Nettikirppisten hupivarailijat
Nyt on pakko avautua.
Olen pienituloinen yksinhuoltajaäiti ja tämä kuukausi on ollut taloudellisesti meidän perheelle hyvin haastava.
Laskuja laskujen perään ja tänään tajusin ensimmäistä kertaa elämässäni olevani oikeasti siinä tilanteessa että tilini on tyhjä,pienet käteis-säästöt menneet ja ruokakaapit on syöty tyhjäksi.
Pannukakun sain tänään tehtyä päivälliseksi ja siihen hupeni viimeiset kananmunat kaapista. Auton bensatankki niin tyhjä,etten usko sen käynnistyvän huomenna pihasta kun lähden töihin ja lapset kouluun.
Tämän päivän aikana pengoin kaikki turhat tavarat kaapeistani ja laitoin ne nettiin myyntiin. Kamala vaiva kuvata ja mitata kaikki tavarat erikseen, mutta kun se oli tehty niin huokaisin ja luotin siihen että aivan varmasti jotain menisi kaupaksi.
Ja menikin.Tai sitten ei.
Varauksia varausten perään.Tuotteet kiinnostivat ihmisiä, mutta maksutietojen antamisen jälkeen ostajaehdokkaat hävisivät kuin pieru saharaan.Ei vastata enää minun viesteihin. Itsellä epätietoisuus,aikooko hän maksaa tuotteen vai kauppaanko tavaran seuraavalle sitä jonottavalle ihmiselle.
Tämä sama kaava on toistanut itseään koko päivän.Laskin että kymmenen eri ihmistä tehnyt oharit minulle tänään kaupoissa.
Aivan uskomattoman huono tuuri minulla ja olen valtavan pettynyt ihmisiin.
Miksi ihmeessä te varaatte tuotteen jos teillä ei ole aikomustakaan lunastaa sitä!?
Näin kävi usealla eri myyntialustalla missä yritin saada tavaroita kaupaksi. Facebookin eri ryhmät sekä Tori. Kaikkialla sama homma.
Äsken tapahtui viimeinen niitti.Eräs nainen oli into pinkeenä ostamassa minulta kolmea merkkipaitaa useammalla kympillä.
Kaupanteko alkoi aamulla.Tämä nainen pyysi mittoja vaatteista. Ja minä mittasin. Ja mittasin. Näin sen vaivan ja suostuin siihen naurettavaan pompotukseen vain koska halusin saada lapsille huomiseksi ruuan pöytään.
Naisesta ei moneen tuntiin kuulunut mitään eikä hän vastannut viesteihini vaikka oli facebookissa paikalla.
Äsken hän ilmoitti ettei otakaan paitoja,koska hihat ovat varmaan sittenkin liian lyhyet.
Epätoivo ja pettymys tuli minulle ja siitä asti olen vain itkenyt.Miten hemmetissä jotkut KEHTAAVAT!?
Ymmärrättekö hupivaraajat että jollekin voi olla todella tärkeää saada tuote heti myytyä, jos varaatte niin hoitakaa kaupat heti loppuun älkääkä kadotko paikalta heti kun olette tilinumeron myyjältä saaneet!
Eräs toinen ilmoitti ostavansa parilla kympillä minulta tavaraa.Löimme kaupat lukkoon ja minä aloin suunnitella jo kauppalistaa helpottuneena, kunnes ostaja ilmoittaa maksavansa tuotteet ensi perjantaina kun silloin hän saa vasta rahaa. Hienoa, tuotteisiin oli jonossa niitäkin jotka olisivat voineet lunastaa ne heti.
Nyt en jaksa enää.Tein oman työpäiväni perään vielä toisen työpäivän kuvaamalla nuo rääsyt nettiin rahan toivossa mutta mönkään meni. En myy enää ikinä mitään. Ehkä tästä ahdingosta jotenkin selviää.Näin toivon.
Kommentit (3)
Ilmoita ylläpidolle hupivarailijat ni saavat monoa
Kiitos <3 Eiköhän tästä selvitä eteenpäin jotenkin. Jos vaikka huomenna uusi yritys myydä jotain itselle tarpeetonta.
Hyvin sanottu kyllä ja samaa mieltä että nykyään ihmiset ovat niin saakelin itsekkäitä.En ikinä kehtaisi venyttää ja vanuttaa kauppoja monilla tunneilla tai päivillä..
Kaikista koomisinta on se että ihminen varaa tuotteen, muttei ehdi maksaa kun on kuulemma töissä. No ehtii kuitenkin töissä selailemaan nettikirppiksiä??
Voimia sinulle. En voi muuta sanoa, kuin että minulla on vähän sama kokemus.
Ihmiset ovat jotenkin nykyään itsekkäämpiä, röyhkeämpiä, ja ajattelemattomampia. Tai siis ei kaikki tietenkään, mutta näitä on jotenkin enemmän ja he eivät edes tajua hävetä.
Sitten normaalit käyttäytyvät ihmiset ihmettelee, kun myyjä on tyly ja sanoo "en mittaile" ja "varaukset raukeaa tunnin päästä ellei nouto ole sovittu"
Ja noutokin vielä pitää sopia samalle päivälle suunnilleen, jotkut siirtää monella päivällä ja taas monella.
Minulta on kysytty voinko tuoda ilmaisen tavaran ilmaiseksi.