VR:n lemmikkivaunu?
Eli kysymys kuuluu, kuinka iso lemmikki pitää olla, että täytyy varata paikka lemmikkivaunusta? Itselläni siis kilpikonna, joka matkustaisi boksissa laukussa niin, ettei edes näy. Pitääkö mun nyt ruveta sen takia makselemaan se viiden euron maksu? Käsittääkseni siis lähinnä kissoja ja koiria sun muita karvaeläimiä varten tuo vaunu vai miten?
Kommentit (39)
Laita se koirasi sinne ylähyllylle! Tai pidässe kurissa. Siitä olen samaa mieltä, ettei eläimiä tarvi siellä juoksuttaa. Mutta esim. kissa sylissä ok.
Jos kukaan ei sitä kilpikonnaa sieltä laukusta näe eikä se pidä ääntä, niin itse varmaan ottaisin ihan peruspaikan tavisvaunusta.
Jos haluat pelata varman päälle, niin kysäise asiaa VR:n facebook-sivulta. Verkkokaupassa on myös välillä asiakaspalvelu-chat.
VR:n lemmikkivaunu on AR-68744, se pestään aina ensin ja saa parhaat jäänestot. Se saa myös valita mille reiteille se laitetaan ja monentena. Muut vaunut ovat sille kateellisia.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:51"]
5e onkin tosi iso raha?
[/quote] Olen opiskelija jolla tämä joulun ajan reissailu ottaa muutenkin lompakolle niin en mielelläni maksaisi ellei ole oikeasti tarpeen. Toinen vaihtoehto tietysti että jätän konnan kotiin nukkumaan 2½ viikoksi ja lahjon kaverin käymään katsomassa muutaman päivän välein..
[/quote]
Kannattaako ottaa eläin jos ei ole varaa sen pitämiseen.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"]Mun pyyntö lemmikkien kans matkaavalle on, että pitäkää ne kissat bokseissa ja mielellään boksit ylähyllyllä tai ainakin pois koirien naaman edestä. Kerran joku idiootti kävelytti frettiä pitkin käytävää ja vaunu oli täynnä koiria. Ihme ettei fretti päässyt hengestään
[/quote]
Eli mun pitäis nostaa mun kissa hattuhyllylle koska sun piski ei osaa handlata kissan kanssa samassa tilassa olemista? Heh, tuskin. Nostappa vaikka oma puudelis sinne helvetin hattuhyllylle ja kato mitä tykkää. Kissatkin on tuntevia eläimiä siinä missä koiratkin.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:55"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:51"]
5e onkin tosi iso raha?
[/quote] Olen opiskelija jolla tämä joulun ajan reissailu ottaa muutenkin lompakolle niin en mielelläni maksaisi ellei ole oikeasti tarpeen. Toinen vaihtoehto tietysti että jätän konnan kotiin nukkumaan 2½ viikoksi ja lahjon kaverin käymään katsomassa muutaman päivän välein..
[/quote]
Kannattaako ottaa eläin jos ei ole varaa sen pitämiseen.
[/quote] Haha mene perseeseen nyt. 16, konna saattaa vähän rapistella mukavampaa asentoa hakiessa mutta muuten kyllä on hiljainen kaveri. Asia on nyt kuitenkin hoidettu niin, että jätän sen kotiin tuttuun terraan koisimaan ja ystävä käy muutamia kertoja ruokkimassa ja katsomassa että kaikki on kondiksessa :) Vähemmän stressaavaa kaikille
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:29"][quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"]Mun pyyntö lemmikkien kans matkaavalle on, että pitäkää ne kissat bokseissa ja mielellään boksit ylähyllyllä tai ainakin pois koirien naaman edestä. Kerran joku idiootti kävelytti frettiä pitkin käytävää ja vaunu oli täynnä koiria. Ihme ettei fretti päässyt hengestään
[/quote]
Eli mun pitäis nostaa mun kissa hattuhyllylle koska sun piski ei osaa handlata kissan kanssa samassa tilassa olemista? Heh, tuskin. Nostappa vaikka oma puudelis sinne helvetin hattuhyllylle ja kato mitä tykkää. Kissatkin on tuntevia eläimiä siinä missä koiratkin.
[/quote]
vähemmän stressaavaa se hattuhyllyllä olo on kissalle kuin katsoa kuolaavaa ja päälle rynnivää koiraa koko matkan ajan
Ja onhan kopassa, koppa sylissä matkaava kissa = Valjaissa jolkottava fretti pitkin junan käytäviä -.-
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 01:48"]Ja onhan kopassa, koppa sylissä matkaava kissa = Valjaissa jolkottava fretti pitkin junan käytäviä -.-
[/quote]
Ootko sä kännissä vai muuten vaan epäselvä
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 00:58"]
Mun pyyntö lemmikkien kans matkaavalle on, että pitäkää ne kissat bokseissa ja mielellään boksit ylähyllyllä tai ainakin pois koirien naaman edestä. Kerran joku idiootti kävelytti frettiä pitkin käytävää ja vaunu oli täynnä koiria. Ihme ettei fretti päässyt hengestään
[/quote]
Niinkuin ensin puhutaan kissoista, ja sitten mainitaan ryntäilevä fretti. Nehän kun on samaa eläinlajia. Oletko sä vammanen, kun et muista aikaisempaa lukemaasi?
Kuten joku aiemmin jo mainitsikin niin ne lemmikkivaunut on oikeasti ahtaita eikä paikkoja ole kauheasti, joten mun mielestä olis ihan ok, jos kilpikonnan kanssa on normivaunussa. Varsinkin tässä joulun aikoihin, kun kaikki lemmikkivaunut on tupaten täynnä jo valmiiksi.
Ei varmaan kannata matkustaa koiran kanssa junassa tai millään julkisella, missä voi muita eläimiä tulla vastaan, jos ei pysty koiraansa hallitsemaan. Itsellä tullut usein näitä vastaan, kun olen koirani kanssa matkustanut junalla. Joidenkin ihmisten koirat ulisee, haukkuu, hyppii, yms, eikä omistaja kykene rauhoittamaan koiraa. Sitten on ihmetelty, et ompas sulla kiltti koira! Itse en kutsu koiraani kiltiksi, vaan koulutetuksi. Kun junaan otti oman vesikupin ja tarvittaessa ruokakupin, tutun viltin ja luun, makasi koira rauhassa oman istuimen vieressä. Ollaan matkustettuaan mm. Seinäjoki-kemi ja oulu-helsinki väliä usein. Kertaakaan ei mitään ongelmia. Niin ja kun itse omilla eleillään viestittää koiralle, et kaikki on OK, niin pysyy rauhassa oikein hyvin. :-)
Kannattaisiko koiraa kouluttaa? Yleensä ongelmat on hihnan toisessa päässä.
Kylläpäs lemmikkien omistajissa on aggressiivista väkeä! :)
Meidän kissat matkaa junassa omassa boksissaan, suloisella kiepillä nukkuen. Ovat cool. Kukaan koira ei ole koskaan ruvennut niille alkamaan, vaikka oltaisiin vierekkäisillä paikoilla oltu. Hattuhyllyn kuumuuteen (lämmin ilma nousee ylöspäin) en laittaisi eläintä enkä ihmistä.
Paras toki olisi jos kapiset paskarakit jätettäisiin pois junasta ja kissattomat matkustajat heivattaisiin niskapersotteella vittuun vaunusta.
Aah! Sitä mourua ja mölinää, kun heittäisin kissani hattutelineelle :D Minulla ei ole ollut ikinä mitään ongelmaa kissani kanssa, jos se on ollut kopassa sylissäni. Usein matkaan silloin, kun kaikki muutkin, joten monet koirat on tullut tavattua. Ei niitä ole koskaan mun misseni kiinnostanu. En tosin heiluttele sitä koppaa koiran kuonon edessä ja lällättele. Ikävää jos sinulle käy aina näin :(