vuotta on mahdollista opiskella omaehtoisesti, joten hyväksiluettuja opintoja tarvitaan, mikäli aikoo valmistua ajoissa...tai sitten käy töissä opintojen ohella tuon systeemin loputtua.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:49"]Millaista apua haluat?
[/quote]
Henkistä tukea. On kuin ihmisarvoni häviäisi työpaikan myötä :(
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:51"]Toivottavasti olet yksi niist jotka täällä ovat jatkuvasti haukkuneet työttömiä ja kehoittaneet "menemään" töihin! Kunpa olisitkin, saisit maistaa omaa lääkettäsi!
[/quote]
En tod ole. Olen ollut työttömänä ennenkin. Ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:53"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:49"]Millaista apua haluat? [/quote] Henkistä tukea. On kuin ihmisarvoni häviäisi työpaikan myötä :(
[/quote]
Joo, ei se hauskaa ole mutta siihen turtuu. Hae kouluun niin kaikki tuo unohtuu
Aikuiskoulutuksen puolella melkein kaikki on 1v tai 2v kestäviä. Ja monissa lukee että kysy työkkärin tukemaa koulutusta. Kyllähän työkkäri mielellään pistää opiskeleen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:36"]
Kuinka selvitä,työllistyminen todella epävarmaa jatkossa.
[/quote]
Alat nauttimaan elämästä. Unohda työnteko. Keskity harrastuksiin.
SuoMaan alasajo on hyvässä vauhdissa, etkä luultavasti tule työllistymään kovin helposti.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 21:03"]Aikuiskoulutuksen puolella melkein kaikki on 1v tai 2v kestäviä. Ja monissa lukee että kysy työkkärin tukemaa koulutusta. Kyllähän työkkäri mielellään pistää opiskeleen.
[/quote]
On jo korkea koulutus,joten ei taida onnistua. Muuttaa kai pitää töiden perässä :(
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:43"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:39"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:38"]Opiskelemaan [/quote] Mitä alaa? Ei ole varaa opiskella. [/quote] Opiskelu on Suomessa ilmaista.
[/quote]
Kai se eläminenkin pitäisi jollain maksaa sen opiskelun aikana.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 11:44"]
Minulla on velkaa jonka olen hoitanut aina ajallaan ja nyt myös työttömyys uhkaa. Laskut jää maksamatta, menevät ulosottoon. Jos saan töitä niin ulosottomies ottaa niin paljon palkasta että en pysty hoitamaan laskuja jotka eivät ole vielä ulosotossa. Elämä tuhoutuu!
20v sitten oli sama tilanne ja se oli hirveää. Vasta muutaman vuoden olen saanut pitää itse palkkarahani. Työttömyys on ihan hirveetä.
[/quote]
On se kyllä paska tilanne!