Kaksio Itä-Helsingissä 800 euroa/kk, mitä mieltä vuokrasta?
Suostuisitko maksamaan tuollaista vuokraa?
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:31"]
Ostakaa oma niin ei tarvi maksaa älytöntä vuokraa.
[/quote]
Niin. Se onkin niin paljon kivampi maksa älytöntä hintaa ja korkoja pankille, vastikkeet ja rempat päälle... Samalla pelätä, mitä tekee jos molemmat jää työttömiksi korot nousee. Kuulostaa unelmalta!
[/quote]
Halvemmaksi se tulee kuin vuokralla asuminen. Silloin saa myös itse päättää mitä asunossa tekee ja kauanko siinä on.
Kallis. Arvostetulla alueella Espoossa, uusi paritalo, yli 100 m2 ja vuokra 1300. Kyllä kelpaa.
Riippuu ihan missä Itä-Helsingissä. Sijainti (alue, kerros, näköala) ja asunnon kunto?
kaveri maksaa muistaakseni kaksiosta vuokraa 900€ tai ylikin Herttoniemenrannassa 2000-luvun talossa. Asunnossa sauna ja parveke sekä taitaa olla ylin kerros.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:01"][quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:33"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:31"]
Ostakaa oma niin ei tarvi maksaa älytöntä vuokraa.
[/quote]
Niin. Se onkin niin paljon kivampi maksa älytöntä hintaa ja korkoja pankille, vastikkeet ja rempat päälle... Samalla pelätä, mitä tekee jos molemmat jää työttömiksi korot nousee. Kuulostaa unelmalta!
[/quote]
Halvemmaksi se tulee kuin vuokralla asuminen. Silloin saa myös itse päättää mitä asunossa tekee ja kauanko siinä on.
[/quot
Väärin. Asunnot ei mee kaupaks, joten paljon e itse mitään säätele. Tätä oli tutkittu ja aso on kaikista edullisin asumismuoto pitkällä aikavälilläm
Se on edullinen hinta kaksiosta. Kallio on trendikäs alue ja moni joutuu maksamaan tuon summan yksiöstä.
Minulla on vantalla kaksio jota vuokraan. 56 neliötä, lasitettu parveke, juuri rempattu. Juna-asema lähellä. Vuokraaja löytyy aina samantien ilman välittäjääkin. Pyydän 820e/kk. Kallista juu mutta en teekkään tätä harrastuksena vaan tienestinä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:06"]Se on edullinen hinta kaksiosta. Kallio on trendikäs alue ja moni joutuu maksamaan tuon summan yksiöstä.
[/quote]
Korjaus: en tiedä miksi luin että se olisi kalliossa.
Itä-Helsingissä itsekin asuvana vastaan, että 800 euroa kaksiosta on nykyisin jopa edullinen hinta. Vuokranantajani juuri viime vuonna kartoitti alueen vuokrahintoja ja teetti tästäkin asunnosta arvion. Käypä vuokra tällaisesta 51 neliön kaksiosta on nykyisin noin 850 euroa. Omani maksaa nyt 839 euroa. Vuokra on noussut kivasti siitä kun muutin tähän. Tähän vuonna 2008 muuttaessani vuokra oli 670 euroa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:07"]Minulla on vantalla kaksio jota vuokraan. 56 neliötä, lasitettu parveke, juuri rempattu. Juna-asema lähellä. Vuokraaja löytyy aina samantien ilman välittäjääkin. Pyydän 820e/kk. Kallista juu mutta en teekkään tätä harrastuksena vaan tienestinä.
[/quote]
Varmaan Tiksissä?
Ei Helsingistä juurikaan saa kaksiota alle 800 euron. Saa olla iloinen jos löytyy edes sillä eikä ole ihan hirveä luukku tai rauhattomalla paikalla.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:09"]Ei Helsingistä juurikaan saa kaksiota alle 800 euron. Saa olla iloinen jos löytyy edes sillä eikä ole ihan hirveä luukku tai rauhattomalla paikalla.
[/quote]
No kannattaa sitten muuttaa sieltä pois.
Käpylä on 100 kertaa parempaa aluetta kuin itäkeskus. Ei todellakaan mitenkään huonoa aluetta.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:07"]Minulla on vantalla kaksio jota vuokraan. 56 neliötä, lasitettu parveke, juuri rempattu. Juna-asema lähellä. Vuokraaja löytyy aina samantien ilman välittäjääkin. Pyydän 820e/kk. Kallista juu mutta en teekkään tätä harrastuksena vaan tienestinä. [/quote] Varmaan Tiksissä?
[/quote]
Myyrmäki.
Minulla oma (pankin), yksiö Vantaalla. Yhtiövastike 120 ja lainanlyhennys 340.
Jos yksityinen vuokranantaja, kuulostaa jopa halvalta. Riippuu tietenkin sijainnista ja asunnon kunnosta jne. Joku kehuskeli kaupungin asunnolla. Ei niitä hintoja voi verrata muihin.
Kaupungin asunnon saavat suoraan yh:t, mamut ja mustalaiset.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:18"]Minulla oma (pankin), yksiö Vantaalla. Yhtiövastike 120 ja lainanlyhennys 340.
[/quote]
Ja lisäksi se lainanlyhennys, korko ja hoitokulut. Kalliiksi tulee. Asunto kannattaa ostaa vain, jos se on ylimäöröisen pikkurahan sijoituskohde.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:09"]Ei Helsingistä juurikaan saa kaksiota alle 800 euron. Saa olla iloinen jos löytyy edes sillä eikä ole ihan hirveä luukku tai rauhattomalla paikalla. [/quote] No kannattaa sitten muuttaa sieltä pois.
[/quote]
Suomessa ei ole toista kaupunkia
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:20"]
Halpa.
Kaksio 45,5 m2 Koillis-Helsingissä 802 euroa.
[/quote]
Mutta sijainti on sellainen että ei kiitos. Jos asuu Helsingissä niin ainoastaan itä-länsi Helsinki kelpaa eli sinne minne metro menee ja ihan lähiympäristö.
Ei tosiaankaan mitään Malmeja, Käpylöitä jne.