Osa lopuistakin hoitajista lähtee alalta, mikäli pakkorokotukset tulevat.
Nyt kannattaa olla tarkkana, sitäkö tässä nyt halutaan.
Kommentit (93)
Ei se mahdollinen pakko voi perustua kuin:
A. Sakkoon
B. Työpaikkaan.
Silti jää paljon ihmisiä, joita kumpikaan ei haittaa.
Luottotiedotonta tai rikasta eivät sakot rasita.
Noh, aina voi laittaa terveydenhuollon huonon kantokyvyn "rokottamattomien syyksi", kuten nyt onkin tehty. 😁
Mutta koronapassin ehtoja vaan kiristetään ja sitä kautta me saadaan digitaalinen passi käyttöön. Sellaisen lupakirjan kun omistaa, on oikeutettu elämään yhteiskunnassa.
Niin pitääkin lähteä. Kuoleman kätyreiden paikka ei ole sairaiden rinnalla.
Vierailija kirjoitti:
Just oli Iltalehdessä uutinen, jossa kerrottiin rokottamattoman hoitajan levittäneen koronavirusta palvelutalossa. Iso osa hoidokeista ja työtovereista sai koronan.
Rokottamaton ei saa hoitaa riskiryhmän potilaita, kuten iäkkäitä, syöpäsairaita, immuunipuutospotilaita. Eikö työbantaja ole kysynyt rokotuksesta?
Olen opetusalalla ja asiakkaissani on suuri osa seniori-ikäisiä. En uskaltaisi tehdä työtäni, jos en olisi rokotettu. En kehtaisi mennä töihin, jos en olisi tehnyt kaikkea mahdollista sen eteen, että en levitä asiakkaisiin ikäryhmälle kohtalokasta tautia. Miten hoitaja voi asettaa oman rokotepelkonsa potilaiden edun edelle? Tätä minun on vaikea ymmärtää. Olen luullut, että hoitoalalle päätyvät nimenomaan ihmiset, jotka haluavat auttaa muita. On varmasti helpompiakin aloja tienata elantonsa.
Hyvähyvä! Mikäli pakkoronotukset tulevat toivon että tulisi myös yleislakko!
Ei tää nyt pidä paikkaansa. Jos osa irtisanoutuu tästä syystä, ei se oli kaikki loputkin. Ihmisiltä puuttuu suhteellisuus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon kovimmat ammattilaiset on jo rokotettu. Rokottamattomia on lähinnä hoivapuolen lähihoitajissa, joissa on paljon maa han muut tajia. Näin kertoi Husin diagnostiikkajohtaja Lehtonen viime viikolla.
Niin toki xD Mutta minäpä en usko. Oikeastaan satavarmasti tiedän valheeksi. Vaikka voihan hän määritellä "kovimmat ammattilaiset", miten tykkää. Oikeastaan toivon, että paljastuisi pikimmiten valheeksi, jonka tiedän sen olevan. Vainon takia tietysti ymmärrettävää, että joku ei halua kertoa ettei ikinä ottaisi rokotetta.
Teholla töitä tekevät on ottaneet jo kolmannen rokotuksensa, joten kyllähän siellä kovimmat osaajat on.
Vierailija kirjoitti:
Ei poliisejakaan ole rokotettu
Että ihan yleistät virkakunnan. Ainakin yksi poliisi on Suomessa rokotettu kun tuli jälkeeni rokotukseen.
Vierailija kirjoitti:
Just oli Iltalehdessä uutinen, jossa kerrottiin rokottamattoman hoitajan levittäneen koronavirusta palvelutalossa. Iso osa hoidokeista ja työtovereista sai koronan.
Samanlailla se olisi sitä levittänyt vaikka olisi ollut rokotuskin. Olisi vaan itse sairastanut lievemmin.
en ymmärrä siis onko jotain rokotekriittisiä vielä hoitajissa? Varmaan joku pykälä pitäisi olla jolla nämä saadaan murhaamasta muita.
Ihan varmasti lähtevät, mutta mitä tekee hoitajilla, jotka vaarantavat toisten hengen? Omien typerien salaliitto- ym uskomustensa takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhuollon kovimmat ammattilaiset on jo rokotettu. Rokottamattomia on lähinnä hoivapuolen lähihoitajissa, joissa on paljon maa han muut tajia. Näin kertoi Husin diagnostiikkajohtaja Lehtonen viime viikolla.
Niin toki xD Mutta minäpä en usko. Oikeastaan satavarmasti tiedän valheeksi. Vaikka voihan hän määritellä "kovimmat ammattilaiset", miten tykkää. Oikeastaan toivon, että paljastuisi pikimmiten valheeksi, jonka tiedän sen olevan. Vainon takia tietysti ymmärrettävää, että joku ei halua kertoa ettei ikinä ottaisi rokotetta.
Teholla töitä tekevät on ottaneet jo kolmannen rokotuksensa, joten kyllähän siellä kovimmat osaajat on.
Jos olisin teholla töissä ja rokotettu, hoitaisin ilomielin rokotteesta kieltäytynyttä (joita NIIIN paljon väitetään olevan [vaan mikähän on totuus]). Koska ihmisyyteen kuuluu se, että jokainen saa tehdä minkä uskoo parhaaksi. Sellaisen elämän eteen henk.koht nimenomaan tekisin työtä. Piispaa myöten osoitellaan "itsekkyyttä", mutta kyllä kyse on ihan ihmisoikeudesta. Ja henk.koht en muilta kysele, käytänkö tätä oikeuttani vai en.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveydenhoitoalan ammattilainen, joka ei usko/luota terveydenhuoltoalan paremmin koulutettujen tutkijoiden ym asiantuntemukseen, joitakin vaihtaa alaa
Kannattaisiko ottaa vähän selvää asioista ennen kun kommentoi?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3f9dd5f6-cd7c-4889-96fc-a240ce5c259e…
"STM:n kansliapäällikkö Kirsi Varhilan mukaan pääsyy siihen, ettei hoitajien rokotevaatimusta nyt valmistella on se, että koronarokotteiden myyntiluvat ovat vielä ehdollisia.
– Riittävän pitkäaikaista seurantaa rokotteista ei ole vielä saatavilla, Varhila sanoo"
Tutkimus rokotteista ja niiden turvallisuudesta on vielä kesken, ei se ole mikään salaisuus tai salaliittohöpinää. Tämä myönnetään julkisesti, kuitenkin ihmiset antavat sen enempää miettimättä jopa lastensa ottaa näitä ensi kertaa ihmiselle kokeiltavia valmisteita.
Tämä.
Painakaa tämä kalloonne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et ole ainoa. Minäkin tiedän tuon valheeksi.
Vierailija kirjoitti:
Olen opetusalalla ja asiakkaissani on suuri osa seniori-ikäisiä. En uskaltaisi tehdä työtäni, jos en olisi rokotettu. En kehtaisi mennä töihin, jos en olisi tehnyt kaikkea mahdollista sen eteen, että en levitä asiakkaisiin ikäryhmälle kohtalokasta tautia. Miten hoitaja voi asettaa oman rokotepelkonsa potilaiden edun edelle? Tätä minun on vaikea ymmärtää. Olen luullut, että hoitoalalle päätyvät nimenomaan ihmiset, jotka haluavat auttaa muita. On varmasti helpompiakin aloja tienata elantonsa.
Rokote ei edelleenkään estä levittämästä tautia.
Hoitajat tuskin tekevät terveyteensä liittyvä päätöksiä, kuinka amatöörit, kuten Sauli Niiistö, Teemu Laajasalo, iltapäivälehdet ja anonyymit av-mammat käskyttävät.
Ja hyvä niin.
Vierailija kirjoitti:
Nämä palstatrollit on onneksi vaan valehoitajia työpaikkana Av:n sairaala.
Luulen, että monelle hoitajalle hirveintä olisi aiheuttaa potilaalle sairaus, pahimmillaan kuolema. Sen estääkseen tekee mitä vain. Italiassa hoitaja päätyi it se mur haan tartutettuaan koronan potilaalle, joka kuoli. Voisin kuvitella, että itsekin olisin itse tuh oinen tuollasessa tilanteessa.
Tästä tulee niin sotaa, jos tulee pakoksi. Vaikka pakko tulisi ei silti ole pakko ottaa. Pystyy kiertämään kyllä.