Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Pitäisikö päivähoito-oikeuden olla 20h/viikossa jos vanhempi/vanhemmat kotona?

Vierailija
13.10.2021 |

Päivähoitoalalla on kova pula työntekijöistä. Vielä pari vuotta sitten lapsen päivähoito-oikeus oli 20 tuntia viikossa jos kotona oli yksi tai kaksi vanhempaa. Nyt nämäkin lapset saavat kokopäivähoitoa. 20 tunnin palauttaminen auttaisi resurssipulassa.

Gallup: Pitäisikö päivähoito-oikeuden olla 20h/viikossa jos vanhempi/vanhemmat kotona?

Vaihtoehdot

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä minulle riittää lapsen neljän tunnin hoitopäivät oikein hyvin. Lapsi ehtii nähdä muita lapsia eikä ole yliväsynyt pitkistä päivistä.

Vierailija
2/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös työttömyydessä juuri ole se hyvä puoli että on aikaa lapsille

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä!!!

T. Väsynyt vakaope

Vierailija
4/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vanhempi tai vanhemmat ovat työttömiä, kannatan 20h/vk rajaa. Mutta miten jos vanhempi/vanhemmat ovat etätöissä? Itsellä tilanne että opiskelen amk:issa täysaikaisesti ja suurimman osan ajasta olen etänä, lapsi 7h päivä hoidossa. Päiväkodin tädit usein vittuuntuneen oloisia tästä.

Vierailija
5/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhempi tai vanhemmat ovat työttömiä, kannatan 20h/vk rajaa. Mutta miten jos vanhempi/vanhemmat ovat etätöissä? Itsellä tilanne että opiskelen amk:issa täysaikaisesti ja suurimman osan ajasta olen etänä, lapsi 7h päivä hoidossa. Päiväkodin tädit usein vittuuntuneen oloisia tästä.

Etätyöläinen ei ole työtön. Eli kokopäivähoitoon oikeus. Ihan selvä asia pitäisi olla.

Vierailija
6/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se siihen auta. Säästö menisi lisääntyneeseen byrokratiaan.

Vierailija
7/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etätyöläinen ei ole työtön. Eli kokopäivähoitoon oikeus. Ihan selvä asia pitäisi olla.

Niinhän sitä luulisi ja näinhän se onkin, mutta haluaisiko joku päiväkodin työntekijä vaikka kertoa miksi näytätte hapanta naamaa etäilijöille?

Vierailija
8/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niinhän sitä luulisi ja näinhän se onkin, mutta haluaisiko joku päiväkodin työntekijä vaikka kertoa miksi näytätte hapanta naamaa etäilijöille?

Minä tein lasten ollessa pieniä käännöstöitä kotona. Aina jauhettiin siitä miten olen työtön. Sanoin että olen freelancer, en työtön. Lopulta vein viiden vuoden verolaput. Loppui napina.

Vierailija
9/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lastenhoitajien tarvi sitä byrokratiaa pyörittää.

Vierailija
10/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin väitti?

Vierailija
11/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin väitti?

Kyllähän se lastenhoitajapulaan auttaisi jos osa lapsista olisi lyhyempää päivää hoidossa.

Vierailija
12/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin väitti?

Kyllähän se lastenhoitajapulaan auttaisi jos osa lapsista olisi lyhyempää päivää hoidossa.

Sipilän hallitus jo kokeili ja ei tosiaan auttanut. Päinvastoin.

Vierailija
13/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka niin väitti?

Sipilän hallitus jo kokeili ja ei tosiaan auttanut. Päinvastoin.

Mites tää hoitajapula nyt räjähtää käsiin kun hallitus on vaihtunut?

Vierailija
14/14 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona toki etätyöaikana vähän huono sana. :D

Mutta varmasti kysymys silti ymmärretään oikein: Päivähoito-oikeus 20 h/viikko jos vanhempi/vanhemmat työttömänä tai pikkusisarusta hoitamassa kotona.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi