Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko ystäviä tavatessa tapana nykyään kysyä terveystietoja?

Vierailija
14.10.2021 |

Näin hyvää ystävääni pitkästä aikaa. Hän kysyi minulta heti ensin, olenko saanut molemmat p**kit. Naurahdin vain ja kysyin kuulumisia.

Oli todella vaivautunut kahvihetki. Eipä tarvitse tuota "ystävää" enää nähdä.

Tähänkö todella on tultu?? Surullista! Ihmissuhteet alkavat kariutua terveyssyistä :(

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meillä normaaleilla nuo piikit on ihan perus small talk nykyään. Vertaillaan kuka on milloin saanut piikit, pitikö jonottaa ja tuliko lämpöä tms. Ei tässä asiassa ole mitään arkaluontoista muille kuin teille ihmeellisille vouhottajille jotka katsotte liikaa juutuupia.

Olen molemmat ottanut mutta mielestäni asia ei kuulu muille.

Ap

Ei voi etukäteen tietää, mitkä kaikki ovat niitä asioita, jotka eivät mielestäsi kuulu muille. Täällä on joskus keskusteltu siitä, millaisista asioista sopii keskustella. Muistan yhden ketjun, jonka aloittaja oli sitä mieltä, että esim. small talkiin ei kuulu puhe siitä, missä on töissä, missä asuu tai keitä perheeseen kuuluu. Yleensä ihmiset taas ajattelevat, että nämä ovat sellaisia "turvallisia" aiheita, joista voi kevyesti keskustella, kun taas politiikka tai uskonto eivät sellaisia ole.

Jos on epäilystäkään että toisella ei vaikka ole työtä, niin silloin sitä ei kysytä. Tai kysytään jotain ympäripyöreää (mitä olet puuhannut ym.), johon toinen voi vastata joko töillään tai vaikka harrastuksillaan. Sosiaaliset taidot eivät ole sitä että möläytetään samat setit kaikille ja vedotaan siihen että "tämmöinen minä vaan olen". Siihen kuuluu myös esim. ilmeiden lukeminen ja keskustelun ohjaaminen parempaan suuntaan kun on ajanut karille.

Niinhän se on, mutta kaikki ihmiset eivät ole sosiaalisesti taitavia, ja toisaalta en ihan ymmärrä, miten tämä liittyy nyt tähän keskusteluun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan