Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen pikaruokalassa töissä ja tänään joku minäminämamma...

Vierailija
11.12.2014 |

...en ollut uskoa silmiäni, kun joku nainen imetti ruokapöydässä??? Joo, imetys on ihan luonnollinen asia enkä varsinaisesti paheksu julkista imetystä mutta että yleisessä ruokailutilassa reteesti tissit esillä kun maksavat asiakkaat yrittävät SYÖDÄ? Olikohan kyseinen mamma jättänyt aivot synnärille? En kehdannut mennä huomauttamaan asiasta, vaikka olisi pitänyt. Niin ja siis vauvanhoitohuone olisi ollut 10m päässä pöydästä, mutta ei sitten...... Hyi saatana!

Kommentit (165)

Vierailija
141/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:03"]

Todella mautonta ja epämiellyttävää. Ei julkisilla paikoilla saa imettää. Saksassa (missä moni asia muutenkin hoidetaan paremmin) heitetään esimerkiksi ne vanhemmat konsertista/teatterista/leffasta ulos, jotka eivät itse ymmärrä itkevää lastaan sieltä poistaa (normaalia että lapset joskus itkevät mutta pitää ymmärtää sen häiritsevän muita maksavia asiakkaita). Lisäksi porttarin ravintolaan saa, jos alkaa imettää pöydässä. 

[/quote]

Höpöhöpö. Et ole tainnut Saksassa ikinä käydäkään. 

Terveisin Berliinistä

Vierailija
142/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en mä kyllä haluaisi katsella kenenkään rintoja kun syön, oli sitten kuinka luonnollinen toimitus kyseessä. Tahdikkuus on kova sana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon imettänyt vaikka kuinka monesti pikaruokaravintoloissa ja pizzerioissa, mutta luulen, että kenelläkään ei ollut aavistustakaan..

Ap, se on ihan tavallista, ei sitä tarvii ihmetellä! Mutta jokaisen äidin pitää tajuta huomioida ympäristö ja muut ihmiset. Imettäessä ei tarvii tissiä paljastaa eikä riisuuntua.

Vierailija
144/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen lapseton, enkä silti ymmärrä teidän neurootikkojen kauhistelua. Siinä on 360 astetta tilaa kääntää katsetta, jos ei kestä katsoa maailman luonnollisinta asiaa eli pienen vauvan ruokailua. Katson koska tahansa mieluummin sitä kuin jonkun aikuisen epäsiistiä mussuttamista kuola ja burgerikastike suupielestä valuen!

Vierailija
145/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:58"]

Mitä kamalaa siinä nyt oli? Ois pitänyt jättää burgeri siihen jäähtymään, niinkö? Vai syödä vessassa? Tai kolmas vaihtoehto, antaa nälkäisen vauvan itkeä? Koetas nyt miettiä vielä...

[/quote]

Miten olisi vaikka syöttää se vauva ennen pikaruokalaan tuloa? Tai edes paljaan rinnan peittäminen?

[/quote]

Ulkona seisten vai? Tulikos pieneen teinimieleesi, että useimmat käy pikaruokaloissa just, koska tarvitsevat paikan, jossa voi kesken ostosreissun istahtaa alas ja imettää. Pienet vauvat voivat syödä todella tiheästi ja täysin epäsäännöllisesti. Vaikka puolen tunnin päästä siitä, kun ovat rinnalle edellisen kerran nukahtaneet.

[/quote]

Vaikka siellä pikaruokalan lastenhoitohuoneessa, ennen ruoan tilaamista? Minun teinimieleni mukaan on ollut kaikille helpompaa imettää ensin vauva ja sitten vasta keskittyä omaan ruokailuuni.

Vierailija
146/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:04"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:03"]

Todella mautonta ja epämiellyttävää. Ei julkisilla paikoilla saa imettää. Saksassa (missä moni asia muutenkin hoidetaan paremmin) heitetään esimerkiksi ne vanhemmat konsertista/teatterista/leffasta ulos, jotka eivät itse ymmärrä itkevää lastaan sieltä poistaa (normaalia että lapset joskus itkevät mutta pitää ymmärtää sen häiritsevän muita maksavia asiakkaita). Lisäksi porttarin ravintolaan saa, jos alkaa imettää pöydässä. 

[/quote]

Terveisin Berliinistä

[/quote]

Tuttipullosta sai syöttää ja tässä 15 vuotta asuneena (mies myös) yhdymme samaan. Ex-DDR:ssä ehkä eri tavat. Mutta näin on ollut Franfurtissa, Stuttgartissa, Munchenissä ja jopa Leipzigissa joka toki siellä puolella on. Yksi pikku Berliinin aupair-reissu ei sitä muuta kultaseni. 

Vierailija
147/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi vauvan pitäisi ruokailla jossain haisevassa vessassa, ethän sinäkään ruokaile vessassa. Aivan hyvin sinä olisit voinut ottaa burgerisi ja mennä syömään sitä vessaan. Toki hieno varaisestikin voi imettää, laittamalla esimerkiksi harsoliinan suojaksi, näin minä tekisin, mutta en siirtyisi kyllä lastenhoitohuoneeseen. Lastenhoitohuone on yhtälailla vessa kuin normaali vessakin, ainut ero lastenhoitohuoneessa on, että siellä on vaipanvaihtoalusta ja tuoli. Ikeassa siirtyisin kyllä imetysnurkkaukseen imettämään, koska se on imetysnurkkaus ei vessa. Imetysnurkkaus on inhimillinen paikka ruokailla, siellä ei ole vessanpönttöjä joihin pikku Ville on juuri tehnyt tarpeensa.

Vierailija
148/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sadannen kerran: rinta ei imetyksessä näy niinkään paljoa kuin joittenkin topeissa! :)
Okei, rinnanpää voi joskus aluksi/lopuksi vilahtaa sekunnin verran, jos ei ole nopea. Jos tällä olen pilannut jonkun sidekalvot, niin ei voi mitään, voin lohduttautua sillä, että pienet on olleet murheet jos lapsen ruokailu on moisen trauman aiheuttanut ;)

Vierailija
149/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:59"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:58"]

Mitä kamalaa siinä nyt oli? Ois pitänyt jättää burgeri siihen jäähtymään, niinkö? Vai syödä vessassa? Tai kolmas vaihtoehto, antaa nälkäisen vauvan itkeä? Koetas nyt miettiä vielä...

[/quote]

Miten olisi vaikka syöttää se vauva ennen pikaruokalaan tuloa? Tai edes paljaan rinnan peittäminen?
[/quote]

Tiheän imunkautena esimerkiksi vauva syö koko ajan saattaa haluta syödä vaikka on juuri äskön syönytkin.

Vierailija
150/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:00"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:28"]...ja vielä niin hienossa ravintolassa! Oi ei!
[/quote]

:D nojoo, ravintolasta kyllä kaukana. Mutta ruokailutila kuitenkin... Ap
[/quote]

Ruokailutila juu, mitä se vauvan tissistä syöminen sitten on jos ei ruokailua?

Vierailija
151/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:03"]Todella mautonta ja epämiellyttävää. Ei julkisilla paikoilla saa imettää. Saksassa (missä moni asia muutenkin hoidetaan paremmin) heitetään esimerkiksi ne vanhemmat konsertista/teatterista/leffasta ulos, jotka eivät itse ymmärrä itkevää lastaan sieltä poistaa (normaalia että lapset joskus itkevät mutta pitää ymmärtää sen häiritsevän muita maksavia asiakkaita). Lisäksi porttarin ravintolaan saa, jos alkaa imettää pöydässä. 
[/quote]

Ehkä sinun kannattaa sitten muutta Saksaan niin vältyt mielipahalta.

Vierailija
152/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetyksen voi hoitaa tahdikkaastikin. En tiedä kuinka reteesti ne tissit tässä tapauksessa oikeasti olivat esillä. Jotain ajastamme kyllä kertoo se, että pukeutua saa kuinka paljastaviin vaatteisiin hyvänsä ja tissit saavat olla framilla, mutta niitä ei saa käyttää julkisesti siihen tarkoitukseen, mihin ne on tarkoitettu... Minua häiritsee huomattavasti enemmän mauton pukeutuminen kuin vauvan ruokkiminen julkisella paikalla.

Vierailija
153/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:03"]Todella mautonta ja epämiellyttävää. Ei julkisilla paikoilla saa imettää. Saksassa (missä moni asia muutenkin hoidetaan paremmin) heitetään esimerkiksi ne vanhemmat konsertista/teatterista/leffasta ulos, jotka eivät itse ymmärrä itkevää lastaan sieltä poistaa (normaalia että lapset joskus itkevät mutta pitää ymmärtää sen häiritsevän muita maksavia asiakkaita). Lisäksi porttarin ravintolaan saa, jos alkaa imettää pöydässä.  [/quote] Ehkä sinun kannattaa sitten muutta Saksaan niin vältyt mielipahalta.

[/quote]

Kiitos. Muutamme toiseen Keski-Euroopan maahan ensi vuonna maksamasta valtavaa määrää veroja teidän mauttomuuksistanne muutenkin :) Toisaalta, paljon muualla kuin Hesen kaltaisissa "ravintoloissa" käyvänä Suomessa kyllä henkilökunta imetyksen kieltää tai siitä huomauttaa varsin kärkkäästi paikoissa joissa itse lounastan tai illallisella käyn. Se on plussaa, tämä asia siis suoranaisesti ei minua koske mutta epämiellyttävää se silti on. 

Vierailija
154/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:07"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:59"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:58"]

[/quote]

[/quote]

Ulkona seisten vai? Tulikos pieneen teinimieleesi, että useimmat käy pikaruokaloissa just, koska tarvitsevat paikan, jossa voi kesken ostosreissun istahtaa alas ja imettää. Pienet vauvat voivat syödä todella tiheästi ja täysin epäsäännöllisesti. Vaikka puolen tunnin päästä siitä, kun ovat rinnalle edellisen kerran nukahtaneet.

[/quote]

Vaikka siellä pikaruokalan lastenhoitohuoneessa, ennen ruoan tilaamista? Minun teinimieleni mukaan on ollut kaikille helpompaa imettää ensin vauva ja sitten vasta keskittyä omaan ruokailuuni.
[/quote]

Mutta kun ÄIDIT saa tehdä mitä ikinä vain tahtovat.

Vierailija
155/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No imettäminen ei ehkä ole kaikista ällöttävää. Kai se on aika luonnollista, mutta kyllä munkin mielestä sen voisi tehdä niin, ettei kaikkien tarvitse nähdä tätä tapahtumaa. Nykyisin on aika hyviä imetysvaattieita ja sitten on harsoja, joilla peittää. Ihan kaikki kun eivät pysty pitämään sitä kauniina ja luonnollisena tapahtumana. Ja julkisilla paikoilla pitäisi kunnioittaa muita.

T. Äiti, joka ei ole koskaan imettänyt tissi esillä julkisesti.

Vierailija
156/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:04"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:03"]

[/quote]

Terveisin Berliinistä
[/quote]

No mun kolme lasta on kaikki syntyneet Münchenissä. Vanhin on nyt 13. En ole koskaan törmännyt tuollaiseen. Ihmiset imettää julkisilla paikoilla siloin tällöin, yleensä kyllä harso suojana. En myöskään ole koskaan nähnyt tilannetta, jossa perhe olisi "poistettu" jostain lapsen itkun takia. Mutta onhan niitä erilaisia kokemuksia, ehkä tuo 15 vuotta Saksassa asunut on joutunut ikävämpiin tilanteisiin kuin minä. Pointtini on, että ei kannata yleistää.

Vierailija
157/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:15"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:12"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:03"]Todella mautonta ja epämiellyttävää. Ei julkisilla paikoilla saa imettää. Saksassa (missä moni asia muutenkin hoidetaan paremmin) heitetään esimerkiksi ne vanhemmat konsertista/teatterista/leffasta ulos, jotka eivät itse ymmärrä itkevää lastaan sieltä poistaa (normaalia että lapset joskus itkevät mutta pitää ymmärtää sen häiritsevän muita maksavia asiakkaita). Lisäksi porttarin ravintolaan saa, jos alkaa imettää pöydässä.  [/quote] Ehkä sinun kannattaa sitten muutta Saksaan niin vältyt mielipahalta.

[/quote]

Kiitos. Muutamme toiseen Keski-Euroopan maahan ensi vuonna maksamasta valtavaa määrää veroja teidän mauttomuuksistanne muutenkin :) Toisaalta, paljon muualla kuin Hesen kaltaisissa "ravintoloissa" käyvänä Suomessa kyllä henkilökunta imetyksen kieltää tai siitä huomauttaa varsin kärkkäästi paikoissa joissa itse lounastan tai illallisella käyn. Se on plussaa, tämä asia siis suoranaisesti ei minua koske mutta epämiellyttävää se silti on. 
[/quote]

Mukavaa, että lähdet.

Vierailija
158/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1

Vierailija
159/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisiko joku vastata kysymykseen, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, jos et sinäkään ruokaile?

Vierailija
160/165 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:09"]

Miksi vauvan pitäisi ruokailla jossain haisevassa vessassa, ethän sinäkään ruokaile vessassa. Aivan hyvin sinä olisit voinut ottaa burgerisi ja mennä syömään sitä vessaan. Toki hieno varaisestikin voi imettää, laittamalla esimerkiksi harsoliinan suojaksi, näin minä tekisin, mutta en siirtyisi kyllä lastenhoitohuoneeseen. Lastenhoitohuone on yhtälailla vessa kuin normaali vessakin, ainut ero lastenhoitohuoneessa on, että siellä on vaipanvaihtoalusta ja tuoli. Ikeassa siirtyisin kyllä imetysnurkkaukseen imettämään, koska se on imetysnurkkaus ei vessa. Imetysnurkkaus on inhimillinen paikka ruokailla, siellä ei ole vessanpönttöjä joihin pikku Ville on juuri tehnyt tarpeensa.

[/quote]

Miksi vauvan pitäisi nukkua jossain kopassa ulkona, kun ethän sinäkään nuku autossa tai parvekkeella?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi kolme