Voiko pyytää miestä jäämään pois pikkujouluista?
Mies on uudessa työpaikassa ja huomenna on firman pikkujoulut. Miehen ekat tässä firmassa siis. Pikkujoulukutsu on avec. Itse olen kuitenkin pahassa flunssassa; kuumetta, ääni kateissa, yskää, voimaton olo jne. Minä en siis missään tapauksessa osallistu. Meillä on myös 9 kk ikäinen vauva, joka on täysi käsityö. Siis koko ajan vahdittava ja perässäjuostava vilkasliikkeinen tapaus. Pelkästään päivästä selviäminen yksin hänen kanssaan tässä kunnossa on tuskaa. Huomenna pitäisi jaksaa myös ilta perään, jos mies osallistuu pikkujouluihin.
Onko kohtuutonta pyytää miestä jättämään pikkujoulut väliin? Mielelläni en sitä tekisi, mutta jos en vaan jaksa?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:14"]
Hei haloo. Et pärjää vauvan kanssa yhtä iltaa kun ite olet flunssassa? !?! Eioo todellista
[/quote]
Se ilta on päivän päälle, ei se mies työpäivän aikanakaan kotona ole.
minä kysyn toisin päin. Jos mies olisi kuumeessa kotona, neuvoisitteko häntäkin noin kärkkäästi ja moittien pärjäämään vaan, jotta vaimo pääsee pikkujouluihin?
Lapsi on kaiketi yhteinen projekti, eikä ole kohtuutonta, että sairasta puolisoa jeesataan. Totta kai ap:lle voi tulla vaikeampiakin tilanteita eteen, mutta ne ovat sen ajan murhe, eikä mikään syy sille, etteikö saisi nyt pyytää mieheltä apua.
Ai mutta kun tää on av-palsta, jossa ei saa koskaan valittaa, kun aina on jossain se viisitoistalapsinen lessu-äiti, joka hoiti lapsiaan 24/7 yksin, vaikka pää oli lobotomoitu ja molemmat jalat amputoitu....
Ap, vaikutat kyllä oikein huomaavaiselta vaimolta, kun mietit asiaa, etkä harkitse miehen menemisen kieltämistä perusteetta.
16
[/quote]
Tämä oli ihana viesti, tuli hyvä mieli! Ihana ihminen olet, kiitos! :)
Ap (joka siis edelleen pysyy päätöksessään selvitä itsekseen, ellei olotila huonone radikaalisti)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:15"]Kyl voi pyytää. Lapsonen on pieni. Itse mies 37, tuossa tilanteessa "toivoisin" että vaimo pyytää. Tulee tärkeä olo.
Ja töissä arvostetaan.
[/quote]
Täällä vain ajatellaan, miten raukka mies ei pääse ryyppäämään.
Tietenkin pomot arvostaa enemmän järkevää miestä, kuin itsekästä känniääliötä.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:57"] On ja suorastaan vaarallista, voi haitata myöhemmin miehen urakehitystä. Jotenkin ne yksinhuoltajatkin selviää, kyllä yhden illan jaksaa. Lapsikaan ei mene pilalle vaikka katsoisi muumeja yhden kokonaisen päivän. [/quote] Selitäpä minulle, mitä apua muumivideoista on YHDEKSÄNKUISEN vauvan hoidossa? Koeta ap saada hoitoapua, ja jos et saa, niin tietysti pyydät miestä kotiin. Ei mieskään haluaisi olla kipeänä töissä, miksi sinun pitäisi olla, kyllä vauvanhoito työstä käy, varsinkin jos vauva jo liikkuu ja vaatii tarkkaa vahtimista. [/quote] No se ettei se vauva juoksentele ympäriinsä kuten ap kirjoitti?
[/quote]
Huomaa, ettet ole koskaan hoitanut yhdeksänkuista. Sen ikäinen ei katsele televisiota, edes Muumeja. Ei kiinnosta kuin muutaman sekunnin ajan. Yhdeksänkuisen aika menee ympäristöä tutkiessa j a liikkumisen hurmasta nautiskellessa.
[/quote]
;D totta. Meillä on lapsia alkanut kiinnostaa televisio vasta likempänä kahta vuotta.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:57"] On ja suorastaan vaarallista, voi haitata myöhemmin miehen urakehitystä. Jotenkin ne yksinhuoltajatkin selviää, kyllä yhden illan jaksaa. Lapsikaan ei mene pilalle vaikka katsoisi muumeja yhden kokonaisen päivän. [/quote] Selitäpä minulle, mitä apua muumivideoista on YHDEKSÄNKUISEN vauvan hoidossa? Koeta ap saada hoitoapua, ja jos et saa, niin tietysti pyydät miestä kotiin. Ei mieskään haluaisi olla kipeänä töissä, miksi sinun pitäisi olla, kyllä vauvanhoito työstä käy, varsinkin jos vauva jo liikkuu ja vaatii tarkkaa vahtimista. [/quote] No se ettei se vauva juoksentele ympäriinsä kuten ap kirjoitti?
[/quote]
Huomaa, ettet ole koskaan hoitanut yhdeksänkuista. Sen ikäinen ei katsele televisiota, edes Muumeja. Ei kiinnosta kuin muutaman sekunnin ajan. Yhdeksänkuisen aika menee ympäristöä tutkiessa j a liikkumisen hurmasta nautiskellessa.