Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon saatte asiakkailta haistatteluja ja uhkailuita työssänne?

Vierailija
14.10.2021 |

Itselläni harvoin, mutta silloin kun jotain todella pelottavaa ja oudon sekopäistä juttua asiakkaitten suunnalta joutuu kokemaan, menee koko päivä ja työfiilis piloille.
Tänään on semmoinen päivä :(

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa ammatissani kaupan kassana sain niin paljon huorittelua, ettei ikinä uskoisi. Myös haistattelua, kiroilua ja ämmittelyä. Yleensä syynä oli se, että tarjoustuotteet tulivat koneelta väärillä hinnoilla, päihtyneelle ei myyty alkoholia tai että asiakas jäi kiinni myymälävarkaudesta.

Ei ihan päivittäistä, mutta vähintään kerran viikossa.

Vierailija
22/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt hyväksy esim. väkivallalla uhkailua tai muuta yhtä vakavaa, mutta entistä paremmin kyllä ymmärrän, miksi joku asiakas käyttäytyy huonosti tai uhkailee valittavansa työntekijän pomolle jne. Valitettavasti järkyttävän monessa paikassa palvelu nyt vaan on niin huonoa, että kyllä asiakkaalla on oltava oikeus ilmaista kritiikkiä. Kyllä työntekijöidenkin on useassa tapauksessa ymmärrettävä oma huonoutensa. Itse olen saanut erittäin huonoa palvelua erittäin usein. Myönnän kyllä käyttäytyneeni turhan huonosti Kelassa, sossussa ja TE-toimistossa, mutta kun se ”palvelu” on sellaista palvelun irvikuvaa ja asiakasta kohdellaan todella vihamielisesti, eikä mitään apua todellakaan saa. Omalla kohdallani tämä on lisäksi aiheuttanut todella pahoja ongelmia monessakin mielessä. Kuitenkin pahin uhkaus, jonka olen esittänyt on ollut valittaa työntekijän pomolle työntekijän huonoudesta ja sen olen tehnytkin. Valituksella ei vain ole mitään vaikutusta. Juuri huono palvelu on suurimpia syitä siihen, miksi tietyissä paikoissa asiointi on muuttunut entistä vastenmielisemmäksi ja vaikeammaksi. Muutenkin kärsin mm.ahdistuksesta ja muusta vastaavasta. Ikuiset traumat Kelasta, sossusta ja TE-toimistosta on jäänyt. Ruokakaupassakin menen usein itsepalvelukassalle, että ei tarvitse kohdata surkeaa kassaa.

Taidat olla sellainen asiakkaan irvikuva. Se on ite joka toista haukkuu 😊

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän vähän, kun ottaa huomioon missä olen töissä. Psykologi avohoidossa, aikuisten vaikea-asteisten mielenterveyshäiriöiden parissa. Meillä on paljon esim. persoonallisuushäiriöisiä potilaita, jolloin tunnekuohuja kyllä tulee. Ehkä psykologina on helpompi olla empaattisessa ja lempeässä roolissa potilaan tukena, en joudu useinkaan asettumaan vastakkain potilaan kanssa, jolloin suuttumisiakaan ei niin tule. Potilaan viha ja kiukku kohdistuu ehkä useammin lääkäriin, joka tekee lääkityksiä, etuisuuslausuntoja, hoitosuhteen päättymistä ym. koskevat päätökset. Mutta kyllä niitä raivoja omallekin kohdalle on joskus osunut. Esim. lasun teko potilaan lapsista on sellainen potentiaalinen hoitosuhteen kriisiyttäjä. Kerron aina etukäteen potilaalle, että minun on tehtävä tästä tilanteesta lasu, ja mielelläni teen ilmoituksen potilaan läsnäollessa, jotta hän kuulee mitä puhutaan, mutta vaikea paikka se silti monesti on.

Vierailija
24/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenkodissa töissä ja todella usein kuulen huutoa ja haukkuja. Monesti oikein kammottaa, että mistä ne lapset ja nuoret ovat oppineet noin kammottavia haukkumasanoja. Esim. vähän aika sitten 10v lapsi raivokohtauksessaan huusi minua "sa.atanan v.isvakyr.väksi". Pahaa oloaanhan he oireilevat joten haukut ei yleensä mene liikaa ihon alle, surettaa vaan.

Vierailija
25/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uhkauksia tappaa, hakata, huorittelua yms tuli sossuna paljon. Usein

Vierailija
26/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt hyväksy esim. väkivallalla uhkailua tai muuta yhtä vakavaa, mutta entistä paremmin kyllä ymmärrän, miksi joku asiakas käyttäytyy huonosti tai uhkailee valittavansa työntekijän pomolle jne. Valitettavasti järkyttävän monessa paikassa palvelu nyt vaan on niin huonoa, että kyllä asiakkaalla on oltava oikeus ilmaista kritiikkiä. Kyllä työntekijöidenkin on useassa tapauksessa ymmärrettävä oma huonoutensa. Itse olen saanut erittäin huonoa palvelua erittäin usein. Myönnän kyllä käyttäytyneeni turhan huonosti Kelassa, sossussa ja TE-toimistossa, mutta kun se ”palvelu” on sellaista palvelun irvikuvaa ja asiakasta kohdellaan todella vihamielisesti, eikä mitään apua todellakaan saa. Omalla kohdallani tämä on lisäksi aiheuttanut todella pahoja ongelmia monessakin mielessä. Kuitenkin pahin uhkaus, jonka olen esittänyt on ollut valittaa työntekijän pomolle työntekijän huonoudesta ja sen olen tehnytkin. Valituksella ei vain ole mitään vaikutusta. Juuri huono palvelu on suurimpia syitä siihen, miksi tietyissä paikoissa asiointi on muuttunut entistä vastenmielisemmäksi ja vaikeammaksi. Muutenkin kärsin mm.ahdistuksesta ja muusta vastaavasta. Ikuiset traumat Kelasta, sossusta ja TE-toimistosta on jäänyt. Ruokakaupassakin menen usein itsepalvelukassalle, että ei tarvitse kohdata surkeaa kassaa.

Tälläsiä törkyturpiahan meidän asiakkaisiin mahtuu yllin kyllin ikävä kyllä. Milloin huor itellaan, milloin tulee suoraa tappouhkausta. Meitä stalkeroidaan, vainotaan, kiusataan jne. Työntekijät pakenevat nopeammin alalta, kuin mitä saadaan uusia koulutettua. T: sossu

Pitäisikö oikeasti apua tarvitsevan ja sitä hakevan, mutta sitä ilman kuitenkin jäävän vain tyytyä kohtaloonsa? Ainakin omalla kohdallani jo se avun hakeminen on ollut todella vaikeaa. Todellakin olen selviytyä omillani, mutta en vain pysty. Sitten kun vihdoin uskaltaudun hakemaan apua, kynnys on siis entistä korkeampi järkyttävän huonojen kokemusten takia. Tiedän kyllä epäonnistuneeni elämässäni, mutta esim. sossun tehtävänä on oikeasti auttaa konkreettisesti ja olla asiakkaan puolella, eikä järjestelmän puolella. Nykyäänhän sossut ovat nimenomaan järjestelmän puolella. Asiakasta ei oikeasti auteta, vaan samaa vanhaa pitää turhan takia jauhaa uudelleen ja uudelleen. Usein olen myös miettinyt, miksi tällainen sosiaalitoimi on edes olemassa kun apua ei saa, vaan nöyryytystä ja muuta vastaavaa todella epäasiallista kohtelua, joka vain huonontaa asiakkaan tilannetta. En todellakaan huvin vuokseni sosiaalitoimeen kanssa ole asioinut, vaan koska olisin tarvinnut apua ja koska useita ongelmia todellakin löytyy. Vuosikausia tilanteeni on pysynyt samana tai noh, vaikeutunut, mutta ketään ei kiinnosta.

Vierailija
27/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tälläsiä törkyturpiahan meidän asiakkaisiin mahtuu yllin kyllin ikävä kyllä. Milloin huor itellaan, milloin tulee suoraa tappouhkausta. Meitä stalkeroidaan, vainotaan, kiusataan jne. Työntekijät pakenevat nopeammin alalta, kuin mitä saadaan uusia koulutettua. T: sossu

Pitäisikö oikeasti apua tarvitsevan ja sitä hakevan, mutta sitä ilman kuitenkin jäävän vain tyytyä kohtaloonsa? Ainakin omalla kohdallani jo se avun hakeminen on ollut todella vaikeaa. Todellakin olen selviytyä omillani, mutta en vain pysty. Sitten kun vihdoin uskaltaudun hakemaan apua, kynnys on siis entistä korkeampi järkyttävän huonojen kokemusten takia. Tiedän kyllä epäonnistuneeni elämässäni, mutta esim. sossun tehtävänä on oikeasti auttaa konkreettisesti ja olla asiakkaan puolella, eikä järjestelmän puolella. Nykyäänhän sossut ovat nimenomaan järjestelmän puolella. Asiakasta ei oikeasti auteta, vaan samaa vanhaa pitää turhan takia jauhaa uudelleen ja uudelleen. Usein olen myös miettinyt, miksi tällainen sosiaalitoimi on edes olemassa kun apua ei saa, vaan nöyryytystä ja muuta vastaavaa todella epäasiallista kohtelua, joka vain huonontaa asiakkaan tilannetta. En todellakaan huvin vuokseni sosiaalitoimeen kanssa ole asioinut, vaan koska olisin tarvinnut apua ja koska useita ongelmia todellakin löytyy. Vuosikausia tilanteeni on pysynyt samana tai noh, vaikeutunut, mutta ketään ei kiinnosta.

Kyllä sossukin olisi varmasti osannut ja pystynyt auttamaan, jos olisi halunnut, mutta ei vaan halunnut. Kyllähän ihmisten ongelmat tämän takia sitten pahenevat ja katkeruus lisääntyy. Kyllähän mm. sossuilla olisi suuri peiliin katsomisen paikka. Aika tunteettomilta vaikuttavat kun eivät selvästikään tunne edes huonoa omaatuntoa asiakkaiden pulaan jättämisestä.

Vierailija
28/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaan hakkumiset eivät pääsääntöisesti kerro mistään muusta, kuin siitä, ettei asiakas saanut sitä mitä hän olisi halunnut. Huolimatta siitä, olisiko hänen kaiken reiluuden ja ehtojen mukaan pitänyt sellaista saada.

Ihan absurdilta kuulosti kun asiakas hakkui puhelimessa meidän puhelinkeskuksen pomolle, että hän on ammattitaidoton ja ei pitäisi olla kyseisessä ammatissa töissä. Tämä sama nainen oli kuitenkin pitkän linjan rautainen ammattilainen, meidät kaikki muut kouluttanut. Ei asiakas aina ole oikeassa, eikä asiakkaan haukkuja kannata ottaa itseensä liikaa.

Vierailija
29/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoastaan kerran minulle on haistateltu työssäni terveydenhuollossa yhdeksän vuoden aikana. Sukupuolisyrjintää olen kokenut muslimien taholta sen sijaan jatkuvasti. Työnantaja on heidän puolellaan noissa tapauksissa.

Vierailija
30/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaan hakkumiset eivät pääsääntöisesti kerro mistään muusta, kuin siitä, ettei asiakas saanut sitä mitä hän olisi halunnut. Huolimatta siitä, olisiko hänen kaiken reiluuden ja ehtojen mukaan pitänyt sellaista saada.

Ihan absurdilta kuulosti kun asiakas hakkui puhelimessa meidän puhelinkeskuksen pomolle, että hän on ammattitaidoton ja ei pitäisi olla kyseisessä ammatissa töissä. Tämä sama nainen oli kuitenkin pitkän linjan rautainen ammattilainen, meidät kaikki muut kouluttanut. Ei asiakas aina ole oikeassa, eikä asiakkaan haukkuja kannata ottaa itseensä liikaa.

"Asiakas on aina oikeassa" on kyllä maailman suurin vitsi. 

Vierailija
31/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työskentelen laskutuksen parissa ja välillä asiakkaan tunteet voi kuumentua. En ota niitä henkilökohtaisesti vaikka henkilökohtaisuuksiin välillä mennäänkin.

Harvoin olen itse vastuussa millään tapaa tapahtuneeseen mutta myyntireskontranhoitajana näitä tulee vastaan toisinaan eikä siinä oikein auta muu kuin kuunnella.

Vierailija
32/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

18v uraa takana yläkoulun opettajana isossa 1000:n oppilaan koulussa ja yhden kerran on 8.luokan oppilas suuttunut (aiheellisesta) myöhästymismerkinnästä niin, että sanoi haista sinä *ttu. Taisi olla huono aamu. Ysillä oli taas ihan kiva poika. Laitoin murkkuiän piikkiin.

Vierailija
33/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parikertaa on koko 20v työuran aikana tullut vastaan semmosia asiakkaita jotka uhkailevat yms .

Vakahommissa useimmiten käyttäydytään,joskin seassa voi olla pipipäitä tai muuten niitä jotka eivät osaa käyttäytyä. Siis aikuisissa.

Vierailija
34/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sossu on viranomainen, jonka toimintaa säätelevät lait ja ohjeistukset. Ei me täällä voida kauhoa rahaa asiakkaiden kourin ihan miten sattuu, vain koska jotain ahdistaa. 

Vierailija
35/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen pitkään aikaan ei ole kukaan haistatellut tai uhkaillut. Vuosi sitten eräs asiakas tuli nyrkit pystyssä ja savu korvista nousten kohti, kun koetin hoitaa hänen puolisoaan. Silloin pelotti aidosti. Piti poistua paikalta itkemään pukuhuoneeseen ja palata myöhemmin työkaverin kanssa.

Vierailija
36/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kasattua itseni. Juttelin esimiehen kanssa ja pidin vähän pitemmän tauon niin helpotti. 

Meillä onneksi otetaan tosissaan tämmöiset ja muutkin henkisen työsuojelun puolelle kuuluvat asiat

ap

Vierailija
37/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle avataan kyllä päätä, asioista jotka eivät minulle kuulu. Työnnän työssäni siivousvaunuja ja vaikka nojaisin niihin, huudetaan vihaiseen sävyyn kyllä vaikka roikkuvista sähköjohdoista ( vastaan kiltisti, etten tiedä sähkötöistä mitään), rikkinäisistä seinistä ( jollei se mopilla korjaannu), mistä löytyy kukakin asiakas ja ihminen. EN TIIÄ!!

Ehkäpä ajatellaan, et mua ois helppo lähestyä, tunnen kaikki talon ihmiset nimeltä ja pääni sisällä on joku info.

Muistatsä syödä ja nukkua tarpeeksi? Kuulostaa niin lapselliselta äksyilyltä tuo sun käytös, että jokin perusasia ilmeisesti pielessä. Lapset eivät osaa huolehtia itsestään, vaikka sanovatkin olevansa kuntouttavan sijaan ihan vaan töissä.

Vierailija
38/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulle avataan kyllä päätä, asioista jotka eivät minulle kuulu. Työnnän työssäni siivousvaunuja ja vaikka nojaisin niihin, huudetaan vihaiseen sävyyn kyllä vaikka roikkuvista sähköjohdoista ( vastaan kiltisti, etten tiedä sähkötöistä mitään), rikkinäisistä seinistä ( jollei se mopilla korjaannu), mistä löytyy kukakin asiakas ja ihminen. EN TIIÄ!!

Ehkäpä ajatellaan, et mua ois helppo lähestyä, tunnen kaikki talon ihmiset nimeltä ja pääni sisällä on joku info.

Muistatsä syödä ja nukkua tarpeeksi? Kuulostaa niin lapselliselta äksyilyltä tuo sun käytös, että jokin perusasia ilmeisesti pielessä. Lapset eivät osaa huolehtia itsestään, vaikka sanovatkin olevansa kuntouttavan sijaan ihan vaan töissä.

Tä?

Vierailija
39/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielisairaanhoitajan ammatissa sitä tulee säännöllisesti, mutta ei se näillä työvuosilla enää missään tunnu

Montako vuotta vie tottua? Montako v oot tehnyt noita hommia jos olet tottunut?

Vierailija
40/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lastenkodissa töissä ja todella usein kuulen huutoa ja haukkuja. Monesti oikein kammottaa, että mistä ne lapset ja nuoret ovat oppineet noin kammottavia haukkumasanoja. Esim. vähän aika sitten 10v lapsi raivokohtauksessaan huusi minua "sa.atanan v.isvakyr.väksi". Pahaa oloaanhan he oireilevat joten haukut ei yleensä mene liikaa ihon alle, surettaa vaan.

Anteeksi , kuolen nauruun :D! Varmaan kotaoa oppinut :9