Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lomautettu ja työnhakusuunnitelma

eläkeläinen 67
13.10.2021 |

Olen kuullut, että jos lomautetulle tehdään työnhakusuunnitelma, niin hänen ei tarvitse noudattaa suunnitelmaa, eikä hänelle tule tästä sanktioita TE-toimiston puolelta. Eli työtön voi astuttuaan ulos TE-toimistosta, niin hän voi välittömästi repiä suunnitelmansa ja jatkaa lomaa hyvän ansiosidonnaisen työttömyyskorvauksen kanssa. Onko tämä totta?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta itse varmaan tekisin kuten TE-toimisto ohjeistaa. Suunnitelmat tehdään verkossa eli mitään revittävää paperia ei synny.

Vierailija
2/6 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten asioidaan riippuu onko lomautus yli vai alle kolme kuukautta. Muuten en tämän ketjun ideaa ymmärrä mitä tässä haetaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomautetun työnhakusuunnitelma on helposti toteutettavissa: hakeutuu takaisin siihen työhön, josta on lomautettu ja käy lomautuksen aikana töissä, jos OMATOIMISESTI saa sopivaa työtä.

Ei enää kävellä noin vaan työkkäriin, ei sisälle eikä ulos. Kutsu työkkäriin avointa itsepalvelutilaa pitemmälle alkaa nykyään olla yhtä harvinainen kuin kutsu presidentin itsenäisyyspäiväjuhlaan.

Vierailija
4/6 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin määräaikaisesti lomautettununa, niin ei kyllä mitään työnhakusuunnitelmaa tehty.

Vierailija
5/6 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulenpa että lomautetuille ei tehdä ollenkaan työnhakusuunnitelmia. TE-toimisto ei heistä välitä vaan odottaa, että lomauttanut yritys ottaisi heidät töihin takaisin. Kun itse olin aikoinani työttömänä, niin TE-toimisto teki minulle aktivointi-ja työnhakusuunnitelman, jossa luki vain: " TE-toimisto siirtää työnhakijan toimiston minimipalveluille. Ei sopivia palveluja." Sen jälkeen ainoa palvelu oli kerran vuodessa käydä TE-toimistossa ja sanoa nimensä ja virkailija kirjasi käyntini. Kun kysyin: "Siinäkö kaikki ?", niin virkailija sanoi: "Siinä kaikki ja Näkemiin !" Viisi vuotta meni ja joka vuosi vain kerran kävin TE-toimistossa ja sama "Siinä kaikki ja Näkemiin !" toistui.  Tämä pelleily lopulta päättyi eläketuelle pääsemiseen    Työministeriä kerran haastateltiin ja häneltä kysyttiin: "Kaikki työttömät eivät kuulemma ole mukana TE-toimistojen palveluissa ?" Silloin työministeri vastasi vakuuttavan näköisenä; "Kaikki työttömät ovat mukana TE-toimistojen palveluissa. Emme halua, että yksikään työtön jäisi vain oman onnensa varaan !" Tämä haastattelu oli telkkarissa.   Ilmeisesti olin se ainoa henkilö, joka viisi vuotta olin vain oman onneni varassa!   Kirjoitin jäljestäpäin omaan TE-toimistoon sen virkeälle  toimistonjohtajalle ja kysyin oliko oikein, että viis vuotta olin pois palveluista , joka työministerin mukaan ei ole oikein ja mahdollista. Sain kirjeen tuolta TE-toimistoni naisjohtajalta, joka ilmoitti kirjeessä: "Esittämäsi väitteet eivät pidä paikkaansa. Olet koko ajan ollut mukana palveluissamme!" Eli hän tyrmäsi tylysti väitteeni eli väitti minun valehtelevan ja väärää tietoa antavan.                                     

Vierailija
6/6 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi nainen olla noin törkeä ja valehdella? Miten voi työministeri tietoisesti kaunistella ja väärää tietoa jakaa kansalle?   Ovat tyypillisiä poliitikkoja ja virkamiehiä.