Lue keskustelun säännöt.
kokemuksia influenssa rokotteista.
31.10.2014 |
Onko ollu hyötyä vai haittaa? Itse en ole ikinä ottanut,enkä ole influenssaa koskaan kuumeen kanssa sairastanut. Jäänyt nuhan tasolle. Työpaikka painostaa ottamaan ja kuullut vain kokemuksia,että rokotteen ottaminen nostanut kuumeen lähelle 40. Nyt kaipaan kommentteja,oletko säästynyt influenssalta rokotteen ansiosta vai sairastunut siitä huolimatta.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Olen ottanut rokotteen varmaan 10 kertaa (vuosittain, kun hoidan immuunipuutteisia potilaita.) Niinä vuosina, kun olen ottanut rokotteen, en ole ainakaan tietääkseni sairastunut kertaakaan influenssaan (tietysti olen saattanut sairastaa sen hyvin lievänä ja siksi jäänyt huomaamatta). Tavallisia flunssia kyllä sairastan joka talvi, samaan tahtiin kuin ennen rokotuksen ottamista, ja niitähän rokotus ei estäkään. Kotiäitinä ollessani en ottanut rokotusta ja silloin sairastuin elämäni ainoaan influenssaan, oli kamala kokemus.
Rokotuksesta ei ole tullut kuumetta, paitsi sikainfluenssarokotuksesta tuli päivän kestoinen kuume. Noista tavallisista ei ole koskaan tullut. On tullut vain vähän särkyä siihen rokotuskohtaan illalla ja sekin on mennyt seuraavan päivän kuluessa ohi. Omien kokemusten perusteella ei siis ole mitään influenssarokotusta vastaan. Minusta sen ottaminen on myös vastuullista ja ainakin silloin se pitäisi ottaa, jos hoitaa influenssakautena sairaita tai vanhoja ihmisiä.