Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka paljon saatte asiakkailta haistatteluja ja uhkailuita työssänne?

Vierailija
14.10.2021 |

Itselläni harvoin, mutta silloin kun jotain todella pelottavaa ja oudon sekopäistä juttua asiakkaitten suunnalta joutuu kokemaan, menee koko päivä ja työfiilis piloille.
Tänään on semmoinen päivä :(

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oonko muka ainoa jota asiakkaat haukkuu?

Vierailija
2/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä se kertoo sinusta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä se kertoo sinusta

Ensimmäisenä epäilen, että hän on töissä jossain asiakkaitaan silmään virtsaavasssa hienojen ihmisten yrityksessä.

Sellaisessa, joka ei kanna vastuutaan ennenkuin olla käräjäoikeuden aulassa odottamassa oikeudenkäynnin alkua.

Toki muitakin vaihtoehtoja on.

Vierailija
4/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

mitä se kertoo sinusta

Ensimmäisenä epäilen, että hän on töissä jossain asiakkaitaan silmään virtsaavasssa hienojen ihmisten yrityksessä.

Sellaisessa, joka ei kanna vastuutaan ennenkuin olla käräjäoikeuden aulassa odottamassa oikeudenkäynnin alkua.

Toki muitakin vaihtoehtoja on.

Epäilemättä

Vierailija
5/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse 3 vuotta ruokakaupassa töissä ollut eikä kertaakaan ole haastateltu tai uhkailtu.

Vierailija
6/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukaupungissa on helpompi olla esim. kaupan kassalla. Suurin osa asiakkaista jollain tapaa tuttuja, ainakin ulkonäöllisesti.

Itse olin 25 vuotta tuollaisessa paikassa töissä, eikä ollut kuin pari kertaa jotain kähinää.

Ja tietysti kyseessä juopunut henkilö, jolle en olutta myynyt.

Vierailija
7/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle avataan kyllä päätä, asioista jotka eivät minulle kuulu. Työnnän työssäni siivousvaunuja ja vaikka nojaisin niihin, huudetaan vihaiseen sävyyn kyllä vaikka roikkuvista sähköjohdoista ( vastaan kiltisti, etten tiedä sähkötöistä mitään), rikkinäisistä seinistä ( jollei se mopilla korjaannu), mistä löytyy kukakin asiakas ja ihminen. EN TIIÄ!!

Ehkäpä ajatellaan, et mua ois helppo lähestyä, tunnen kaikki talon ihmiset nimeltä ja pääni sisällä on joku info.

Vierailija
8/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse 3 vuotta ruokakaupassa töissä ollut eikä kertaakaan ole haastateltu tai uhkailtu.

Kyllä mulla tulee vähintään kerran viikossa haistatteluita, rivouksia yms. mutta  oikeasti pelottavia ja uhkaavia juttuja tosi harvoin.  ap

9/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole onneksi kertaakaan tullut tuollaista tilannetta.

Vierailija
10/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin harvoin, yli 10v. myyjänä. Tai sitten en edes huomaa, koska olen tottunut. Esimerkiksi kun asiakas on pettynyt, hän saattaa sanoa jotain ikävää ja se on silloin niin odotettua, että en osaa edes pahastua. Enkä voi ottaa sitä henkilökohtaisesti. Eli kun asiakkaalle ei myydä alkoholia päihtymyksen takia, asiakas puhisee, että "sinä ole [ikävä adjektiivi] myyjä".

Muutama vuosi sitten teinipojat ottivat juoksukaljat ja huusivat sanaa, jota en voi tähän kirjoittaa (ilman että sensuuri iskee). Se oli heidän tapansa kompensoida heille jännää tilannetta.

Vierailija
11/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin ku tähän tapaan puhelimessa:"Minäpä laitan nuo nahkaliivit päälle ja lähen tulemaan." Uhkaavaan sävyyn.

Vierailija
12/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Useimmilla mielenterveysongelmia. Välillä pystyn ottamaan kaikki tyynesti ja asiallisesti vastaan, välillä menee ihon alle.

Vierailija
13/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai niin ku tähän tapaan puhelimessa:"Minäpä laitan nuo nahkaliivit päälle ja lähen tulemaan." Uhkaavaan sävyyn.

Ei mitään noin neutraalia. 

ap.

Vierailija
14/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielisairaanhoitajan ammatissa sitä tulee säännöllisesti, mutta ei se näillä työvuosilla enää missään tunnu

Vierailija
15/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyjänä toimiessani suht usein tuli niskaan törkyä. Aina kyseessä oli ihminen, jolle ei myyty alkoholijuomia. Minua kohti on heitetty ostoskoreilla ja jopa -kärryllä.

Hoitajana toimiessani lentelee sanat tämän tuosta. Silloinkin on usein kyseessä alko-vieroitusoireet tai sitten ihan mt-ongelmat.

Huoraksi yleensä kehuvat.

Vierailija
16/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt hyväksy esim. väkivallalla uhkailua tai muuta yhtä vakavaa, mutta entistä paremmin kyllä ymmärrän, miksi joku asiakas käyttäytyy huonosti tai uhkailee valittavansa työntekijän pomolle jne. Valitettavasti järkyttävän monessa paikassa palvelu nyt vaan on niin huonoa, että kyllä asiakkaalla on oltava oikeus ilmaista kritiikkiä. Kyllä työntekijöidenkin on useassa tapauksessa ymmärrettävä oma huonoutensa. Itse olen saanut erittäin huonoa palvelua erittäin usein. Myönnän kyllä käyttäytyneeni turhan huonosti Kelassa, sossussa ja TE-toimistossa, mutta kun se ”palvelu” on sellaista palvelun irvikuvaa ja asiakasta kohdellaan todella vihamielisesti, eikä mitään apua todellakaan saa. Omalla kohdallani tämä on lisäksi aiheuttanut todella pahoja ongelmia monessakin mielessä. Kuitenkin pahin uhkaus, jonka olen esittänyt on ollut valittaa työntekijän pomolle työntekijän huonoudesta ja sen olen tehnytkin. Valituksella ei vain ole mitään vaikutusta. Juuri huono palvelu on suurimpia syitä siihen, miksi tietyissä paikoissa asiointi on muuttunut entistä vastenmielisemmäksi ja vaikeammaksi. Muutenkin kärsin mm.ahdistuksesta ja muusta vastaavasta. Ikuiset traumat Kelasta, sossusta ja TE-toimistosta on jäänyt. Ruokakaupassakin menen usein itsepalvelukassalle, että ei tarvitse kohdata surkeaa kassaa.

Vierailija
17/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En nyt hyväksy esim. väkivallalla uhkailua tai muuta yhtä vakavaa, mutta entistä paremmin kyllä ymmärrän, miksi joku asiakas käyttäytyy huonosti tai uhkailee valittavansa työntekijän pomolle jne. Valitettavasti järkyttävän monessa paikassa palvelu nyt vaan on niin huonoa, että kyllä asiakkaalla on oltava oikeus ilmaista kritiikkiä. Kyllä työntekijöidenkin on useassa tapauksessa ymmärrettävä oma huonoutensa. Itse olen saanut erittäin huonoa palvelua erittäin usein. Myönnän kyllä käyttäytyneeni turhan huonosti Kelassa, sossussa ja TE-toimistossa, mutta kun se ”palvelu” on sellaista palvelun irvikuvaa ja asiakasta kohdellaan todella vihamielisesti, eikä mitään apua todellakaan saa. Omalla kohdallani tämä on lisäksi aiheuttanut todella pahoja ongelmia monessakin mielessä. Kuitenkin pahin uhkaus, jonka olen esittänyt on ollut valittaa työntekijän pomolle työntekijän huonoudesta ja sen olen tehnytkin. Valituksella ei vain ole mitään vaikutusta. Juuri huono palvelu on suurimpia syitä siihen, miksi tietyissä paikoissa asiointi on muuttunut entistä vastenmielisemmäksi ja vaikeammaksi. Muutenkin kärsin mm.ahdistuksesta ja muusta vastaavasta. Ikuiset traumat Kelasta, sossusta ja TE-toimistosta on jäänyt. Ruokakaupassakin menen usein itsepalvelukassalle, että ei tarvitse kohdata surkeaa kassaa.

Eilen tuli dokkari tyypillisestä TE-virkailijasta, eli sarjamurhaaja Dennis Nielsenistä. 

Vierailija
18/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ketään en myöskään ole maksulliseksi tai vastaavaksi haukkunut, tosiaan vain surkeaksi työntekijäksi. En todellakaan haluaisi juurikaan asioida työntekijöiden kanssa juuri näiden surkeuden kanssa ja kun asiat eivät kuitenkaan suju. Jossakin on vain pakko asioida halusi tai ei. En muista, milloin tai mistä olisin hyvää palvelua saanut. Nytkin lähetin sähköpostia erääseen kalliiseen erikoisliikkeeseen ja kysyin, löytyykö heiltä erästä etsimääni tuotetta, mutta eivät vaivautuneet edes vastaamaan. Kaipa sitten tilaan tuon tuotteen netistä, vaikka mielummin olisin suosinut tätä kauppaa, jonne viestiä lähetin. Mieluiten siis lähetän sähköpostia tai asioin oikean ihmisen kanssa chatissä. Soittaminen johonkin on kaikkein vaikeinta.

Vierailija
19/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläsiä törkyturpiahan meidän asiakkaisiin mahtuu yllin kyllin ikävä kyllä. Milloin huor itellaan, milloin tulee suoraa tappouhkausta. Meitä stalkeroidaan, vainotaan, kiusataan jne. Työntekijät pakenevat nopeammin alalta, kuin mitä saadaan uusia koulutettua. T: sossu

Vierailija
20/41 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ystävällinen ja kohtelias, tajuan tässäkin tapauksessa kyllä, että kyseessä oli asiakkaan paha olo ja sekavuuskin . Harmittaa kun  huono fiilis  jäi päälle. Onneksi ruokatunti kohta niin saa nollattua ajatukset.

Kiitos vertaistuesta

ap