Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Korona vei ruokahalun enkä siltikään laihdu. Laihdutus on kolmikymppisenä mahdotonta.

Vierailija
13.10.2021 |

Olen yrittänyt pudottaa painoa jo kuukausien ajan (pituus 172, painoa 70kg), noudattanut tarkkaan laskettuja terveellisiä ruokaohjelmia, lisännyt liikuntaa, pienentänyt ruoka-annoksia ja harventanut merkittävästi sitä, kuinka usein ylipäätään syön. Lopettanut noutoruuat kokonaan, teen itse, en juo sokerijuomia, en syö herkkuja. Ja silti paino ei ole muuttunut mihinkään.
Nyttemmin koronaa sairastaessa en aluksi voinut syödä yhtään moneen päivään, eikä ruokahalu ole vieläkään palautunut, syön edelleen todella vähän päivän aikana. Joudun pakottamaan itseni syömään edes vähän, ettei kroppa mene säästöliekille. Ja paino on pudonnut nipin napin kilon.
Se ei todellakaan ole valetta että kolmikymppisenä painoa alkaa kertyä. Ennen laihduin pelkästään asiaa ajattelemalla ja nyt en pääse kiloista enää eroon millään.
Tämä on suoraan sanottuna p*rseestä!

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen prolon dieettiä.

Tuolla kyllä lahdun vaikka mulla on se sama ongelma.

Mutta jos paino on 70kg, miksi pitää laihtua?

Vierailija
42/45 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

USASSA on lihavuutta paljon. Tilastojen valossa oma tahtoa ei ole. Eli laihtuminen tarvitsee lääketieteellistä tukea. ON todennäköisempää laihtua muuttamalla uudelle paikkakunnalle ja vaihtaa alaa. Kuin räpistellä dieetin ja liikunnalla, koska ympäristö ja olosuhteet vaikuttaa enemmän kuin oma tahto.

Tottakai lääkefirmojen rahoittamien tutkimusten lopputulos on, että tarvitaan lisää lääkkeitä jos jollain ihmisellä ei riitä itsekuri kiristeluun.

itsekuri on uskonto. Toiset uskoo ja elää valheessa jos onnistuu tavoitteessa. Tarvittaisi evidenssiä että itsekuria on oikeasti olemassa. Luonnossa eliöt syövät itsensä halki jos ravintoa on rajattomasti. Kuluttajat syövät laajoja maa-alueita aavikoksi.

Itsekuri on itsestäänselvyys, jonka olemassaolo tulee ilmi tarkkailemalla itseäsi ja muita ihmisiä. Ihmistä vähemmän älykkäillä eliöillä ei ole samoja kykyjä kuin ihmisellä.

Monissa uskonnoissa uskotaan juuri noin vapaaseen tahtoon. Jopa ateisteissa löytyy noin uskovia. Heidän mielestä köyhä voi rikastua tai lihava laihtua, jos tahtoo. Toisaalta tilastollisesti lihavuutta ja köyhyyttä on paljon vapauden maassa Yhdysvalloissa. Vaikka kukaan ei haluaisi olla köyhä ja lihava.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
14.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi alas. Ota d vitamiinia (se on onnehormooni ja auttaa polttaa rasvaa - hormoonitasot normiin se vie). Yrittä liikkua metsässä, sis tulee hyvä uni. Niin kuin toisetkin on sanonut - uni on pakko! Kun hormoonit on kunnossa, kaikki etenee. Tsemppiä sinulle!

Vierailija
44/45 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä valitat. Olet normaalipainoinen.  Itse olen suurin piirtein saman kokoinen. Ja tämä on aikuisuuteni "hyvinvointipainoni". Laihduttaminen tästä on oikeastaan enää mahdollista näkemällä suorastaa nälkää kaiken aikaa. Alle kolmekymppisenä olin alle 60-kiloinen. Mutta sen jälkeen en enää. Kai se on hyväksyttävä, että aikuisella ihmisellä on lihasmassaakin, ei pelkkää luuta ja nahkaa. Lihas nimittäin painaa enemmän kuin läski. Eli jos olet lihaksikas sitä painoa voi tulla jo siitä.

Mittaa sen sijaa vyötärönympärys, jos se ei ole suositusten mitoissa. Sitten kannatta sen eteen tehdä jotain.

Haluan mahtua vanhoihin vaatteisiini, enkä tykkää että vatsaan voi kunnolla tarttua. Ei vain ole mukava olo kropassa, joka ei tunnu omalta, kun on koko ikänsä ollut paljon laihempi. Vyötärönympärys on kyllä ok.

Ap

Vierailija
45/45 |
15.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP, minua kiinnostaisi ruokavaliosi, mitä syöt ja paljonko? Voitko laittaa tänne keskimääräisen päivittäisen ruokavaliosi, mahdollisimman tarkasti?

Minä olen sinua noin kymmenen senttiä pidempi ja pitkästi yli kolmekymppinen. Onnistuin kuitenkin laihtumaan 10 kiloa vähän yli kuukaudessa. Paransin ruokavaliotani poistamalla sokerit, vähentämällä hiilareita (sekä suosimalla rasvaa, proteiinia ja terveellisiä kasviksia), pienentämällä annoskokoja, sekä pätkäpaastoamalla päivittäin 6/18-järjestelmällä.

Samaan aikaan harrastin myös kevyttä liikuntaa, lenkkeilyä, hölkkäilyä, pyöräilyä ja kävelyä. Sain samalla lihaksia vaikka painoa lähtikin. Eli väitteet siitä että yli kolmekymppisenä ei voi laihtua, tai ettei laihduttaminen ja lihaksien kasvattaminen onnistu samaan aikaan ovat täysin hölynpölyä. Toki ihmisissä on eroja ihan pelkästään perimässä, ja lisäksi monet sairaudet (myös ei-diagnosoidut tai piilevät) voivat vaikuttaa paljon aineenvaihduntaan.

En ole enää koronan jälkeen merkinnyt ruokia ylös. Olen vähän niinkuin syönyt melkein mitä vain mitä on pystynyt, koska useimmista ruuista tulee pelkästä ajatuksestakin äklö ölö yhä. Toissapäivänä söin päivän aikana pikku hiljaa napostellen thaimaalaisesta tilaamani purkin nuudelia ja kanaa vihanneksilla, eilen taas söin päivän aikana muutaman ruisleivän salamilla ja illalla vähän kalaa vihanneksilla.

Ennen sairastumista pyrin syömään aamulla jonkun vähän täyttävämmän ruuan, esim munakkaan fetalla/sienillä/kirsikkatomaateilla, puuroa, tai marjoja myslin kanssa, joskus ehkä leivän ja smoothien. Lounaalla esim. vihanneksilla täytetyn leivän tai pienemmän annoksen eilistä päivällistä, en enää edes muista tarkalleen, kuitenkin aika kevyesti. Ja illalla sitten vähän raskaammin, usein jotain vihanneksia tai riisiä+kanaa/kalaa, sellaisen pienehköön kulhoon menevän annoksen. Ja näiden ruokien välillä nälän yllättäessä jonkun omenan, keitetyn kananmunan, vähän pähkinöitä tmv.

Ap