Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko huono äiti, kun en raaskinut ostaa

Vierailija
11.12.2014 |

tytölleni schleich-tallia, vaan ostin halvemman version? Oli aivan sikahintainen tuo "oikea" talli.

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja maksoi 129€ asia loppuunkäsitelty.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja samaan aikaan ympäri maailmaa on lapsia, jotka eivät tiedä, saavatko tänään syödäkseen tai joutuvat raatamaan aamusta iltaan jossain hikipajalla. Mutta pieniä ovat heidän murheensa näihin oikeisiin murheisiin verrattuna.

Vierailija
24/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:28"]Ja samaan aikaan ympäri maailmaa on lapsia, jotka eivät tiedä, saavatko tänään syödäkseen tai joutuvat raatamaan aamusta iltaan jossain hikipajalla. Mutta pieniä ovat heidän murheensa näihin oikeisiin murheisiin verrattuna.
[/quote]

Byyhyy

Vierailija
25/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa eli halvalla lähtee. Yleensä merkkituotteet kestää ja se halpis hajoaa!

Vierailija
26/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huhhuh. Ite olin lapsena kanssa heppalelujen perään. Mutta ei sillä merkillä koskaan ollut merkitystä. Oli pari erilaista tallia ja niillä leikittiin pitkään. Onko nykyajan lapset noin merkkitietoisia?

Vierailija
27/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mun lapselle ei kelpais joku halvempi versio, vaan se alkais valittelee jotain merkkipaskaa tai olisi naama nurinperin lahjan avatessaan, niin sanoisin että ok. mulla on kuitti tallessa, käyn palauttaa tän jonka ostin ja saat sitten olla ilman. En todellakaan alkaisi kuuntelemaan lapsen valittamista siitä, kun ei saanut ylihintaista muovipaskaa itselleen.

Vierailija
28/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 16:05"]

Jos mun lapselle ei kelpais joku halvempi versio, vaan se alkais valittelee jotain merkkipaskaa tai olisi naama nurinperin lahjan avatessaan, niin sanoisin että ok. mulla on kuitti tallessa, käyn palauttaa tän jonka ostin ja saat sitten olla ilman. En todellakaan alkaisi kuuntelemaan lapsen valittamista siitä, kun ei saanut ylihintaista muovipaskaa itselleen.

[/quote]

Olet ihan kuin mun vanhemmat. Aina jouluna tai synttäreinä sain niistä haluamistani versioista halvat kopiot enkä koskaan sitä mitä olin oikeasti toivonut. Ja ihan oikein: mieluummin olinkin ilman kuin omistin jonkun säälittävän kopion, jolla ei tehnyt mitään/joka hajosi heti.

Vierailija
29/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mytoys.de olis ollut 40 e halvempi. En tiedä olisko jouluks ehtiny.

Vierailija
30/71 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli iha paha mieli aloittajan puolesta ku luki tän keskustelun. Ei kai nyt tollasesta voi olla huono äiti. Noi tallit yms. on varmaa hyviä/ kestäviä jne. mutta nykyään lahjat vaihtelee aina on joku hittilahja, joka pitää saada ja niihin uppoaa ihan sikana rahaa!
Toivoin itsekin lapsena pinnalla olevia lahjoja, aina en niitä saanut mutta kun toivomani sain niin suurempi pettymys tuli siitä että nää hittilahjat oli oikeesti ihan paskoja. En koe, että mulla olis ollu paska lapsuus vaikken aina saanu mitä halusin, porukoilla ois kylläkin ollu varaa ostaa.. T : ei lahjoista traumoja saanut 90- luvun lapsi, materialisti mutta aikas pihi raha-asioissa

Vierailija
31/71 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siiis miten ihmiset voi olla näin pinnallisia nykyään, onko aina pakko ostaa kalliimpi? Jos valkoinen t-paita maksaa h&m ssä 10 e ja gantin liikkeessä 60 niin kumman ostat? Perus av mamma tietenkin sen gantin koska olisi kamalaa jos mammaklubilainen näkisi niskassa hm lapun eikä gantin lappua!!!
Joskus saa käyttää niitä aivoja

Vierailija
32/71 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 02:51"]Siiis miten ihmiset voi olla näin pinnallisia nykyään, onko aina pakko ostaa kalliimpi? Jos valkoinen t-paita maksaa h&m ssä 10 e ja gantin liikkeessä 60 niin kumman ostat? Perus av mamma tietenkin sen gantin koska olisi kamalaa jos mammaklubilainen näkisi niskassa hm lapun eikä gantin lappua!!!
Joskus saa käyttää niitä aivoja
[/quote]

Ääriesimerkki on aina hyvä, varsinkin kun tietää H&M:n laadun ja miten ne valmistetaan. Tässä toinen ääriesimerkki: ostaisit taatusti ämpärillisen poskaa, koska ämpärillinen ruokaa on kalliimpi ja "samaahan se on"... Eli pointti ei ole se hinta.

Vierailija
33/71 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa myös tarkistaa, että hevoset mahtuvat talliin (jos ostaa halpisversion/mielestään vastaavan tuotteen). Todennäköisesti Schleichin valmistamat hevoset mahtuvat vain saman valmistajan talliin, samoin ritareissa, Schleich-ritarit sopivat vain Schleichin ritarilinnan ovista sisään. Eli halpis voi oikeasti olla myös ei-toimiva.

Vierailija
34/71 |
12.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 02:35"]Tuli iha paha mieli aloittajan puolesta ku luki tän keskustelun. Ei kai nyt tollasesta voi olla huono äiti. Noi tallit yms. on varmaa hyviä/ kestäviä jne. mutta nykyään lahjat vaihtelee aina on joku hittilahja, joka pitää saada ja niihin uppoaa ihan sikana rahaa!
Toivoin itsekin lapsena pinnalla olevia lahjoja, aina en niitä saanut mutta kun toivomani sain niin suurempi pettymys tuli siitä että nää hittilahjat oli oikeesti ihan paskoja. En koe, että mulla olis ollu paska lapsuus vaikken aina saanu mitä halusin, porukoilla ois kylläkin ollu varaa ostaa.. T : ei lahjoista traumoja saanut 90- luvun lapsi, materialisti mutta aikas pihi raha-asioissa
[/quote]

Miksi toivoit jotain vain siksi että se oli IN? En itse muista mitään lelumuoteja ikätovereiden keskuudessa, vaan toiveet vastasi kohderyhmää. Ei heppatytöt mitään robottikoiria tai pissaavia babyborneja halunnut, ja heppaharrastus jatkui pitempään kuin sen yhden talven. T: lahjoista "traumoja" saanut 90-luvun lapsi, ei-materialisti ja avokätinen raha-asioissa
Ps. Huono äiti/isä ei ole se joka ei osta kallista siksi että se on kallista, mutta kyseenalaistaisin sen ajatusmallin että ensimmäisenä pihistellään lapsen toiveista ja tarpeista koska ne ovat "vain" lapsen. Jos kerran vuodessa saa mitä oikeasti haluaa, ei lapsi mene siitä pilalle.

Vierailija
35/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:42"]Huhhuh. Ite olin lapsena kanssa heppalelujen perään. Mutta ei sillä merkillä koskaan ollut merkitystä. Oli pari erilaista tallia ja niillä leikittiin pitkään. Onko nykyajan lapset noin merkkitietoisia?
[/quote]

"Merkkitietoisia". Kyllä minun lapsuudessa jotkut ihan KERÄILI jotain tiettyä sarjaa. Miksei lapsen harrastusta voisi ottaa yhtä tosissaan kuin aikuisenkin?
[/quote]

TÄMÄ. Lapset tajuavat myös laadun päälle. Minä olin pienestä pitäen kiinnostunut taiteesta ja käytin joka lanttini aina taidetarvikekaupassa. Vanhemmilla sitten välähti, eikä ollut siitä kiinni etteikö olisi tienneet mitä tarkalleen tarvitsin, mutta availin paketeista lasten vesivärisettejä, pilipalitusseja, p@skapaperia ynnä muuta hyödyllistä pitkälle teini-ikään asti. "Eihän sillä nyt ole eroa ja katsos kun tämä tussi on 2euroa halvempi". Se oikeasti satutti kun harrastustani kohdeltiin lapsen töhertelynä. Ei mennyt perille vaikka sanoin ettei tarvi ostaa kun ostan ite, mutta jos haluavat auttaa niin antaisivat lahjan rahana. T: "vähän sinne päin" lahjottu

Vierailija
36/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:22"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 15:42"]Huhhuh. Ite olin lapsena kanssa heppalelujen perään. Mutta ei sillä merkillä koskaan ollut merkitystä. Oli pari erilaista tallia ja niillä leikittiin pitkään. Onko nykyajan lapset noin merkkitietoisia?
[/quote]

"Merkkitietoisia". Kyllä minun lapsuudessa jotkut ihan KERÄILI jotain tiettyä sarjaa. Miksei lapsen harrastusta voisi ottaa yhtä tosissaan kuin aikuisenkin?
[/quote]

TÄMÄ. Lapset tajuavat myös laadun päälle. Minä olin pienestä pitäen kiinnostunut taiteesta ja käytin joka lanttini aina taidetarvikekaupassa. Vanhemmilla sitten välähti, eikä ollut siitä kiinni etteikö olisi tienneet mitä tarkalleen tarvitsin, mutta availin paketeista lasten vesivärisettejä, pilipalitusseja, p@skapaperia ynnä muuta hyödyllistä pitkälle teini-ikään asti. "Eihän sillä nyt ole eroa ja katsos kun tämä tussi on 2euroa halvempi". Se oikeasti satutti kun harrastustani kohdeltiin lapsen töhertelynä. Ei mennyt perille vaikka sanoin ettei tarvi ostaa kun ostan ite, mutta jos haluavat auttaa niin antaisivat lahjan rahana. T: "vähän sinne päin" lahjottu
[/quote]ja ne lasten "vesiväripensselitkin" on sit yleensä sitä ö-laatua josta harjakset irtoilee samaa tahtia värin kans.

Vierailija
37/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 19:50"]"Merkkitietoisia". Kyllä minun lapsuudessa jotkut ihan KERÄILI jotain tiettyä sarjaa. Miksei lapsen harrastusta voisi ottaa yhtä tosissaan kuin aikuisenkin? [/quote] TÄMÄ. Lapset tajuavat myös laadun päälle. Minä olin pienestä pitäen kiinnostunut taiteesta ja käytin joka lanttini aina taidetarvikekaupassa. Vanhemmilla sitten välähti, eikä ollut siitä kiinni etteikö olisi tienneet mitä tarkalleen tarvitsin, mutta availin paketeista lasten vesivärisettejä, pilipalitusseja, p@skapaperia ynnä muuta hyödyllistä pitkälle teini-ikään asti. "Eihän sillä nyt ole eroa ja katsos kun tämä tussi on 2euroa halvempi". Se oikeasti satutti kun harrastustani kohdeltiin lapsen töhertelynä. Ei mennyt perille vaikka sanoin ettei tarvi ostaa kun ostan ite, mutta jos haluavat auttaa niin antaisivat lahjan rahana. T: "vähän sinne päin" lahjottu

[/quote]

Kilpaurheilijan äitinä tunnistan ongelman. Ei ollut mitenkään kiva saada paketista jotain silkkaa halpiskamaa, kun lapsi harrasti tosissaan. Eri asia, jos (kun) paketista paljastui joku laatutuote, joka oli vielä kolmannella urheilijalla yhtä käyttökelpoinen kuin edellisillä, jo SM-tasolla edenneillä omistajilla.

Vierailija
38/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:13"]

tytölleni schleich-tallia, vaan ostin halvemman version? Oli aivan sikahintainen tuo "oikea" talli.

[/quote]

Kai se vähän riippuu siitä onko halvempi versio vastaava kuin se lelu mitä pyysi vai oikeasti joku ihan onneton halpisjuttu. Ei lahjalelun merkillä tai hinnalla ole sinänsä merkitystä,mutta onhan se kiva saada se mitä on oikeasti toivonut.Ainakin silloin kun itse olin pieni,tein romaanin mittaisen toivomuslistan mutta siinö oli aina jokin muita tärkeämpi toivelelu,jonka pukki toi varmasti. Etkö keksisi muita säästökohteita kuin lapsen joululahja?

Vierailija
39/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:36"]

Itse ostin tyttöjeni Schleich-hevosille Micki-tallin, jossa tulee mukana myös kenttä, aitaus ja esteitä. Ja on paljon paremman näköinen kuin ruma Schleich-talli. Ja älkää pelätkö, katsottiin etukäteen lelukirjasta tyttöjen kanssa että tuo talli käy heillekin. :)

[/quote]

happamia, sanoi kettu.

Vierailija
40/71 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 17:36"]

Itse ostin tyttöjeni Schleich-hevosille Micki-tallin, jossa tulee mukana myös kenttä, aitaus ja esteitä. Ja on paljon paremman näköinen kuin ruma Schleich-talli. Ja älkää pelätkö, katsottiin etukäteen lelukirjasta tyttöjen kanssa että tuo talli käy heillekin. :)

[/quote]

happamia, sanoi kettu.

[/quote]Luulin Schleich-tallia noin 100 e hintaiseksi kun olin jossain moisen hinnan nähnyt, ihan pikkasen liikaa mielestäni.. Kaupassa ilmenikin, että noiden Mickin ja Schleichin hintaero oli vain 20 e, olivat muistaakseni tyyliin 39 e ja 59 e. Schleichissa olisi tullut kaupan päälle 3 hevosta mukaan. Tytöillä on kuitenkin hevosia jo tosi paljon, joten eivät olisi olleet tarpeen. Tuon 59 e olisin voinut maksaakin, mutta valitsin kuitenkin Mickin, syyt kerroinkin jo tuossa ensimmäisessä viestissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi kuusi