Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun hankkimaan purentakiskon ja maksaa 460 e

Vierailija
13.10.2021 |

Pakko on, narskutan öisin hampaat ja paikat hajalle muuten. Iso lasku mutta ei mahda mitään.

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs narskutteluun erikoistunut hammaslääkäri sanoi, että bruxaus on suomalaisten kansantauti. Sen sisaria ovat migreeni ja leukaniveldysfunktio. Joillekin tässä maailmassa on niin vaikeaa olla stressaamatta, vaikka kuinka yrittäisit, eletään noidankehässä.

Olkaa onnellisia jos/kun saitte avun kiskoista. Kaikille ne ei käy ja jokainen joka on narskuttelun oireet kokenut, voi kuvitella mitä seuraa jos ei asialle voi tehdä juuri mitään.

Vierailija
42/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunnallisella kisko tulee naksanaan ehkä satasen luokkaa, plus käyntimaksut. Yksityisellä hinta on jotain 300-400e, plus käyntimaksut. Laatu on sama, käyttävät ehkä samaa laboratoriota/teknikkoa, mutta aikojen saatavuus tietty ratkaisee asian..

Käytöstä riippuen, purentakiskoa joutuu myös tasapainottamaan säännöllisesti. Itse käyn 2krt vuodessa. Tärkeää on, että löydät hammaslääkärin joka oikeasti ymmärtää purennasta ja kiskoista. Sekin on erikoisala, jonka osaamista ei kaikilla hammaslääkäreillä ole. Kunnallisella ne ohjaa sut kyllä oikealle henkilölle, mutta yksityisistä kannattaa vähän kysellä ja selvitellä.

Mulla on ollut kisko n. 10v, olen nyt 38v.

Lainatun tekstin kirjoittaja hyvä toit asian esille: Kiitos! Moni salaa ottaa niin silmälasit maksu siitomuksella sossusta ,kuin kunnallisen puolen satasen kiskot. Valitaa kun maksaa. En käistä. Mitä sillä haetaan? Maksoi niin palkojen kiskot,tai rillit? Sit valitetaan ei rahaa.Outoa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei täällä kaikkien tarvitse esitellä omien purentakiakojen hintoja. Nehän ovat mittatilaustyönä tehdyt omien mittojen mukaan. Aloittaja voisi kysyä kiskojen hintaa julkiselta puolelta. Siinä voi säästää satasia. 460 ei ole kovin suuri raha, kun kyseessä on hampaiden kunto.

Vierailija
44/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä taas jotkut laiskat kertovat saaneensa kelasta ja sossusta rahat purentakiskoon. Menkää nyt hyvät ihmiset töihin ja yrittäkää itse rahoittaa elämäänne. Ei niitä maksuja maksa kela eikä sossu, vaan me veronmaksajat.

Vierailija
45/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä yöpurtenta johtuu. Stressi?

Perussyynä itselläni on leukaluun muoto. Minulla on ns. avopurenta eli etuhampaat ei kohtaa alahampaiden kanssa. Yhtenä hoitomuotona ehdotettiin rautoja, joilla koko kalustoa saataisiin siirrettyä toiseen suuntaan, mutta tuohon en suostunut. Mulla on ikää kohta 50 v, hammasrivistö on suora ja tasainen (eli ulospäin ei näy tuo purentavika), niin en kyllä ota parin vuoden ajaksi useita tonneja maksavia rautoja, joilla ehkä saataisiin tilannetta korjattua. Isoimpana miinuksena itselleni tuossa oli juurikin se, että lopputulos ei ole varma, eikä missään tapauksessa pysyvä eli hampaat lähtisivät pikkuhiljaa liikkumaan takaisin vanhoille paikoilleen. Älytön hinta ja vaiva mahdollisuudesta, joka ei pysyvästi korjaa vikaa.

Stressi pahentaa tilannetta, sen takia eläkeläisillä ei kuulemma niin usein ole bruksaamisongelmaa. Itsestäni tilanne tuntuu usein toivottomalta. Sain lähetteen yliopistolliseen sairaalaan botoxiin, mutta yksi kerta ei minulla auttanut, enkä saanut enää toista lähetettä, vaikka olen lukenut monista eri lähteistä, että botox voi auttaa vasta toisen tai kolmannen hoitokerran jälkeen. Yksityisellä ko. hoito maksaa noin 500 € + aine, niin on vähän kynnystä lähteä kokeilemaan.

Vierailija
46/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus purentakisko vain pahentaa tilannetta. Narskuttajalle hyvä, mutta ei välttämättä yhteenpurijalle.

Juurikin näin. Minulla on ollut jo kaksi kiskoa, mutta vasta lihaksiin vaikuttavat keinot toi avun. Kisko oli aika turha, koska purin ihan täysillä hampaitani siihen kiskoon. Tietysti se suojasi hampaita jonkun verran, mutta pureminen jatkui vain ja sain siitä vaivoja, mm hampaat ja pään kipeäksi.

Ensin kokeiltiin botoxia puremalihaksiin muutaman kerran. Se löystitytti niitä melko hyvin ja sitten aloitin jumpan, joka toi lopullisen avun. Kun olin näitä tehnyt niin hampaiden sijainti oli muuttunut, eikä kisko enää mahtunut suuhun, joten luovuin sen käytöstä ja nyt jatkan pelkästään jumpalla.

Suosittelen siis näitä muutakin keinoja. Botox ei ole vain kauneuden hoitoon, vaan terveyttä edistämään.

Vierailija
47/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mistä yöpurtenta johtuu. Stressi?

Perussyynä itselläni on leukaluun muoto. Minulla on ns. avopurenta eli etuhampaat ei kohtaa alahampaiden kanssa. Yhtenä hoitomuotona ehdotettiin rautoja, joilla koko kalustoa saataisiin siirrettyä toiseen suuntaan, mutta tuohon en suostunut. Mulla on ikää kohta 50 v, hammasrivistö on suora ja tasainen (eli ulospäin ei näy tuo purentavika), niin en kyllä ota parin vuoden ajaksi useita tonneja maksavia rautoja, joilla ehkä saataisiin tilannetta korjattua. Isoimpana miinuksena itselleni tuossa oli juurikin se, että lopputulos ei ole varma, eikä missään tapauksessa pysyvä eli hampaat lähtisivät pikkuhiljaa liikkumaan takaisin vanhoille paikoilleen. Älytön hinta ja vaiva mahdollisuudesta, joka ei pysyvästi korjaa vikaa.

Stressi pahentaa tilannetta, sen takia eläkeläisillä ei kuulemma niin usein ole bruksaamisongelmaa. Itsestäni tilanne tuntuu usein toivottomalta. Sain lähetteen yliopistolliseen sairaalaan botoxiin, mutta yksi kerta ei minulla auttanut, enkä saanut enää toista lähetettä, vaikka olen lukenut monista eri lähteistä, että botox voi auttaa vasta toisen tai kolmannen hoitokerran jälkeen. Yksityisellä ko. hoito maksaa noin 500 € + aine, niin on vähän kynnystä lähteä kokeilemaan.

Ehkä eivät antaneet toista lähetettä jos eka ei auttanut. Minulla se auttoi muutaman kuukauden. Sitten sain uuden lähetteen. 4 kertaa laitettiin, sitten en enää itse halunnut lisää, kun en kokenut tarvetta sille.

Vierailija
48/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus purentakisko vain pahentaa tilannetta. Narskuttajalle hyvä, mutta ei välttämättä yhteenpurijalle.

Juurikin näin. Minulla on ollut jo kaksi kiskoa, mutta vasta lihaksiin vaikuttavat keinot toi avun. Kisko oli aika turha, koska purin ihan täysillä hampaitani siihen kiskoon. Tietysti se suojasi hampaita jonkun verran, mutta pureminen jatkui vain ja sain siitä vaivoja, mm hampaat ja pään kipeäksi.

Ensin kokeiltiin botoxia puremalihaksiin muutaman kerran. Se löystitytti niitä melko hyvin ja sitten aloitin jumpan, joka toi lopullisen avun. Kun olin näitä tehnyt niin hampaiden sijainti oli muuttunut, eikä kisko enää mahtunut suuhun, joten luovuin sen käytöstä ja nyt jatkan pelkästään jumpalla.

Suosittelen siis näitä muutakin keinoja. Botox ei ole vain kauneuden hoitoon, vaan terveyttä edistämään.

Botox ei ole hyvä juttu missään hoidoissa.

Vierailija
49/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/06/maailman-voimakkain-myrkky-sil…

No kukin tietty OMALLA riskillään.

Vierailija
50/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä käytetään moneen sairauteen, mm. migreeniin, lihasjäykkyyksiin ja virtsankarkailuun. Tavalliset, terveet ihmiset tietenkin pitävät sitä vain turhana ja kauneuteen liittyvänä, mutta monelle sairaalle se tuo avun. Minulla loppui päänsäryt sillä kokonaan ja olen erittäin kiitollinen.

Vierailija
51/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://yle.fi/aihe/artikkeli/2017/11/06/maailman-voimakkain-myrkky-sil…

No kukin tietty OMALLA riskillään.

Kaikki aineet on myrkkyjä, kyse on vain annostuksesta. Vesikin voi viedä hengen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi viisi