Mitä ovat nämä 040 92 alkuiset numerot?
Eli mulle soittelee 3-4 kertaa viikossa 040 92 alkuinen numero ja loppuosa on aina hieman erilainen. En koskaan vastaa tuntemattomaan numeroon ellen etukäteen tiedä, että joku on soittamassa mulle sellasesta. Yrittävät soittaa aina n. 30 sekunnin ajan ja sen jälkeen katkeaa. Onko ne niitä puhelinmyyjiä? Ärsyttävää... Miten tämän saa loppumaan?
Kommentit (34)
Kirjoita numero vaikka googlen hakuriville niin selviää. Epäilen lehtimyyjäksi.
Kolme tällaista puhelua tullut lokakuun aikana. Yksi kyseli sähkösopimuksesta ja koetti tarjota parempaa tilalle. Pari muuta jotain häiriköintejä, en muista tarkkaan. Estolistalle menivät.
Suosittelen katsomaan esim. kukasoitti-sivustoa. Googleta vaikka, jos ei ole tuttu. Siellä monet jakavat puhelinnumeroista tarkempia tietoja.
Helsingin Sanomien myyjiä ilmeisesti. Ovat yrittäneet soitella minullekin.
Oisko just lehtimyyjä tai sit näitä saakelin remonttitarjoajia. Googlaa tosiaan, kukasoitti usein tietää.
Minulla alkaa olla jo kymmeniä tuon alkuisia numeroita estolistalla. On se kumma että tällainen häirintä on ihan sallittua tässä maassa.
Kannattaa laittaa puhelinmyynti-kielto päälle, loppui rinkutukset kuin seinään 🙏
Puhelinmyyjiä yleensä, samoin 040 940 alkuiset. Minulle tuli näistä numeroista puheluita myös monta kertaa viikossa. En koskaan vastannut ja laitoin estoon. Muutama kk meni mutta taisivat ymmärtää yskän, koska eivät enää edes yritä. Kukasoitti.fi on kätevä jos ei ole varma kuuluuko numero häirikölle.
Sähkösoppareita tyrkyllä. Vatasin kerran ja sanoin etten ole kiinnostutnut voinette poistaa minut soittolistoiltanne. Nyt ei ole soittoja tullut, jos tulee laitan eston.
Jotainhan ne kauppaa, ihan googlettamalla yleensä löytyy. Ja "soittokoneella" soittavat, eli soitetaan moneen numeroon yhtäaikaa ja kun joku niistä vastaa, loppuu hälyttäminen muissa numeroissa.
Voin kertoa, että ei lopu. Mulla on ollut n. 10 vuotta voimassa ja silti tulee puheluita jatkuvasti. Kerran sain yhden firman yhteystiedot selville ja uhkasin nostaa syytteen kotirauhanhäirinnästä. Siihen loppui puhelut. Näiden 040 92 alkuisten numeroiden takana olevaa firmaa en ole vielä saanut selville.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa olla jo kymmeniä tuon alkuisia numeroita estolistalla. On se kumma että tällainen häirintä on ihan sallittua tässä maassa.
Sama täällä. Tänään kuitenkin yritti soittaa taas lähes vastaava numero.
Alku on pitkälti sama, loppuosa muuttuu aina hieman joten numeroita riittää.
Katso sivusto kukasoitti.fi Kirjoita se puhelinnumero siihen hakukenttään. Sieltä näet montako kertaa kyseistä numeroa on haettu ja näet onko numerolla kommentteja. Luultavimmin operaattori jonka asiakas olet Elisa tai Telia. Heidän puhelinmyyjät usein soittelevat peräkkäisinä päivinä samanalkuisista numeroista.
Joku po liisi laittanut tämän yhden sussun soittamaan feikkipuhelun.. Ei todellakaan kauppaa tai myy mitään. Pelkkää häirintää, huijaamista tai sitten haluavat varmistaa henkilöllisyyden. Yrittää esiintyä toisena ihmisenä, koska luonnostaan samantyylinen ääni, ikäkin on suunnilleen sama ja paikkakunta sama kuin yhdellä toisella ihmisellä. Tehneet tahalleen varta vasten samankaltaisen puhelinnumeronkin, mikä loppuu samoihin numeroihin. Yrittävät tällä tavoin huijata, hämmentää esiintymällä toisena ihmisenä.
Vierailija kirjoitti:
Helsingin Sanomien myyjiä ilmeisesti. Ovat yrittäneet soitella minullekin.
Pasilan miehen -.
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata vastata
Juu, ei kannata vastata. Vahingossa helposti vastaa jos ei ole esim. oman kaverin puhelinnumeroa tallentanut ja puhelinnumero loppuu samoihin numeroihin (tarkoituksella).
Mitä Fonecta sanoo?