Onko muita joiden elämään korona ei ole vaikuttanut yhtään? Aina jauhetaan paluusta normaaliin, mutta osa suomalaisista on saanut elää normaalisti koko ajan.
Tällainen pienituloinen duunariperhe joka ei käy ulkona syömässä eikä harrasta kulttuuririentoja tai joukkueurheilua.
Samat työt on jatkunu ja lapset ovat olleet koulussa koko ajan ja leikkineet kaverien kanssa.
Ainoa mikä on ollut niin lapsia on käytetty muutaman kerran koronatestissä ja olemme ottaneet rokotukset. Siinä kaikki. Ei ole maskia ja käsidesiä käytetty.
Jotenkin koko korona on mennyt meiltä ohi. On vierailtu tutuilla ja ulkoiltu yhdessä niin kuin aina ennenkin. Ei tartuntaa, ei edes karanteenia. Lasten koulussakaan ei ole ollut koronaa.
Asumme pk-seudulla.
Ihmettelen kun jauhetaan jostain palusta normaaliin, kun meidän elämä on ollut koko ajan ihan normaalia.
Kommentit (10)
Meillä myös täysin normaalia elämää. Yksi perheenjäsen "sairasti" koronan pian vuosi sitten ja siitä toki koitui karanteeni meille kaikille, mutta muuta poikkeavaa ei ole ollut. Emme ole muut käyneet edes kertaakaan testissäkään, terveenä ollaan oltu.
Kun viime keväänä tuli tiukat rajoitukset ja esim. kaikki sisäliikuntapaikat menivät kiinni, silloin korona vaikutti elämääni. Nyt ei enää vaikuta muuten kuin että toisinaan vetäisen vielä maskin naamalle.
Ihan normaalia elämää täälläkin, tosin tänä vuonna jäi se yksi normi ulkomaan lomareissu tekemättä, mutta kotimaassa on päästy lomailemaan ihan tarpeeksi. Ollaan introverttejä ja tehty pääasiassa etätöitä jo vuosikaudet ennen koronaakin, baarissa käynnit on jääneet kauas taakse eikä kyläillä missään muutenkaan kuin pakolliset mummolakäynnit joskus.
Sapettaa suorastaan tää kaikki jonninjoutava kouhkaaminen ja vouhotus "ravintola- ja tapahtuma-alan ahdingosta" ja ihmisten "korona-ahdistuksesta". Ja nyt lisäksi kauhea mölinä "toimistolle paluusta" ja "uudesta normaalista". Meillä ei muutu yhtään mikään, toimistolle en mene jatkossakaan kuuntelemaan ekstroverttien mölinää ellei ole aivan pakko joskus kerran vuodessa jossain fakin tiimipäivänä nähdä. Yökerhot ja baarit vois mun puolesta sulkea lopullisesti ja sapuskatkin tilataan mieluummin jatkossakin himaan kuin maksetaan ravintolassa sikamaisia hintoja juomista aterioiden yhteydessä ja kuunnellaan naapuripöydissä rääkyvää vauvaa ja adhd-lapsia.
Korona-ajan paras puoli oli ettei tarvinnut aina keksiä tekosyitä vältelläkseen turhanpäiväisiä sosiaalisia kokoontumisia joita järjestetään sen takia että ekstrovertit saavat voimaantua ja olla äänessä.
Katson aika paljon kulttuuria yleareenasta, mihinkään tapahtumiin ei ole ollu hinkua. Kavereita olen tavannut aika normaalisti koska lenkkeillään muutenkin. Ainut erikoisuus on kai ollut maskit, mutta sekin vain töissä ja kaupassa.
Asutaan pohjoisessa. Korona ei ole vaikuttanut mitenkään muuten kuin että lapset on olleet karanteenissa pari kertaa ja kun ravintolat oli suljettuina silloin - 20 niin oli hankalaa. Mitään ei ole varottu erityisesti. Maskia käytän, mutta vain siksi, kun ihmiset siitä huomauttaa tai katsoo pahasti. Käsidesiin vapaalla koske. Töissä hoitajana on pakko. Rokotukset minulla on.
Ei ole vaikuttanut elämääni millään muulla lailla, paitsi että olen joutunut vähentämään uutisten seuraamista, koska en jaksa kuunnella jatkuvaa rokottamattomien syyllistämistä jota tulee jatkuvalla syötöllä joka tuutista. Olen kotonani työskentelevä yksinyrittäjä enkä tapaa muita ihmisiä juuri missään, kaupassa käyn ehkä pari kertaa viikossa.
Italiassa vaaditaan huomisesta alkaen rokotepassia kaikilta työntekijöiltä. Kun tämä nyt väistämättä tulee Suomeenkin, olisin kiinnostunut tietämään, koskeeko tämä myös yksinyrittäjiä ja itsensä työllistäjiä, jotka työskentelevät kotonaan tapaamatta ihmisiä? Eli joudunko rokottamattomana yksinyrittäjänä sitten lopettamaan bisnekseni, laittamaan firman konkurssiin ja ilmoittautumaan työttömäksi? Haluaisin kovasti jatkaa työtäni jota rakastan ja olla edelleen yhteiskunnalle hyödyllinen veronmaksaja, mutta jos rokottamattomuudesta tulee kynnyskysymys, joudun sitten kaiketi jättäytymään työttömäksi, koska haluan pitää kiinni rokottamattomuuden periaatteestani.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole vaikuttanut elämääni millään muulla lailla, paitsi että olen joutunut vähentämään uutisten seuraamista, koska en jaksa kuunnella jatkuvaa rokottamattomien syyllistämistä jota tulee jatkuvalla syötöllä joka tuutista. Olen kotonani työskentelevä yksinyrittäjä enkä tapaa muita ihmisiä juuri missään, kaupassa käyn ehkä pari kertaa viikossa.
Italiassa vaaditaan huomisesta alkaen rokotepassia kaikilta työntekijöiltä. Kun tämä nyt väistämättä tulee Suomeenkin, olisin kiinnostunut tietämään, koskeeko tämä myös yksinyrittäjiä ja itsensä työllistäjiä, jotka työskentelevät kotonaan tapaamatta ihmisiä? Eli joudunko rokottamattomana yksinyrittäjänä sitten lopettamaan bisnekseni, laittamaan firman konkurssiin ja ilmoittautumaan työttömäksi? Haluaisin kovasti jatkaa työtäni jota rakastan ja olla edelleen yhteiskunnalle hyödyllinen veronmaksaja, mutta jos rokottamattomuudesta tulee kynnyskysymys, joudun sitten kaiketi jättäytymään työttömäksi, koska haluan pitää kiinni rokottamattomuuden periaatteestani.
Tähän jatkan vielä, että tottakai maski on tullut elämääni mukaan, FFP2-maskia käytän aina kaupassa asioidessani ja käsiäni pesen entistäkin ahkerammin.
Meillä korona näkyi ja tuntui vain siinä, että toissa keväänä lapsi oli etäkoulussa, kirjasto ja uimahalli olivat jonkin aikaa suljettuna, koiranäyttelyt oli peruttu sekä maskia piti käyttää joissain paikoissa. Muuten elettiin normaalisti.
Aika lailla samanlaista täälläkin. Tosin kun korona alkoi, olin hoitovapaalla. Ja kun asutaan maalla, niin eipä täältä käydä ravintoloissa eikä teattereissa tms. Samanlaista arkea elettiin. Myös isovanhemmilla käytiin säännöllisesti. Kaupassa tietenkin varovasti. Kun hoitovapaa loppui, menin töihin. Mies on ollut työssään koko ajan.