Olen pikaruokalassa töissä ja tänään joku minäminämamma...
...en ollut uskoa silmiäni, kun joku nainen imetti ruokapöydässä??? Joo, imetys on ihan luonnollinen asia enkä varsinaisesti paheksu julkista imetystä mutta että yleisessä ruokailutilassa reteesti tissit esillä kun maksavat asiakkaat yrittävät SYÖDÄ? Olikohan kyseinen mamma jättänyt aivot synnärille? En kehdannut mennä huomauttamaan asiasta, vaikka olisi pitänyt. Niin ja siis vauvanhoitohuone olisi ollut 10m päässä pöydästä, mutta ei sitten...... Hyi saatana!
Kommentit (165)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"]
Haluaisiko joku vastata kysymykseen, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, jos et sinäkään ruokaile?
[/quote]
Vessassa hoidetaan muutkin ruumineriteasiat, jota rintamaito on.
Minua ei imettäminen häiritse ja aivan sama. Mutta yleisillä paikoilla on kohteliasta ottaa muut huomioon ja jos joku erillinen imetyspaikka löytyy niin käyttää sitä, näin kaikilla on kivempi olla yleisessä tilassa.
Turha tästä on tehdä mitään elämää suurempaa draamaa, ihan maalaisjärjen käyttö riittää ja tiedostaa, että on muitakin ihmisiä olemassa kuin itse.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:42"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:09"] Miksi vauvan pitäisi ruokailla jossain haisevassa vessassa, ethän sinäkään ruokaile vessassa. Aivan hyvin sinä olisit voinut ottaa burgerisi ja mennä syömään sitä vessaan. Toki hieno varaisestikin voi imettää, laittamalla esimerkiksi harsoliinan suojaksi, näin minä tekisin, mutta en siirtyisi kyllä lastenhoitohuoneeseen. Lastenhoitohuone on yhtälailla vessa kuin normaali vessakin, ainut ero lastenhoitohuoneessa on, että siellä on vaipanvaihtoalusta ja tuoli. Ikeassa siirtyisin kyllä imetysnurkkaukseen imettämään, koska se on imetysnurkkaus ei vessa. Imetysnurkkaus on inhimillinen paikka ruokailla, siellä ei ole vessanpönttöjä joihin pikku Ville on juuri tehnyt tarpeensa. [/quote] Miksi vauvan pitäisi nukkua jossain kopassa ulkona, kun ethän sinäkään nuku autossa tai parvekkeella? [/quote] Vauvani ei koskaan ole nukkunut parvekkeella missään kopassa, aivan omassa sängyssään, joten vastaapas nyt kysymykseen? [/quote] Ei minunkaan vauvani ole ruokaillut haisevassa vessassa, joten mikä tässä siis oli ongelma? [/quote] No miksi sitten vastaat kysymykseen, jos sinulla ei kerran ole ongelmaa sitä kohtaan, että vauva ruokailee siellä missä muutkin?
[/quote]
No sitähän sää kysyit.
Mieluummin noin, kuin että se vauva olisi siellä nälissään rääkynyt.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:51"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:44"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:42"] [quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:09"] Miksi vauvan pitäisi ruokailla jossain haisevassa vessassa, ethän sinäkään ruokaile vessassa. Aivan hyvin sinä olisit voinut ottaa burgerisi ja mennä syömään sitä vessaan. Toki hieno varaisestikin voi imettää, laittamalla esimerkiksi harsoliinan suojaksi, näin minä tekisin, mutta en siirtyisi kyllä lastenhoitohuoneeseen. Lastenhoitohuone on yhtälailla vessa kuin normaali vessakin, ainut ero lastenhoitohuoneessa on, että siellä on vaipanvaihtoalusta ja tuoli. Ikeassa siirtyisin kyllä imetysnurkkaukseen imettämään, koska se on imetysnurkkaus ei vessa. Imetysnurkkaus on inhimillinen paikka ruokailla, siellä ei ole vessanpönttöjä joihin pikku Ville on juuri tehnyt tarpeensa. [/quote] Miksi vauvan pitäisi nukkua jossain kopassa ulkona, kun ethän sinäkään nuku autossa tai parvekkeella? [/quote] Vauvani ei koskaan ole nukkunut parvekkeella missään kopassa, aivan omassa sängyssään, joten vastaapas nyt kysymykseen? [/quote] Ei minunkaan vauvani ole ruokaillut haisevassa vessassa, joten mikä tässä siis oli ongelma? [/quote] No miksi sitten vastaat kysymykseen, jos sinulla ei kerran ole ongelmaa sitä kohtaan, että vauva ruokailee siellä missä muutkin?
[/quote]
No sitähän sää kysyit.
[/quote]
Vastaahan sitten miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa jos itsekkään et ruokaile. Äläkä vastaa kysymykseen kysmyksellä vai eikö sinulla ole vain vastausta?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:44"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:40"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:33"] Ihan uteliaisuudesta kyselisin kaikilta julkisen imetys vastustajilta, että kumpi on inhottavaa:
Se, että jonkun naisen rinta vilahtaa vähän, vai se että koko ruokailun ajan joudutte kuuntelemaan sietämätöntä vauvan kitinää ja kiljumista? [/quote] Miksi pitäisi valita kumpaakaan? Eivätkö nykyäidit osaa enää rytmittää joko omaa tai vauvansa päivää niin, ettei vauvan tarvitse kitistä nälkäänsä julkisilla paikoilla eikä äidin tarvitse hotkia ruokaansa kylmänä yhdellä kädellä, toisella kädellä imevää vauvaa pidellen? [/quote] Joillakin vauvoille ei ole mitään ruokailurytmiä ja se tiheänimunkausi.
[/quote]
No ei varmaan olekaan rytmiä, jos ei sitä opeteta mihinkään rytmiin. Mistäpä se vauva sen itsekseen hoksaisi, jos ruokaa tungetaan suuhun miten milloinkin sattuu äidin shoppailuihin sopimaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:59"]
Oi ei.... Ja ihan oli sun pakko tuijottaa just siihen tissiin siinä, eikä minnekään muualle? Ei luilis sulla olevan aikaa tuollaisia kytätä, jos töissä kerta olit.
[/quote]
Minäkin voin lötköttää toosa paljaana ravintolan penkillä, koska mikäs pakko muiden on sitä mun römpsää tuijottaa?
[/quote]
Tuskin voit, vaikkaan, että ulos lennät. Ja jos sulla on tollanen tapana, niin pahoittelen...
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:48"]
Mua ei häiritsisi vaikka tissi paljaana imettäisi. Ei mun tarvitse sinne katsella, vaan keskittyä ruokaan ja pöytäseuraan tai puhelimeen.
[/quote]
Vaikka sua ei häiritsisi, niin monia muita voi häiritä (ja häiritseekin) paljaat tissit sellaisessa paikassa mihin ne eivät kuulu. Huivi tai harso suojaksi, kiitos.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"]
Haluaisiko joku vastata kysymykseen, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, jos et sinäkään ruokaile?
[/quote]
Vessassa hoidetaan muutkin ruumineriteasiat, jota rintamaito on.
[/quote]
Onhan se ruuminerite, mutta se ruuminerite on vauvan ruokaa. Ruuan syöminen on ruokailua. Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että sinun virtsasi, paskasi ja miehesi sperma on verrattavissa rintamaitoon. Muista seuraavan kerran kun juot ruokapöydässä maitosi, että se on lehmän ruumineritettä ja yhtä kamala asia kuin virtsa, paska tai sperma :)
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:55"]
Vastaahan sitten miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa jos itsekkään et ruokaile. Äläkä vastaa kysymykseen kysmyksellä vai eikö sinulla ole vain vastausta?
[/quote]
No vaikka siksi, että lapselle on kivempi ruokailla lastenhoitohuoneessa hiljaisemmassa ympäristössä, kuin mäkkärissä meluavien teinien keskellä. Minä puolestani ruokailen ruokapöydän ääressä, koska se on minulle ergonomisempaa kuin lavuaarin reunalla ja polvieni päällä astioita tasapainotellen. Toisekseen mäkkärin henkilökunnalla voisi olla jotain vastaansanottavaa, jos yrittäisin kuljettaa tarjottimeni mukanani vessaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"] Haluaisiko joku vastata kysymykseen, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, jos et sinäkään ruokaile? [/quote] Vessassa hoidetaan muutkin ruumineriteasiat, jota rintamaito on. [/quote] Onhan se ruuminerite, mutta se ruuminerite on vauvan ruokaa. Ruuan syöminen on ruokailua. Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että sinun virtsasi, paskasi ja miehesi sperma on verrattavissa rintamaitoon. Muista seuraavan kerran kun juot ruokapöydässä maitosi, että se on lehmän ruumineritettä ja yhtä kamala asia kuin virtsa, paska tai sperma :)
[/quote]
Juu ja ruokaillessakin erittyy ruumiineritteitä, kuten sylkeä. Ei se silti tee syljen valuttelusta julkisesti sen korrektimpaa, vaikka miten luonnollinen ruumiintoiminto olisikin. Ei, vaikka toisilla olisi mahdollisuus katsoa 359 astetta muuallekin, kuin juuri minun leuastani valuvaan sylkivanaan.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:59"]
Oi ei.... Ja ihan oli sun pakko tuijottaa just siihen tissiin siinä, eikä minnekään muualle? Ei luilis sulla olevan aikaa tuollaisia kytätä, jos töissä kerta olit.
[/quote]
Minäkin voin lötköttää toosa paljaana ravintolan penkillä, koska mikäs pakko muiden on sitä mun römpsää tuijottaa?
[/quote]
Tuskin voit, vaikkaan, että ulos lennät. Ja jos sulla on tollanen tapana, niin pahoittelen...
[/quote]
Miksi lentäisin, jos ei tissienkään paljastajat lennä? Eihän se mikään salaisuus ole, että naisilla on sukuelin ja sieltä pimpistähän me olemme kaikki tänne maailmaan tulleet. Maailman luonnollisin asia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 20:00"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:49"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"] Haluaisiko joku vastata kysymykseen, miksi vauvan pitäisi ruokailla vessassa, jos et sinäkään ruokaile? [/quote] Vessassa hoidetaan muutkin ruumineriteasiat, jota rintamaito on. [/quote] Onhan se ruuminerite, mutta se ruuminerite on vauvan ruokaa. Ruuan syöminen on ruokailua. Oletko sinä oikeasti sitä mieltä, että sinun virtsasi, paskasi ja miehesi sperma on verrattavissa rintamaitoon. Muista seuraavan kerran kun juot ruokapöydässä maitosi, että se on lehmän ruumineritettä ja yhtä kamala asia kuin virtsa, paska tai sperma :)
[/quote]
Tässä on eroteltava yläpäästä tulevat ruumineritteet ja alapäästä tulevat ruumineritteet, rajaan tässä yhteydessä hien pois, alapäästä tulevat eritteet ovat suhteessa vastenmielisempiä kuin yläpäästä tulevat. Toisin sanoen, rintamaito vertautuu limaan, sylkeen, räkään, oksennukseen... mitä näitä nyt on. Minua ei hivuta paskanvertaa jos rinta näkyy vai ei, onko harson alla vai ei, oksettavaa on erite ja sen siirto toiseen ihmiseen. Joissakin kulttuureissa äidit pureskelevat vauvan ruoan ja "sylkevät" sen vauvan suuhun, onko tämä ok julkisessa tilassa?
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:23"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:09"]
Miksi vauvan pitäisi ruokailla jossain haisevassa vessassa, ethän sinäkään ruokaile vessassa. Aivan hyvin sinä olisit voinut ottaa burgerisi ja mennä syömään sitä vessaan. Toki hieno varaisestikin voi imettää, laittamalla esimerkiksi harsoliinan suojaksi, näin minä tekisin, mutta en siirtyisi kyllä lastenhoitohuoneeseen. Lastenhoitohuone on yhtälailla vessa kuin normaali vessakin, ainut ero lastenhoitohuoneessa on, että siellä on vaipanvaihtoalusta ja tuoli. Ikeassa siirtyisin kyllä imetysnurkkaukseen imettämään, koska se on imetysnurkkaus ei vessa. Imetysnurkkaus on inhimillinen paikka ruokailla, siellä ei ole vessanpönttöjä joihin pikku Ville on juuri tehnyt tarpeensa.
[/quote]
Miksi vauvan pitäisi nukkua jossain kopassa ulkona, kun ethän sinäkään nuku autossa tai parvekkeella?
[/quote]
OT: Parvekkeella on ihana nukkua, kannattaa kokeilla!
Minä, imetysmyönteinen mäkkärin kassa, toin mukin jäävettä imettävälle asiakkaalleni, koska on tärkeää muistaa juoda vettä, varsinkin kun imettää :)
Keskin erityisesti lapsiasiakkaisiin ja osoitan tarkentavat kysymykset heitä, enkä vanhemmilta.näin he tuntevat olonsa tärkeiks.
Lisäksi lämmitän huolella pikku-murujen Piltit ja Bonat, sekä kiikutan niitä flurry-lusikka ja ilmapallot kourassa pöytiin.
Kerta teidän mielestä on luonnollista esitellä rintoja mäkkärissä niin av-mammoja ei varmaan haittaa jos siellä mäkissä miestänne vastapäätä istuukin tiukka/fitti silikoniblondi tissit paljaana? ;) Haha!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:32"]
Mikä siinä tissin näkemisessä on niin kamalaa? Tissi on rasvakudosta, jonka biologinen tarkoitus on tasan vain ja ainoastaan vauvan syöttäminen. Rintaruokinnan häpeileminen on mielestäni jäänne lähimenneisyydestä, jolloin oltiin pidättyväisiä ja kaikki tavallisesta poikkeava oli suurta syntiä. Samoin nilkan vilahtaminen naisella.
[/quote]
Mikä siinä peniksen näkemisessä on niin kamalaa? Penis on vain paisuvaiskudosta, jonka biologinen tarkoitus on jälkeläisten siittäminen ja josta me kaikki olemme alkumme saaneet. Peniksen peittely on mielestäni jäänne vain vaatefirmojen propagandasta, jonka mukaan ihmisten kuuluisi muka verhota itsensä kankaaseen, vaikka esi-isämme selvisivät traumoitta ilman rihman kiertämää.
Minua ärsyttää/ällöttää suuresti yleisillä paikoills imettävät silloin jos he eivät käytä mitään suojaa esim liinaa/huivia. Kaikista ällöttävintä nähdä jonkun mamman karseet utareet!!!
Mua ei häiritsisi vaikka tissi paljaana imettäisi. Ei mun tarvitse sinne katsella, vaan keskittyä ruokaan ja pöytäseuraan tai puhelimeen.