Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun hankkimaan purentakiskon ja maksaa 460 e

Vierailija
13.10.2021 |

Pakko on, narskutan öisin hampaat ja paikat hajalle muuten. Iso lasku mutta ei mahda mitään.

Kommentit (51)

Vierailija
1/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin oli joskus tuo, eikä kyllä muistaakseni montaa kymppiä maksanut.

Vierailija
2/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei riitä pelkkä kisko, koska hampaat syöpyy muutenkin. Joudun hankkimaan uudet hampaat ja joka v...un hammas maksaa tuon summan vähintään. No ihan kaikkia ei tarvii uusia, mutta 10 ainakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika kallis. Omani maksoi 160€ pari vuotta sitten.

Vierailija
4/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla maksoi 300€. Tästä tosin on vuosikausia.

Vierailija
5/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle maksoi sossu

Vierailija
6/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus purentakisko vain pahentaa tilannetta. Narskuttajalle hyvä, mutta ei välttämättä yhteenpurijalle.

Vierailija
7/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilisin ensin sitä apteekin itse muovattavaa suojaa.

Vierailija
8/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei riitä pelkkä kisko, koska hampaat syöpyy muutenkin. Joudun hankkimaan uudet hampaat ja joka v...un hammas maksaa tuon summan vähintään. No ihan kaikkia ei tarvii uusia, mutta 10 ainakin.

Ammattivalittaja??

Vierailija
9/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa nyky-Suomeen ja ilmaisen terveydenhoidon piiriin... Tässäpä perustetta korkealle verotukselle.

Vierailija
10/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella kisko tulee naksanaan ehkä satasen luokkaa, plus käyntimaksut. Yksityisellä hinta on jotain 300-400e, plus käyntimaksut. Laatu on sama, käyttävät ehkä samaa laboratoriota/teknikkoa, mutta aikojen saatavuus tietty ratkaisee asian..

Käytöstä riippuen, purentakiskoa joutuu myös tasapainottamaan säännöllisesti. Itse käyn 2krt vuodessa. Tärkeää on, että löydät hammaslääkärin joka oikeasti ymmärtää purennasta ja kiskoista. Sekin on erikoisala, jonka osaamista ei kaikilla hammaslääkäreillä ole. Kunnallisella ne ohjaa sut kyllä oikealle henkilölle, mutta yksityisistä kannattaa vähän kysellä ja selvitellä.

Mulla on ollut kisko n. 10v, olen nyt 38v.

Vierailija
11/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti saat vastinetta rahoillesi, sillä jos ne on hyvin tehdyt ja sopivat niin kannatti maksaa. Kannattaa myös pitää niitä ja huoltaa hyvin, samoin kuin pitää huolta muutenkin suustaan.

Yllättävää miten moni on bruksaaja. Se ei ainoastaan kuluta hampaita päällepäin vaan myös kiinnityskudokset alkaa heilumaan jos ei sitä estä kiskojen avulla. Mieluummin siis pidän itsekin kiskoa kuin menetän hampaani ja maksoin jopa vähän enemmän :)

Vierailija
12/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kunnalliselle pääse vuoteen.

Vierailija
13/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa hommata se hammassuoja/kisko ihan hammaslääkärissä ammattilaisilla teetättävänä. Saat kunnollisen joka on tehty omien hampaidesi muotista. Kaikki apteekin yms nettikauppojen tuotteet ovat ihan pilipalitavaraa, kallita, eivät istu ja käyttöikä on max vuoden. Nuo kiskot on kallistuneet huimasti vuosien varrella, aikanaan maksoin omastani kunnallisella puolella 250€. Nyt uusi ne niin hinta oli kunnallisella puollella asuinkunnassani 350€. Yksityisellä olisi ollut 400-500€.

Vierailija
14/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kunnalliselle pääse vuoteen.

Se on totta että tilanne on monessa paikkaa surkea. Ja korona on vielä pahentanut, jonot vaan kertyy kun hammashoitajiakin on käytetty tartunnan jäljitykseen.

Vierailija
15/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnallisella maksoi itse kisko vähän päälle satasen. Sen lisäksi tuli lasku hammaslääkärillä käynneistä. Muottien teko taisi olla halvin käynti eli ihan perusmaksu. Sovitus ja seurantakäynnit maksoivat myös.

Vierailija
16/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käyttänyt kiskoja nyt yli 2 vuotta, mutta vieläkin tarvitsen niitä. Hammaslääkäri sanoi silloin saadessani kiskot, että leuat oppii ajan myötä  olemaan purematta, mutta ei tunnu minun kohdalla toimivan. Erityisesti tällaisena viileänä aikana tuntuu muun kehon kangistumisen ohella hampaatkin purevan yhteen etenkin aamuyöstä, jos ei ole kiskoja. Kesällä ei niinkään ole ollut.

Vierailija
17/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tästä ei voi kyllä meitä muita syyttää. Minä en pureksi yöllä paikkojani halki enkä siis tarvitse tuollaista. Aikuisviihdekaupoista saa punaisia kumipalloja, jotka kiinnitetään remmillä suuhun alk. 9.9€.[/quot

e]

Käy joskus tarkistamassa pääsi sisältö - saatat yllättyä.

Vierailija
18/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella kisko tulee naksanaan ehkä satasen luokkaa, plus käyntimaksut. Yksityisellä hinta on jotain 300-400e, plus käyntimaksut. Laatu on sama, käyttävät ehkä samaa laboratoriota/teknikkoa, mutta aikojen saatavuus tietty ratkaisee asian..

Käytöstä riippuen, purentakiskoa joutuu myös tasapainottamaan säännöllisesti. Itse käyn 2krt vuodessa. Tärkeää on, että löydät hammaslääkärin joka oikeasti ymmärtää purennasta ja kiskoista. Sekin on erikoisala, jonka osaamista ei kaikilla hammaslääkäreillä ole. Kunnallisella ne ohjaa sut kyllä oikealle henkilölle, mutta yksityisistä kannattaa vähän kysellä ja selvitellä.

Mulla on ollut kisko n. 10v, olen nyt 38v.

Järkyttävää p a skaa.

Vierailija
19/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole iso lasku. Tein tänään 4000 euron heräteostoksen amazonista. Neljän tuuman tungsten cube :)

Sillä on hyvä hoitaa hampaat. Paljonko se painaa?

Vierailija
20/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko on hinta noin isoksi noussut julkisella? Minä kun aikoinani (n. 10v sitten) hankin niin maksoi reilusti alle 300€.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan neljä