Kuinka usein ja miten kehut puolisosi ulkonäköä tai ulkoista olemusta?
Tuli mieleen toisen ketjun perusteella kysyä tätä.
Kommentit (26)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka päivä. Usein saatan sanoa esimerkiksi, että näyttää niin komealta kauluspaidassa, hiukset on tänään kivasti tai että hänellä on hyvä pylly. Ei toinen voi tietää, jos ei sano.
Miksei voisi tietää jos toinen ei sano? Se tekee susta ruman jos toinen ei kehu ja satavarmasti maailman kauneimman jos joku sanoo niin?
Erikoinen päätelmä. Haluan mieheni tietävän, että hän on myös ulkonäkönsä puolesta minulle juuri se ykkönen maailmassa. Ei tämä varmaankaan mikään objektiivinen totuus ole (aika hauska ajatus kyllä, jos olisi 😀), mutta minulle hän on komein. Luulen, että aika usein ulkonäkönsäkin suhteen ihmiset voivat olla ajoittain epävarmoja ja vaikka parisuhteen osapuolet ovat aikoinaan toisensa valinneet ja täten voisi olettaa, että myös pitäneet toistensa ulkonäöstä ainakin jossain määrin, on ihan inhimillistä välillä epäröidä, että olenko enää myös ulkoisesti "riittävä" tuolle toiselle. Minustakin on kiva kuulla näin tuoreiden raskausarpieni ja tummien silmänalusieni kanssa vähintään useita kertoja viikossa mieheltäni, että olen kaunis ja ihana, koska välttämättä en muuten uskoisi näitä asioita hänen mielestään (enää) olevan. Se on mukavaa.
3
Mieheni sanoi, että on komea ja paremman näköinen kuin minä, joka olen ruma. Sen jälkeen en ole kehunut hänen ulkonäköään, sillä hän vaikuttaa pitävän sitä aika arvossaan jo ennestäänkin, mitähän sitten, jos vielä kehuisinkin.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole puolisoa, mutta jos olisi, niin omasta mielestäni olisi kivaa jättää post-it-lappuja sinne sun tänne piiloon ja näkyville ja niissä lukisi esimerkiksi "olet söpö :3" tai "sinulla on kauniit hiukset". Se olisi täysin selvää, että jossakin vaiheessa nainen kilahtaisi niistä lapuista, kun löytää niitä kahvipurkista ja pakastimesta. :D -Lauri
IHANA! :D Itse en tuollaisesta voisi kilahtaa miehelle. N21
Vierailija kirjoitti:
Mieheni sanoi, että on komea ja paremman näköinen kuin minä, joka olen ruma. Sen jälkeen en ole kehunut hänen ulkonäköään, sillä hän vaikuttaa pitävän sitä aika arvossaan jo ennestäänkin, mitähän sitten, jos vielä kehuisinkin.
Miksi olet ilkeän ihmisen kanssa yhdessä?
Minä jätin seurusteluaikoinamme puolisolleni, silloin siis miesystävälle, tuollaisia lappuja mutta niin, ettei niissä kehuttu niinkään ulkonäköä vaan vain toivotin hyvää yötä (sänkyyn jätetty lappu), ihanaa päivää, halauksia jne. Palautteena sain töksähtävän kiitoksen, ei muuta eikä koskaan itselle mitään vastaavaa.
Yhteen muutettuamme huomasin hänen kuitenkin säilyttäneen ne kaikki.
Olisi palkitsevampaa antaa huomionosoituksia, jos toinenkin osapuoli arvostaisi niitä.