Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Entä hyvän kasvatuksen saanut? Eikö arvot tule kotoa? Kun lapsi kuulee kuinka vanhemmat haukkuvat muita ihmisiä, niin lapsi ottaa sieltä mallia? Jos olet oikeasti onnellinen ja tyytyväinen elämääsi, onko silloin tarvetta kiusata ja alentaa toista?

• ylös 21
  • alas 8

Sivut

Kommentit (25)

Vierailija

Voi. Kiusasin pienenä ihmisiä moviestarplanetissa :D Halusin testata miltä tuntuu olla kiusaaja, kun olin itse ollut kiusattu pitkään. 

• ylös 4
  • alas 26
Vierailija

No ainakin hyvän kasvatuksen saanut voi, ei vanhemmat ja koti ole ainoa asia joka lapseen vaikuttaa. En sitten osaa sanoa, että onko kaikilla kiusaajilla jotain ongelmaa elämässään. Itse menin mukaan kiusaamiseen, koska olin ujo ja arka enkä halunnut itse joutua kiusatun paikalle. Kai se kertoo jo etten ollut täysin hyvinvoiva ihminen.

• ylös 21
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No ainakin hyvän kasvatuksen saanut voi, ei vanhemmat ja koti ole ainoa asia joka lapseen vaikuttaa. En sitten osaa sanoa, että onko kaikilla kiusaajilla jotain ongelmaa elämässään. Itse menin mukaan kiusaamiseen, koska olin ujo ja arka enkä halunnut itse joutua kiusatun paikalle. Kai se kertoo jo etten ollut täysin hyvinvoiva ihminen.

Tämän olen huomannut myös eli kiusatut ryhtyvät kiusaajiksi usein, ei aina. Luulisi että empatiaa omien kokemusten kautta löytyisi, mutta ei.

• ylös 12
  • alas 5
Vierailija

Ihmeellistä, että selvisin eheänä ihmisenä aikuiseksi, vaikka olin aiemmin väkivallan (kiusaaminen) uhri.

Mikäli olisin itse ollut mukama tuhoamassa jonkun toisen elämää, en voisi elää itseni kanssa.
Olisin ollut hirviö.

• ylös 20
  • alas 0
Vierailija

Joiltain ihmisiltä puuttuu kyky tuntea myötätuntoa/empatiaa käytännössä kokonaan eli voivat olla esim. lievästi psykopatiapiirteisiä. He voivat olla hyvinvoivia, mutta kiusaavat silti sen kyseisen persoonallisuustyypin kiusaamisesta saavan hetkellisen mielihyväntunteen vuoksi. He ovat yleensä tyytymättömiä ja pahantuulisia. Ainoa ilo heille tulee muiden kiusaamisesta ja muista ihmissuhdepeleistä sekä sen myötä vallan tunteesta.

Empaattinen ihminen sen sijaan on itse jotenkin aika pahastikin "rikki", jos kiusaa muita. Olen lukenut aiheesta, sillä olen itse päätynyt kiusaamisen kohteeksi.

• ylös 28
  • alas 1
Vierailija

Mielestäni ei voi. Aikuinen hyvinvoiva ihminen, ei ylennä tai alenna ketään muuta tai itseään!
Voiku moni aikuinen tajuaisikin katsoa itseään peiliin kun löytää itsensä kiusaamasta.

Se onkin toinen kysymys, voiko kukaan koskaan olla koko ajan hyvinvoiva?

• ylös 12
  • alas 7
Vierailija

Mun pääkiusaaja on nyt itse päätymässä kiusatuksi. En voi sanoa, että tunnen empatiaa. Ilkkui mulle, aikuinen ihminen, kuinka mussa on vikaa kun päädyn kiusatuksi.

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Niin, mikä se hyvinvoiva ihminen sitten on? Mutta toki sellainenkin ihminen voi olla kiusaaja, ihan varppina voi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mun pääkiusaaja on nyt itse päätymässä kiusatuksi. En voi sanoa, että tunnen empatiaa. Ilkkui mulle, aikuinen ihminen, kuinka mussa on vikaa kun päädyn kiusatuksi.

Karma.

Vierailija

Ainakin rikkaista perheistä tulevat lapset ovat äärimmäisen julmia vähäosaisia ja köyhempiä lapsia kohtaan ja saavat vielä opettajat puolelleen tukemaan kiusausta. Sairaita pikku pazkiaizia ja opettajat sairaita isoja pazkiaizia.

• ylös 19
  • alas 9
Vierailija

Eikö yleensä kiusaa ne keillä samat ongelmat jota kiusaa tai yleensä ongelmia? Se ei kuitenkaan oikeuta kiusaamaan ketään!

ei mitään tekoa hyvinvoinnin k...

VOI ! Kiusaaminen alkaa siitä, että toinen on v..mainen. Siihen vastataan ensin hyvällä, sitten vähän pahemmalla ja lopuksi alkaa sitten se oravanpyörä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Voi. Kiusasin pienenä ihmisiä moviestarplanetissa :D Halusin testata miltä tuntuu olla kiusaaja, kun olin itse ollut kiusattu pitkään. 

Ei voi. Et selvästikään voinut hyvin pitkään jatkuneen kiusaamisen jälkeen. Hyvinvoiva ihminen ei tahtoisi samaa kohtaloa muille.

Vierailija

Sanotaan et olet hyvin rakastunut, vaikea uskoa että hyvin rakastunut keskittyisi muuhun kuin rakkauden kohteeseen. Tuskin mielee juolahtaa jonkun systemaattinen kiusaaminen.

Vierailija

Mikä nyt sitten huonoksi voinniksi lasketaan.

Olin sairaassa työyhteisössä töissä ja eniten siellä kiusasi pari vanhempaa rouvaa, joilla oli elämä mallillaan: mies ja lapset, lapsenlapsiakin, sekä vuosikymmenten työsuhde ja sen mukanaan tuomat kaikki mahdolliset palkankorotukset.

Työ on aika tylsää näppäilyä, joten he repivät huvia työpäivään kiusaamalla muita, etenkin heitä osaavampia nuoria.

• ylös 12
  • alas 0
Vierailija

Kiusaaminen eli henkinen väkivalta kertoo aina kiusaajan huonosta olosta, jonka haluaa purkaa muihin. Henkisesti tasapainoinen ihminen ei koe tarvetta harjoittaa henkistä väkivaltaa. Henkisesti tasapainoinen ihminen kantaa vastuun itsestään ja elämästään, mukaan lukien oman huonon olon.

• ylös 19
  • alas 3

Sivut