Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kaksio Itä-Helsingissä 800 euroa/kk, mitä mieltä vuokrasta?

Vierailija
10.12.2014 |

Suostuisitko maksamaan tuollaista vuokraa?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis asun itse tässä asunnossa ja juuri tuli vuokrankorotus.

40 vuotta vanha, ei tehty edes peruskorjausta vuosien varrella. Kylpyhuone uusittu. Asunto on huonossa kunnossa, 2. kerros (siis maantasasta seuraava taso), lasitettu parveke. Muovimatto, ei astianpesukonetta tai saunaa.

Nettopalkasta puolet menee tähän vuokraan :( Kaupungin asuntoa haettu 4 vuotta, hakemus on uusittu, joten ei ole päässyt vanhenemaan.

t. ap

Vierailija
42/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:18"]Minulla oma (pankin), yksiö Vantaalla. Yhtiövastike 120 ja lainanlyhennys 340. [/quote] Ja lisäksi se lainanlyhennys, korko ja hoitokulut. Kalliiksi tulee. Asunto kannattaa ostaa vain, jos se on ylimäöröisen pikkurahan sijoituskohde.

[/quote]

Halvemmaksi toi tulee kuin vuokra

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:33"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:31"]

Ostakaa oma niin ei tarvi maksaa älytöntä vuokraa. 

[/quote]

Niin. Se onkin niin paljon kivampi maksa älytöntä hintaa ja korkoja pankille, vastikkeet ja rempat päälle... Samalla pelätä, mitä tekee jos molemmat jää työttömiksi korot nousee. Kuulostaa unelmalta!

[/quote]

No, mielummin maksan Hesingissä sijaitsevaa paritaloa pois hiljalleen 20 vuoden lainaa-ajalla. Paritalo todella hyvällä sijainnilla, 50% asunnosta minun osuus. Maksan pois korkoineen 700e/kk. Tämä asunto on joskus minun. Saman hinnan tai kalliimaan joutuisin maksamaan jostain kämäisestä kaksiosta stadissa. Tai jos tämän meidän talon vuokraisi, maksaisi yli 2000e/kk. Työttömyysuhka on alallani minimaalinen. Miehellä taas omaisuutta niin paljon että saa tämän asunnon puoliskonsa maksettua nopeesti. Vuokralla asuminen on kuin heittäisi rahaa vessanpöntöstä alas. Isot rempat on talossamme tehty mutta toki meillä on säästötili minne kerätään rahaa pahanpäivän varalle/remppoihin.

Vierailija
44/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[

Mutta sijainti on sellainen että ei kiitos. Jos asuu Helsingissä niin ainoastaan itä-länsi Helsinki kelpaa eli sinne minne metro menee ja ihan lähiympäristö. 

Ei tosiaankaan mitään Malmeja, Käpylöitä jne. 

[/quote]

Mikäs Malmissa mättää? Lähijuna menee vartissa keskustaan ja kaikki olennaiset palvelut löytyvät. Itse asun Tapanilassa, mutta asioin Malmilla pari kertaa viikossa. Porukkahan on siellä sitä mitä on, mutta niinhän se vähän tuppaa olemaan vähän joka lähiössä.

Eihän tuo vuokra ole mikään paha, jos asunto on esim. Vuosaaressa uudemmalla puolella, mutta Kontulassa sijaitsevasta asunnosta en todellakaan maksaisi noin paljon. 

Vierailija
45/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:12"]

Käpylä on 100 kertaa parempaa aluetta kuin itäkeskus. Ei todellakaan mitenkään huonoa aluetta.

[/quote]

Kyllä on. Surkeat rakennukset, ei palveluja, surkeat yhteydet minnekkään eikä siellä ole mitään muutakaan. Sama kuin asuisi keskellä metsää. Jos asuu kaupungissa niin silloin kaikki pitää olla lähellä. Jos ne ei ole niin sitten kannattaa asua kaukana kaupungista

Vierailija
46/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:23"]

40 vuotta vanha, ei tehty edes peruskorjausta vuosien varrella. Kylpyhuone uusittu. Asunto on huonossa kunnossa, 2. kerros (siis maantasasta seuraava taso), lasitettu parveke. Muovimatto, ei astianpesukonetta tai saunaa.

Nettopalkasta puolet menee tähän vuokraan :( Kaupungin asuntoa haettu 4 vuotta, hakemus on uusittu, joten ei ole päässyt vanhenemaan.

t. ap

[/quote]

Sori, mutta vastaa ihan yleistä vuokratasoa. Et sinä samankokoista tuon halvemmalla saa. Paitsi kaupungilta tietysti.

Vierailija
47/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

[/quote]

Ei muuta kuin vuokraovesta vertailemaan, mitä muuta saat tuolla rahalla. Jos haluat laadukkaamman asunnon, joudut pulittamaan vähän lisää. Ellet sitten muuta pienempään tai sivummalle. Ehkä jopa Vantaalle.

Vierailija
48/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:26"]

[

Mutta sijainti on sellainen että ei kiitos. Jos asuu Helsingissä niin ainoastaan itä-länsi Helsinki kelpaa eli sinne minne metro menee ja ihan lähiympäristö. 

Ei tosiaankaan mitään Malmeja, Käpylöitä jne. 

[/quote]

Mikäs Malmissa mättää? Lähijuna menee vartissa keskustaan ja kaikki olennaiset palvelut löytyvät. Itse asun Tapanilassa, mutta asioin Malmilla pari kertaa viikossa. Porukkahan on siellä sitä mitä on, mutta niinhän se vähän tuppaa olemaan vähän joka lähiössä.

Eihän tuo vuokra ole mikään paha, jos asunto on esim. Vuosaaressa uudemmalla puolella, mutta Kontulassa sijaitsevasta asunnosta en todellakaan maksaisi noin paljon. 

[/quote]

Malmi on vähän sellainen hylätty paikka. Juna onkin ainoa millä siellä pääsee juuri mihinkään. Mutta kyllä sielläkin mielummin kuin Käpylässä asuisi. 

Olen itse työskennellyt Malmilla joten jonkun verran paikkaa tunnen. Onneksi metsää siellä on vielä jonkun verran. Se on plussaa

Vierailija
49/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:03"]

Kallis. Arvostetulla alueella Espoossa, uusi paritalo, yli 100 m2 ja vuokra 1300. Kyllä kelpaa.

[/quote]

No ei se kovin arvostetulla alueella ole jos noin halpa on. Yritä hankkia 100 neliön asunto vuoralle Helsingin kantakaupungista tuolla hinnalla?

Vierailija
50/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:27"]

Käpylä on 100 kertaa parempaa aluetta kuin itäkeskus. Ei todellakaan mitenkään huonoa aluetta.

[/quote]

Kyllä on. Surkeat rakennukset, ei palveluja, surkeat yhteydet minnekkään eikä siellä ole mitään muutakaan. Sama kuin asuisi keskellä metsää. Jos asuu kaupungissa niin silloin kaikki pitää olla lähellä. Jos ne ei ole niin sitten kannattaa asua kaukana kaupungista

[/quote]

Tämä on sinun mielipide. Itse en perheellisenä asuisi keskustassa jossa asuin koko nuoruuteni. Nyt asun Oulunkylässä, käpylän lähellä. Bussit ja juna menee kyllä stadiin. En halua kauemmas keskustasta koska käyn siellä töissä ja muutenkin kiva päästä nopeasti käymään siellä. Junalla menee käpylästä 7 minuuttia. Palveluita löytyy myös sen verran kun tarvitsee arkeen.

Vierailija
51/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kaupungin kaksio reilu 40 neliötä, ja vuokra 340e Itä-Helsingistä. :)

Vierailija
52/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kohtuullinen, tuo taitaa olla kelan raja asumistuessakin. Eli maksavat sen max. 80% vain 800 eurosta. Siis jos kaksioon muuttaa kaksi henkeä. Eli tuolla vuokrasummalla saa todennäköisemmin pitkäaikaiset asukkaat, kuin korkeammalla hinnalla.

Oma kaksioni on yksityiseltä 850e/kk, enkä edes asu helsingissä.

Vierailija
53/59 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

Tämä on sinun mielipide. Itse en perheellisenä asuisi keskustassa jossa asuin koko nuoruuteni. Nyt asun Oulunkylässä, käpylän lähellä. Bussit ja juna menee kyllä stadiin. En halua kauemmas keskustasta koska käyn siellä töissä ja muutenkin kiva päästä nopeasti käymään siellä. Junalla menee käpylästä 7 minuuttia. Palveluita löytyy myös sen verran kun tarvitsee arkeen.

[/quote]

On minun mielipide. Jokainen saa asua missä asuu. En minä sillä. 

Mutta itse pidän siitä että palvelut on lähellä. 

Vierailija
54/59 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. ap

[/quote]

Miksi h***etissä sitten pitää asua niin kalliissa kaupungissa? On Suomea muuallakin.

Vierailija
55/59 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan rehellisesti: En.

Maksan 300e enemmän yksiöstä ydinkeskustassa. Itä-Helsingissä kämpän pitäisi olla epärealistisen halpa että muuttaisin.

Vierailija
56/59 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:41"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:36"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

On minun mielipide. Jokainen saa asua missä asuu. En minä sillä. 

Mutta itse pidän siitä että palvelut on lähellä. 

[/quote]

Entisenä käpyläläisenä myönnän, että luonto ja ihmiset olivat aivan ihania. Mutta kulkuyhteydet eivät. Se 7min juna lähtee kaukaa asutuksesta ja hyvin harvoin. Myös spåra menee liian harvoin. Bussilla menee 20min eikä pääse kuin lähinnä steissille.

Vierailija
57/59 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustassa ja Kalliossa maksaa 800e yksiö (usein aika pieni ja huonokuntoinenkin jopa). 800e:lla saa kivan kaksion Espoosta. Ihan normivuokra on mielestäni itä-Helsingin kaksiolle tuo 800e.

Vierailija
58/59 |
11.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, lyhennän saman verran lainaa + yhtiövastiketta kolmiosta, kaksi kerrosta ja oma etu-, sekä takapiha. Pääkaupungin lähellä. Mutta ymmärrän ihmisiä, jotka joutuvat tuon pulittamaan, hinnat pääkaupunkiseudulla ovat mitä ovat. Siellä on myös eniten työpaikkoja. Tiedän kylän jossa vuokrat ovat isosta kolmiosta 400€, mutta eipä ole juuri töitäkään..

Vierailija
59/59 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itä-Helsinki on yhtä Slummia mihinkä en muuttaisi mistään hinnasta. Kuka niitä narkkareita ja mielenterveysongelmaisia jaksaa päivästä toiseen katsella, siinä menee omakin mielenterveys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi