Miksi te vastaeronneet ette voi käsitellä rauhassa eroa?
Miksi pitää sotkea siihen ulkopuolisia ihmisiä? Olin vastaeronneen kanssa ja melkein jo ihastuin häneen kunnolla. Pikku hiljaa sain tietää miten paljon ex-kumppanilla on vielä valtaa tämän miehen elämässä. He eivät halua luopua "perheestään" ja ystävyydestään ja yhteisestä ajastaan. Mietin, mikä olisin itse ollut tässä yhtälössä - joku kiva bonuslisä elämään? Ja minkä takia pitää edes erota, jos kumppanilla on niin tärkeä rooli elämässä? Jatkossa kierrän vastaeroonneet kaukaa.
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Kikkeli kaipaa uusia koloja, eikä sille voi sanoa ei.
Varmaan juuri näin. Ja siksi laitoni hommalle stopin. En oikein ymmärrä toisten ihmisten hyväksikäyttöä.
Mietin täysin samaa silloin, kun vielä etsin seuraa. Tinderissä oli tosi paljon eksässään henkisesti (tai ehkä fyysisestikin) kiinni olevia miehiä, mukamas vakavaa parisuhdetta etsimässä. Eipä oikein siltä vaikuttanut.
Eivät kaikki eronneet roiku eksissään. Kannattaa samantien heivata ne jotka roikkuvat. He kipittävät takaisin entiseen kainaloon kun ex keksii napsauttaa sormiaan.
Minä tapasin ihanan naisen eroni jälkeen ja käyttäydyin juuri kuin apn mies. Jälkeenpäin on kaduttanut. En ymmärtänyt silloin itseäni enkä toimiani. Nainen jätti minut lopulta ja minulla on häntä vieläkin ikävä.
Ovatkohan edes oikeasti eronneita? Antaa kyllä sekavan vaikutelman, kun pyytävät treffeille tai ovat Tinderissä ja sitten kuitenkin julistavat, että eivät etsi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minä tapasin ihanan naisen eroni jälkeen ja käyttäydyin juuri kuin apn mies. Jälkeenpäin on kaduttanut. En ymmärtänyt silloin itseäni enkä toimiani. Nainen jätti minut lopulta ja minulla on häntä vieläkin ikävä.
Jos jotain positiivista niin ehkä osaat toimia toisin seuraavan ihanan naisen kohdalla.
Olen itse eronnut jo kaksi vuotta sitten, ja monissa eroryhmissä ollut. Nytkin olen yhdessä, jossa siis jaetaan kokemuksia whatsappin kautta päivittäin. Siellä on ihan uskomattoman monta eronnutta, jotka haikailee vielä sen exän perään. Monet myös panee sen eksän kanssa säännöllisesti. Ja sit ei päästä eteenpäin ja ruikutetaan sitä.
Ei toki kaikki eronneet ole sellaisia, itse kun erosin niin sen jälkeen en todellakaan ole katsonut eksää päinkään. Meillä on yhteiset lapset joiden asiat hoidetaan, mut siinä se. Mut sanoisin et jos suhteessa ilmenee yhtään tuollaista eksän kanssa ihmeellistä jatkuvaa kaveeraamista ilman syytä, niin parempi vaan pysyä kaukana, siellä ei silloin ole ero selvä.
Vierailija kirjoitti:
Ovatkohan edes oikeasti eronneita? Antaa kyllä sekavan vaikutelman, kun pyytävät treffeille tai ovat Tinderissä ja sitten kuitenkin julistavat, että eivät etsi mitään.
Vielä sekavampi vaikutelma tulee jos kertovat etsivänsä vakavaa suhdetta, mutta kuitenkin se eksä on ykkösenä mielen päällä niin selkeästi, ettei treffikumppani voi olla sitä huomaamatta. Miksi etsit mitään jos sulla on se ykkönen jo olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä sekavampi vaikutelma tulee jos kertovat etsivänsä vakavaa suhdetta, mutta kuitenkin se eksä on ykkösenä mielen päällä niin selkeästi, ettei treffikumppani voi olla sitä huomaamatta. Miksi etsit mitään jos sulla on se ykkönen jo olemassa?
Joo, sekavuus huipussaan. Kuten AP sanoi, kannattaisi selvittää se oma pää ilman, että aiheuttaa vahinkoa muille.
Erotkaa itse, niin huomaatte miltä se tuntuu ja miten kauan tuntuu.
Jos on ollut 15 vuotta yhdessä, elänyt arjet ja juhlat ja hyvät ja huonot ajat, niin ei henkinen suhde katkea kuin saksilla leikaten siihen viralliseen eroon.
Toinen osapuoli elää ja on pitkään ajatuksissa ja niitä yhteisiäkin asioita vielä on hoidettava.
Ja toinen osapuoli voi haluta auttaa toista, esimerkiksi muuttoasioissa sun muissa.
Niin helppo neuvoa ja arvostella muita ja toisia, jos itse ei ole eroa kokenut.
Ja just silloin varsinaisen eron aikana kaikki on niin hektistä ja sekavaa, ettei siinä ehdi eikä jaksa jutella syvällisemmin.
Vierailija kirjoitti:
Jos on ollut 15 vuotta yhdessä, elänyt arjet ja juhlat ja hyvät ja huonot ajat, niin ei henkinen suhde katkea kuin saksilla leikaten siihen viralliseen eroon.
Toinen osapuoli elää ja on pitkään ajatuksissa ja niitä yhteisiäkin asioita vielä on hoidettava.
Ja toinen osapuoli voi haluta auttaa toista, esimerkiksi muuttoasioissa sun muissa.
Ja just silloin varsinaisen eron aikana kaikki on niin hektistä ja sekavaa, ettei siinä ehdi eikä jaksa jutella syvällisemmin.
No sitähän tässä haettiinkin, että miksei voi käsitellä eroa rauhassa ennen kuin alkaa etsiä uutta suhdetta.......
Älä yleistä. Mä olen eronnut myös aika vasta (kesällä virallisesti, joulukuussa jo erilleen) enkä todellakaan ole etsimässä vielä uutta seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on rankkaa, ei sitä kukaan taida epäilläkään, mutta miksi silloin pitää heti alkaa etsimään uutta? Onko se toinen ihminen vain jokin väline jonka avulla pyritään pääsemään yli nopeammin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti on rankkaa, ei sitä kukaan taida epäilläkään, mutta miksi silloin pitää heti alkaa etsimään uutta? Onko se toinen ihminen vain jokin väline jonka avulla pyritään pääsemään yli nopeammin?
Vastaajan älykkyysosamäärä ei vaikuta kamalan isolta. Ehkä kyse onkin tyhmyydestä eikä siitä, että on juuri erottu. Viisaat eivät toimi toisia hyväksi käyttäen ja muutenkin sekavasti eronsa jälkeen. Joten summaus: tällaisista ihmisistä on parempikin pyrkiä eroon.
Omasta erostani on kolme kuukautta ja olen sekaisin kuin seinäkello. Itse olen kyllä ollut yksin mutta ex-mies löysi kolmessa viikossa uuden. Melko mänttinä pidän sitä naistakin joka kuvittelee sen ihmisraunion kanssa jonkun parisuhteen nyt kukoistavan. Ja mies ei todellakaan ole sellaisessa mielentilassa että pystyisi mitään järkeään käyttämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä kysele tyhmiä. Tottakai on.
Te ette oikeasti tajua. Ero on kuin kuolema. Ei ihminen käyttäydy mitenkään järkevästi sellaisen kriisin keskellä. Huomaatte kun osuu omalle kohdalle. Jos itse olette normaalissa järjissä niin se on teidän asia pysyä erossa vastaeronneista. He eivät sitä itse pysty ja osaa tehdä.
Olen kokenut itse rankan eron, enkä ollut menossa mihinkään ihmissuhteeseen silloin.
ap
Ovat sekaisin eivätkä tiedä mitä haluavat. Kaikki eronneet ovat ystäviä alussa. Yleensä ne on vain lähinnä kaunopuheita.