Mikä teillä on auttanut/helpottanut masennukseen?
Itselläni on jo pitkään ollut sellaista, ettei oikein mikään tunnu miltään, vaan kaikki on jokseenkin merkityksetöntä ja yhdentekevää. Helposti tulee myös vertailtua itseä muihin, vaikka kaikki on ihan hyvin.
Kommentit (75)
Työpaikan vaihtaminen
Alkoholin käytön lopettaminen
Liikunta
Oman pahan olon hyväksyminen, kun en enää yrittänyt päästä siitä eroon tai kieltää sitä, vaan aloin hyväksymään sen osana elämää
Pitkä polku on kuljettu mutta nyt alkaa onneksi helpottaa. Onneksi jaksoin tähän asti.
Voimia kaikille mielen kanssa kamppaileville <3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Liikunta ja vitamiinit. Molemmat auttavat oikeasti synkkänä vuodenaikana.
Hyvä D-vitamiinivalmiste auttoi myös minulla masennukseen paremmin kuin ssri-lääkitys. Nyt on virtaa ja elämänilo löytynyt vuosien jälkeen. Laitoin muutenkin elämäntavat remonttiin.
Kerrohan vielä, mikä tuo d-vit valmiste on, joka sinulle auttoi.
Puhdistamon super d-vitamiini. Edullista ja toimii. Ota vähintään se 100 uq päivässä.
Vierailija kirjoitti:
Ulkoilu ja seksi.
Entä jos molemmista tulee vaan lisää ahdistusta? Mun ei oo pitkään aikaan tehnyt kunnolla mieli seksiä ja jotenkin en saa siitä edes samanlaista nautintoa kuin ennen.
rakastuminen ja seksi,
en ehkä tavallaan oikeasti kyllä ollut masentunut, alakuloinen ja tysistynyt ja itseeni pettynyt vaan
D-vitamiini
Säännöllinen päivärytmi
Seksi/itsetyydytys
Kunnon ruoka (lautasmalli, ei eineksiä)
Saunominen
Ulkoilu
Kuntosali
Pitää eka selvittää onko masennus syy vai seuraus jostaki muusta mitä alla.
Mutta julkisella puolen hoidetana oiretta vaan...
Vierailija kirjoitti:
Ei oikein mikään. Pakko ollut vain selviytyä ja tulla toimeen asian kanssa.
'
Sopivaa, täysin toimivaa lääkettä on vaikea ja raskasta ellei mahdotonta löytää.
Jos suunnilleen syntymästä asti on ollut apaattinen, vetäytyvä, ulkopuolinen, erilainen, hyljeksitty, kaltoinkohdeltu, iloton, elämän runtelema...on vaikea loppuelämän olla erilainen.
Vierailija kirjoitti:
D-vitamiini
Säännöllinen päivärytmi
Seksi/itsetyydytys
Kunnon ruoka (lautasmalli, ei eineksiä)
Saunominen
Ulkoilu
Kuntosali
Vähälläpä elämä on mallillaan.
Taidat olla poissa työelämästä ja sosiaalisuudesta.
Itse olen jo parantunut, mutta SSRI-lääkkeet minullakin.
Seksi, tulee jotenkin rentoutunut olo sen jälkeen.
Metsätyöt ovat auttaneet minua. En minä mikään metsuri ole, vehkeet lötyvät kyllä. Hommalla ei oikeastaan ole aikataulua, käyn metsässä kaatamassa puun tai pari ja pätkimässä klapimittaiseksi. Parissa tunnissa väännän itseni näännyksiin ja paidan märäksi. Raskas työ vie ajatukset pois omasta kurjuudesta ja suihkun jälkeen on hyvä olla.
Aurorix