Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asumisoikeusasunnoista tietävät - asunto vapaa ensi kuussa, mutta sitä ei esitellä?

Vierailija
13.10.2021 |

Onko kokemusta missä vaiheessa noita vapautuvia asuntoja siis ylipäänsä aletaan esittelemään vai riippuuko ihan firmasta ja kohteesta?

Minulla on aso-hakemus kohteeseen x ja juuri hakemaani vastaava asunto näyttäisi vapautuvan ensi kuussa. Numerokin on 15 vuotta vanha, joten otaksun olevani ihan hyvissä asemissa eli että olisin siinä joukossa jolle ennakkotarjottaisiin tuota asuntoa, kun kyseessä ei ole mikään sellainen kohde johon olisi kaikki kynnelle kykenevät jonottamassa.

Tiedustelin tuota kyseistä asuntoa ja minulle vastattiin ettei sitä vielä esitellä eikä tarjota. Tuntuu oudolta kun se ensi kuussa tosiaan jo vapautuu ja heidän sivuillaankin se vapautuvana näkyy.

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä tehdään varmaan ensin pintaremontti.

Vierailija
2/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se olla että on menossa remonttiin tai edellisen asukkaan muuttoon liittyy jotain epävarmuutta? Tai sitten on jo luvattu jollekin toiselle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät esittele, mutta voi pyytää ASO:n avulla poistuvalta asukkaalta, että jos pääsisi katsomaan. Jos asukasta ei ole, niin ehkä huoltomies päästää katsomaan? Kysy ASO:sta tarkemmin ja vähän vaadikin. Ovat välinpitämättömiä, jos ottajia on paljon, mutta aina ei ole. Monennella sijalla olette? Ensimmäiset 3 tai 4 jonossa kai voivat käydä katsomassa?

Vierailija
4/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remontti tietty selittäisi joo. Mutta tuo että se olisi jollekin toiselle luvattu, miten se voitaisiin luvata jollekin muulle, jonon ohi? Ymmärtäisin toki jos se tosiaan olisi erityisen suosittu kohde ja minulla olisi uusi numero, etten tulisi millään lailla noteeratuksi. ap.

Vierailija
5/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme siis ole varsinaisesti millään sijalla kun tuota kyseistä asuntoa ei siis pääse kukaan katsomaan eikä sitä tarjota vielä kenellekään. Vaikka vapautuu ensi kuussa. ap.

Vierailija
6/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä vesivahinko tms jots nyt korjataan kiireellä.

Vierailija
7/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lupaus kaiketi voi olla,jos yritetään asovaihtoa.

Vierailija
8/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lupaus kaiketi voi olla,jos yritetään asovaihtoa.

Ahaa, eli vaihtajat menevät muun jonon ohi? Sitä en tiennyt. Sekin selittäisi. ap.

Vierailija
9/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aso lähettää järjestysnumeron perusteella tietylle määrälle tuota asuntoa hakeneille sähköpostilla tai tekstiviestillä tiedon, milloin asuntoa voi käydä katsomassa.

Kutsu lähetetään ensiksi kaikkein pienimpien järjestysnumeroiden omaaville. Jos näistä ei ostajaa löydy, niin sitten jatketaan numeroissa eteenpäin.

Kyllä siitä vielä ilmoitus tulee, jos järjestysnumerosi on riittävän pieni.

Kesällä hankin asumisoikeusasunnon. Numeroni oli vuodelta 2003. Olin ensin seitsemäntenä jonossa, mutta sain lopulta tuon asunnon. Tämä Helsingissä.

Vierailija
10/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun käsitys on, että tuo on sellaista "ota sikana säkissä" meininkiä. Kohteiden sivuillakin on yleensä kuvat vain ulkoapäin ja pohjapiirros, harvoin on kuvia itse asunnosta sisältä. Minusta huonoa kohtelua, ja sitten kun kolme kertaa kieltäydyt, kun asunto osoittautuukin sisältä lääväksi, tiputetaan jonosta jonon hännille. Näinkö tämä menee? Mulla ei siis ole kuitenkaan varmaa tietoa, vain arvelua. Toivottavasti joku tietää paremmin.

Voit tietysti yrittää sopia asukkaan itsensä kanssa näytöstä.

Vierailija
11/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Emme siis ole varsinaisesti millään sijalla kun tuota kyseistä asuntoa ei siis pääse kukaan katsomaan eikä sitä tarjota vielä kenellekään. Vaikka vapautuu ensi kuussa. ap.

No jos ette ole sijalla, niin ei voi vedota jonottamiseen. Ei tämä Suomi semmoinen lintukoto ole, ettei etuja annettaisi tutuille ja tutuntutuille jonojen ohi. Ihan ohiksena.

Vierailija
12/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aso lähettää järjestysnumeron perusteella tietylle määrälle tuota asuntoa hakeneille sähköpostilla tai tekstiviestillä tiedon, milloin asuntoa voi käydä katsomassa.

Kutsu lähetetään ensiksi kaikkein pienimpien järjestysnumeroiden omaaville. Jos näistä ei ostajaa löydy, niin sitten jatketaan numeroissa eteenpäin.

Kesällä hankin asumisoikeusasunnon. Numeroni oli vuodelta 2003. Olin ensin seitsemäntenä jonossa, mutta sain lopulta tuon asunnon. Tämä Helsingissä.

Tiedän kyllä siis tämän systeemin. Ihmettelen tässä nyt sitä, ettei tuota kyseistä asuntoa pääse (kukaan) katsomaan eikä sitä tarjota (kenellekään). Eli se vain näkyy ensi kuussa vapautuvana, mutta siinä se.

Ehkä siellä tosiaan on remontti meneillään tai sitten siinä on käynnissä vaihto-operaatio, jonka osalta katsotaan ensin miten käy. ap. 

Vierailija
13/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanko kieltäytymiseksi, jos saa kutsun katsomaan asuntoa, käy katsomassa, eikä haluakaan asuntoa? Kolme kieltäytymistä kun tiputtaa jonon hännille, joten niitä ei ole varaa tuhlata.

Vierailija
14/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katsotaanko kieltäytymiseksi, jos saa kutsun katsomaan asuntoa, käy katsomassa, eikä haluakaan asuntoa? Kolme kieltäytymistä kun tiputtaa jonon hännille, joten niitä ei ole varaa tuhlata.

Jos kieltäydyt ennakkotarjouksesta, siitä ei tule merkintää. Mutta jos hyväksyt sen ja käyt tsekkaamassa asunnon etkä ota sitä, siitä tulee kieltäytymismerkintä. 

Vierailija
15/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kysyä toimistolta suoraan, että monennellako sijalla hakujonossa olette.

Vierailija
16/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihmetellyt sitä, että aina, kun jossain Oikotiellä on ilmoitus asumisoikeusasunnosta, ei niissä ole koskaan kuvia kuin ulkoa ja pohjapiirros. 

Vierailija
17/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät hae aktiivisesti kun edellisen vuokranmaksu jatkuu vielä 3kk muuton jälkeen. Näin meillä kun muutimme pois ja asuntoa olisi pitänyt itse "kaupata". Laittoivat ilmoituksenkin vasta silloin 3kk jälkeen julkiseksi. Pintaremonttia eivät olleet tehneet. Kummallinen systeemi.

Vierailija
18/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ihmetellyt sitä, että aina, kun jossain Oikotiellä on ilmoitus asumisoikeusasunnosta, ei niissä ole koskaan kuvia kuin ulkoa ja pohjapiirros. 

Tää on kyllä erikoista. Me muutettiin aso-asuntoon joka oli juuri rempattu ja ollut tyhjillään jo jonkun aikaa muutenkin. Luulisi että olisi siinä ollut hyvä tilaisuus ottaa kuvat asunnosta, mutta noin oli siinäkin, vain ulkokuvia ja pohjapiirros. Ja näkyy tosiaan olevan aina, en ole nähnyt yhtään ilmoitusta jossa olisi kuvia itse asunnosta.

Vierailija
19/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi tosiaan että olisi kaikkien etu että niitä sisäkuviakin olisi. "Kiva" mennä katsomaan asuntoa josta ei ole MITÄÄN käsitystä millainen tai missä kunnossa se on. Ja just kun sen kolmen asunnon katsomisen ja hylkäämisen jälkeen oletkin jo jonon hännillä. 

Vierailija
20/45 |
13.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät hae aktiivisesti kun edellisen vuokranmaksu jatkuu vielä 3kk muuton jälkeen. Näin meillä kun muutimme pois ja asuntoa olisi pitänyt itse "kaupata". Laittoivat ilmoituksenkin vasta silloin 3kk jälkeen julkiseksi. Pintaremonttia eivät olleet tehneet. Kummallinen systeemi.

Siis mitä tää nyt on? Pitääkö Aso:ssa muka maksaa vastiketta vielä 3kk pois muuton jälkeen? 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kolme viisi