Voiko pyytää miestä jäämään pois pikkujouluista?
Mies on uudessa työpaikassa ja huomenna on firman pikkujoulut. Miehen ekat tässä firmassa siis. Pikkujoulukutsu on avec. Itse olen kuitenkin pahassa flunssassa; kuumetta, ääni kateissa, yskää, voimaton olo jne. Minä en siis missään tapauksessa osallistu. Meillä on myös 9 kk ikäinen vauva, joka on täysi käsityö. Siis koko ajan vahdittava ja perässäjuostava vilkasliikkeinen tapaus. Pelkästään päivästä selviäminen yksin hänen kanssaan tässä kunnossa on tuskaa. Huomenna pitäisi jaksaa myös ilta perään, jos mies osallistuu pikkujouluihin.
Onko kohtuutonta pyytää miestä jättämään pikkujoulut väliin? Mielelläni en sitä tekisi, mutta jos en vaan jaksa?
Kommentit (44)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:02"]Ei tietenkään ole kohtuutonta. Ei kai nyt jotkut pikkujoulut voi niin tärkeät olla?
[/quote]on tietenki tärkeät, hyvä mahdollisuus päästä kokeileen vierasta
Eikö isä voi lähteä juhliin vasta sitten, kun lapsi menee nukkumaan? :) Mutta jos ei niin koita jaksaa vaan, kyllä flunssassa pitäisi jonkun aikaa lapsen kanssa pärjätä. Itse olen ollut 8kk vauvan kanssa pari vuorokautta kaksin, molemmilla noroviirus, vauva ripuloi ja oksensi, itse oksensin ja kuumetta oli 40 astetta. Se jos mikä oli kamalaa.
Ettei vaan flunssasi ole tekosyy...? Voihan se sitäpaitsi olla huomenna jo edes vähän parempi...
Voi pyytää ja olen pyytänytkin. Ei ole vaikuttanut urakehitykseen muuten kuin positiivisesti. Esimiehet ovat huomanneet, että mies on täyspäinen eikä mikään viinan ja vieraiden naisten perässä riekkuja.
On kohtuutonta, on tärkeää päästä tutustumaan työkavereihin uudessa työpaikassa. Todella läpinäkyvää tuo tekosyiden kehittely, muka kipeänä ja lapsikin niin vaikeana. Aikuistuisit.
Mitenkähän noi suuremmat vaikeudet tulevaisuudessa kuin sun flunssa? Jos tulee sairautta tai muuta. Vai ehkä et vaan tykkää että mies menee pikkujouluihin.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:57"]
On ja suorastaan vaarallista, voi haitata myöhemmin miehen urakehitystä. Jotenkin ne yksinhuoltajatkin selviää, kyllä yhden illan jaksaa. Lapsikaan ei mene pilalle vaikka katsoisi muumeja yhden kokonaisen päivän.
[/quote]
Selitäpä minulle, mitä apua muumivideoista on YHDEKSÄNKUISEN vauvan hoidossa?
Koeta ap saada hoitoapua, ja jos et saa, niin tietysti pyydät miestä kotiin. Ei mieskään haluaisi olla kipeänä töissä, miksi sinun pitäisi olla, kyllä vauvanhoito työstä käy, varsinkin jos vauva jo liikkuu ja vaatii tarkkaa vahtimista.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:04"]
Eikö isä voi lähteä juhliin vasta sitten, kun lapsi menee nukkumaan? :) Mutta jos ei niin koita jaksaa vaan, kyllä flunssassa pitäisi jonkun aikaa lapsen kanssa pärjätä. Itse olen ollut 8kk vauvan kanssa pari vuorokautta kaksin, molemmilla noroviirus, vauva ripuloi ja oksensi, itse oksensin ja kuumetta oli 40 astetta. Se jos mikä oli kamalaa.
[/quote]
Tämä ei valitettavasti onnistu. Nää pikkujoulut on sellaset "sivistyneet", joihin kuuluu hyvä illallinen viineineen yms, mutta ei minkäänlaista varsinaista viinan kanssa läträämistä tai muuta rellestystä. Tapahtuma alkaa 17.30 ja päättyy klo 22 aikoihin. Mies on tulossa heti kekkereiden jälkeen kotiin, eli mitään myöhään riekkumista ei edes ole luvassa. Kotiutuminen vauvan nukkumaanmenoajan jälkeen kuitenkin siis. Kyllä mä nyt tuosta päätin jo jotenkin selviytyä.
Huh, tuo kuumeinen oksennustauti vauvan kanssa kaksin kuulostaa järkyttävältä. Sitkeä sissi olit, kun selvisit! :)
ap
Hei lopeta ap.
Yksi päivä, yksi yö ja yksi vauva. Tulen ihan vihaiseksi kun mietin miestäsi, joka joutuu jättämään uuden firman pikkujoulut väliin, koska vaimolla on flunssa ja väsyttää.
Sun miehellesi on tärkeää päästä pikkujouluihin kun työpaikkakin on uusi. Käsittämättömän itsekästä vaatia miestä jäämään kotiin kun sulla ei ole kivaa. Kuulostat epävarmalta itsestäsi. Kuka vauvaa olisi vahtinut, jos olisitte yhdessä menossa? Pyydä sitä kaveriksi jos et vajaata vuorokautta kykene yksin puristamaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:00"]
Miten tollanen on edes lapsen hankkinut?
[/quote]
sillä ei varmaan ollut tuota flunssaa just silloin?
Hei haloo. Et pärjää vauvan kanssa yhtä iltaa kun ite olet flunssassa? !?! Eioo todellista
Kyl voi pyytää. Lapsonen on pieni. Itse mies 37, tuossa tilanteessa "toivoisin" että vaimo pyytää. Tulee tärkeä olo.
Ja töissä arvostetaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:13"]
Hei lopeta ap. Yksi päivä, yksi yö ja yksi vauva. Tulen ihan vihaiseksi kun mietin miestäsi, joka joutuu jättämään uuden firman pikkujoulut väliin, koska vaimolla on flunssa ja väsyttää. Sun miehellesi on tärkeää päästä pikkujouluihin kun työpaikkakin on uusi. Käsittämättömän itsekästä vaatia miestä jäämään kotiin kun sulla ei ole kivaa. Kuulostat epävarmalta itsestäsi. Kuka vauvaa olisi vahtinut, jos olisitte yhdessä menossa? Pyydä sitä kaveriksi jos et vajaata vuorokautta kykene yksin puristamaan.
[/quote]
Mahdoitko lukea muuta kuin avauksen? Sanoin jo viestissä nro 7 että olen samoilla linjoilla kuin suurin osa vastaajista, ja aion kärvistellä illan jollain keinolla yksikseni, ellen saa hoitajaa kaverikseni. Ap
Kyllä yhden illan jaksaa flunssassa, eli en pyytäisi miestä kotiin jäämään, ellei oma olo pahene huolella.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:14"]
Hei haloo. Et pärjää vauvan kanssa yhtä iltaa kun ite olet flunssassa? !?! Eioo todellista
[/quote]
Ootko ollut koskaan kunnon flunssassa?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:13"]Hei lopeta ap.
Yksi päivä, yksi yö ja yksi vauva. Tulen ihan vihaiseksi kun mietin miestäsi, joka joutuu jättämään uuden firman pikkujoulut väliin, koska vaimolla on flunssa ja väsyttää.
Sun miehellesi on tärkeää päästä pikkujouluihin kun työpaikkakin on uusi. Käsittämättömän itsekästä vaatia miestä jäämään kotiin kun sulla ei ole kivaa. Kuulostat epävarmalta itsestäsi. Kuka vauvaa olisi vahtinut, jos olisitte yhdessä menossa? Pyydä sitä kaveriksi jos et vajaata vuorokautta kykene yksin puristamaan.
[/quote]
Hitto mitä oletuksia ihmisillä automaattisesti aina. Minä tulen vihaiseksi kun ajattelen sinua.
Ei-Ap
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:10"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:57"]
On ja suorastaan vaarallista, voi haitata myöhemmin miehen urakehitystä. Jotenkin ne yksinhuoltajatkin selviää, kyllä yhden illan jaksaa. Lapsikaan ei mene pilalle vaikka katsoisi muumeja yhden kokonaisen päivän.
[/quote]
Selitäpä minulle, mitä apua muumivideoista on YHDEKSÄNKUISEN vauvan hoidossa?
Koeta ap saada hoitoapua, ja jos et saa, niin tietysti pyydät miestä kotiin. Ei mieskään haluaisi olla kipeänä töissä, miksi sinun pitäisi olla, kyllä vauvanhoito työstä käy, varsinkin jos vauva jo liikkuu ja vaatii tarkkaa vahtimista.
[/quote]
No se ettei se vauva juoksentele ympäriinsä kuten ap kirjoitti?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:58"]Kiitoksia vastauksista. Vähän samoilla linjoilla olen itsekin. Jos en saa apuja mistään niin sitten vaan kärvistelen jotenkin nukkumaanmenoaikaan asti. Ap
[/quote]
Jos sun miehes ei itse tajua jäädä pois, niin et voi oikein pyytääkään.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:14"]
[/quote]
Se ilta on päivän päälle, ei se mies työpäivän aikanakaan kotona ole.
minä kysyn toisin päin. Jos mies olisi kuumeessa kotona, neuvoisitteko häntäkin noin kärkkäästi ja moittien pärjäämään vaan, jotta vaimo pääsee pikkujouluihin?
Lapsi on kaiketi yhteinen projekti, eikä ole kohtuutonta, että sairasta puolisoa jeesataan. Totta kai ap:lle voi tulla vaikeampiakin tilanteita eteen, mutta ne ovat sen ajan murhe, eikä mikään syy sille, etteikö saisi nyt pyytää mieheltä apua.
Ai mutta kun tää on av-palsta, jossa ei saa koskaan valittaa, kun aina on jossain se viisitoistalapsinen lessu-äiti, joka hoiti lapsiaan 24/7 yksin, vaikka pää oli lobotomoitu ja molemmat jalat amputoitu....
Ap, vaikutat kyllä oikein huomaavaiselta vaimolta, kun mietit asiaa, etkä harkitse miehen menemisen kieltämistä perusteetta.
16
Ei tietenkään ole kohtuutonta. Ei kai nyt jotkut pikkujoulut voi niin tärkeät olla?