Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joudun hankkimaan purentakiskon ja maksaa 460 e

Vierailija
13.10.2021 |

Pakko on, narskutan öisin hampaat ja paikat hajalle muuten. Iso lasku mutta ei mahda mitään.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kellään kokemusta sellaisesta, että on sekä hammaslääkärillä teetetyt kiskot ja välillä käyttää itse muotoiltavia kiskoja? Mietin vaan, että varmaan sais pidettyä hammaslääkäri-kiskot tällä tavalla pitempään hyväkuntoisina.

Vierailija
22/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei ole iso lasku. Tein tänään 4000 euron heräteostoksen amazonista. Neljän tuuman tungsten cube :)

terveyteen liittyvä asia vs tsegafeghjsldjtie. Mikä on yhteys? Hae joskus terveen paperit, tosin et ilmeisesti tarvise sellaisia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joko on hinta noin isoksi noussut julkisella? Minä kun aikoinani (n. 10v sitten)

hankin niin maksoi reilusti alle 300€.

Mulla oli yli kolmehunttia reilu kymmenen vuotta sitten. Sori, kissa nukkuu päälle, joten en etsi kaikkia näppäimiä.

Vierailija
24/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kiskoja mulla ei olisi montaa hammasta jäljellä

Vierailija
25/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Julkisella jotain 150e ennen koronaa en tarkemmin muista.

Vierailija
26/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosihinta ei tule olemaan iso. Ostin oman purentakiskoni noin 15 vuotta sitten. Sama kisko on siis ollut käytössä kaikki nämä vuodet.

Vierailija
27/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotta sitten yksityisellä kisko 200 € ja lääkärikäynti siihen päälle. Alle 300 € koko homma.

Vierailija
28/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyy vielä todeta, että yksi elämäni parhaimpia hankintoja. Ennen kiskoa hampaita korjattiin jatkuvasti. Kisko maksoi itsensä jo vuodessa takaisin. Pääkivut ja leukakivut helpoittuivat ja unenlaatu parani.

Vierailija
29/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylihintaa. Etsi halvempi tekijä. Se on todella yksinkertainen härpäke.

Melkein saman asian ajaisi jääkiekkoilijan hammassuoja. Paina se kiinni ylähampaisiin, niin et pysty narskuttelemaan. Purentakisko on mielestäni epämiellyttävä käyttää, koska siitä tehdään erittäin tiivis ja tiukka ja se on kovaa materiaalia. 

Vierailija
30/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä purin kovamuovista kiskoa kahta kauheammin.

Eli kuten jokujo ketjussa sanoi, kisko ei auta yheenpuremiseen.

Vanhat, paikatut ja mikromurtumia täynnä olevat hampaat vaurioituvat myös kovan kiskon puremisesta.

Itse ostin pahimpaan stressiaikaan (jolloin yhteenpureminen voimakkainta) netistä pakkauksen silikonisia, muovailtavia muotteja. Samoja kai käytetään kotivalkaisussa(?) Ne eivät tuntuneet suussa yhtä mahdottomilta kuin kova kisko, jota purin kiskon itsensä takia(!).

Tietenkään pehmeät muotit eivät kestä kuin muutaman kuukauden joka yö käytettynä, mutta ovathan ne hinnaltaan "ilmaisia" hammasläkärillä teetettyyn kiskoon verrattuna.

Ihan saman asian ajavat, miellyttävämmin ja halvemmin. Eikä tarvi käydä hl:lla viilailemassa.

Vierailija
31/51 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheessa pysyen, hiukan sivussa: tutustu fysioterapialine tens- koneeseen. En ehdi etsimään oikeaa sanaa. Etsi se ja älä ikinä unohda kiskoja.

Vierailija
32/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muitakin halvempia vaihtoehtoja kuin aikuisviihdesivulta. Urheilijat käyttävät sellaisia hammassuojia, joita voi itsekin muotoilla sopivaksi. 

Vierailija
33/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohis, mutta yllätyin iloisesti kun mulle tehtiin YTHSlla ja sen sai ilman lisäkuluja, kuuluu siihen perushintaan n. 70e/v.

Vierailija
34/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän hammaslääkärini siunauksella 7€ maksavia muotoiltavia urheilijoiden hammassuojia. Leikkelen ylimääräiset pois, kastan kiehuvaan veteen ja muotoilen suussa sopivaksi. Kestävät noin 4kk.

Vierailija
35/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin kallis hammasteknikon tekemä (huonosti istuva) kisko hajosi suuhun kolmessa kuukaudessa. Narskuttelu.fi-stä saa 25 eurolla kahdet silikoniset, jotka voi itse muokata mieleisekseen.

Vierailija
36/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, yksityisellä hankin ja vakiopaikastani, jossa erittäin hyvä palvelu. Julkisella ehkä olisin säästänyt vähän hammaslääkärin hinnan osalta,mutta olen saanut surkeaa palvelua sieltä. Olisin ehkä säästänyt satasen. Kisko tehdään muotin mukaan juuri mulle istuvaksi.

Vierailija
37/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa hommata se hammassuoja/kisko ihan hammaslääkärissä ammattilaisilla teetättävänä. Saat kunnollisen joka on tehty omien hampaidesi muotista. Kaikki apteekin yms nettikauppojen tuotteet ovat ihan pilipalitavaraa, kallita, eivät istu ja käyttöikä on max vuoden. Nuo kiskot on kallistuneet huimasti vuosien varrella, aikanaan maksoin omastani kunnallisella puolella 250€. Nyt uusi ne niin hinta oli kunnallisella puollella asuinkunnassani 350€. Yksityisellä olisi ollut 400-500€.

Täysin samaa mieltä. Mulla on yksityisellä teetetty kisko 11 vuotta sitten ja maksoi silloin 500 €. Kiskoa on ohennettu, lyhennetty ja muotoiltu uudestaan vuosien varrella moneen kertaan. Käytän joka yö, siis todellakin ihan jokaikinen yö ja edelleen on ihan kunnossa. Eli aika edulliseksi on loppupeleissä tullut.

Mulla on niin vaikea yöpurenta, että edes botox ei saanut leukaperiäni rentoutumaan. Ilman kiskoa ei nukkumisesta tulisi yhtään mitään. Tässä nyt vaan odotellaan eläkkeelle pääsyä noin 20 vuoden päästä, kun silloin kuulemma yleensä kovimmatkin purijat alkaa helittää :D

Vierailija
38/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä yöpurtenta johtuu. Stressi?

Vierailija
39/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisolla lähete työterveyden kautta. Ilmaiset kiskot.

Vierailija
40/51 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko muuten juuri nyt maksaa tuo kisko Oulussa, kunnallisella puolella? Onko joku käynyt teettään tänä vuonna?

2003 se maksoi tasan 100e ,+ hammaslekurimaksu silloin mitälie kymppi-pari   x 2 .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme yhdeksän