Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen työpaikan saannin estäminen?

Vierailija
10.12.2014 |

Todennäköisesti moni teistä tuomitsee minut ja tämän keskustelun jo pelkästään otsikon perusteella, mutta olkaa kilttejä ja malttakaa lukea viestini loppuun asti ennenkuin kommentoitte mitään.

Tilanne on siis se että asumme avomieheni kanssa tällä hetkellä kahdestaan. Suhteemme on kyllä hyvällä pohjalla muuten, ja aikomuksena on ainakin minun puolesta myös jatkaa näin. Ainoa ongelma suhteessamme on lievä mustasukkaisuus sekä yltiömäinen kilpailun ja voiton tahto. "Kinastelemme" vähän väliä milloin mistäkin asiasta ja jopa TV:n kykyjenetsintäkilpailuista saadaan jo kisaa ja vedonlyöntiä aikaan. Tämä todennäköisesti juontaa juurensa molempien suuresta sisarmäärästä sekä taustasta joukkourheilulajeissa.

Minä itse työskentelen tällä hetkellä PK yrityksessä Web-suunnittelijana ja mieheni ohjelmistosuunnittelijana melko suuressa yrityksessä. Nyt mieheeni on kuitenkin otettu yhteyttä eräästä toisesta suuresta firmasta jossa palkka olisi n.30% parempi nykyiseen nähden. Tällä hetkellä palkkamme ja työmäärämme sekä vastuumme on kutakuinkin samat.

Mikäli mieheni saisi tuon työpaikan, edellyttäisi se muuttoa pääkaupunkiseudulle, sekä hänelle tietenkin parempaa palkkaa. En voi sietääkään ajatusta tuosta palkan kasvamisesta ja kysynkin nyt teiltä, olisiko moraalisesti väärin tai oikein "estää" mieheltäni tuon työpaikan saanti? Olisi se sitten valehtelemalla työnantajalle jotain, tai jopa kehoitusta miettimään tuon uuden työpaikan ja meidän suhteen väliltä.

Myönnän että kilpailuviettini on tässä asiassa ehkä jopa kohtuuttoman suuri mutta mitä mieltä te olette ja mitä tekisitte minun tilanteessani?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka itsekäs voi ihminen olla!!

Vierailija
2/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mitäpä luulet onko ok? .. Jos vaikka omalle kohdallesi sattuisi ja.. Äh, ei tätä jaksa edes perustella. Mee pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ole hääppöiset paikat kummallakaan.

t. lääkäri

Vierailija
4/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et oo tosissas. Kai miehen tulojen kasvu nyt jollain lailla vaikuttaa teidän yhteiseen elintasoon, ajattele vaikka niin.

Vierailija
5/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairailta kuulostatte kummatkin, mutta huono provohan tää olikin

Vierailija
6/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta touhua. Mies parka

Vierailija
7/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tosissasi.
Jos nyt kuitenkin olet, niin kannattaisi käyttää tuo kilpailuvietti ja kunnianhimo hyödyksi vaikka urheilussa tai kiipeä vaikka Mount Everestille ennätysajassa, mutta älä nyt ole niin idiootti että alat toisen uraa sabotoimaan.
Mitäs muuten sitten teet, jos mies päättääkin valita työpaikan eikä sinua?

Vierailija
8/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä toisaalta ymmärrän ketjun aloittajaa, jos suhteessa tuollainen käyttäytyminen on kerta "normaalia" niin kuka meistä on tuomitsemaan missä menee raja?

Vierailija
9/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo ihan normaali suhde toi...

Vierailija
10/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos etsisit itsellesi vielä paremman paikan ja palkan ja vaikka ulkomailta? Mitä miehesi sitten tekisi?

Vierailija
11/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:34"]

t. lääkäri

[/quote]

aha. lääkärillä on varmaan viidenkymmennenprosentin palkka...

t.prosenttiostaja

Vierailija
12/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:45"]

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:34"]

t. lääkäri

[/quote]

aha. lääkärillä on varmaan viidenkymmennenprosentin palkka...

t.prosenttiostaja

[/quote]

Ai johonkin webbisuunnittelijaan verrattuna? :D

Vierailija
13/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sairasta.. Teidän pitäisi olla yhteistyötä tekevä tiimi, ei kilpailla toisianne vastaan.

Vierailija
14/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko vakavissasi kun sanot että suhteenne olisi siinä jos..?

Vierailija
15/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis luulis, et se on vaan hyvä, jos rahaa tulee enemmän, nyt ei mahdu mun koteloon toi sun ajatusmaailmas.

Vierailija
16/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa puoltava seikka tekstissäsi on muutto ja luopuminen omasta työpaikastasi(?) ja sekään ei tarkoita, että sinun tulisi sabotoida miehen uusi työpaikka, vaan keskustella hänen kanssaan sinun työtilanteestasi ja mitä muutto tarkoittaa juuri teidän elämällenne.

Kuten aiemmin jo joku mainitsi, teidän tulisi pelata tiiminä ns. maailmaa vastaan, eikä toisianne vastaan. Puolisn kasvava palkka, on tiiminne kasvava palkka.

Vierailija
17/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kinkeri

Vierailija
18/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kilpaillessa kampiteta kilpakumppania, vaan pyritään itse parempaan suoritukseen. Ei muuta kuin parempipalkkaista työpaikkaa etsimään!

Vierailija
19/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 15:31"]

Todennäköisesti moni teistä tuomitsee minut ja tämän keskustelun jo pelkästään otsikon perusteella, mutta olkaa kilttejä ja malttakaa lukea viestini loppuun asti ennenkuin kommentoitte mitään.

Tilanne on siis se että asumme avomieheni kanssa tällä hetkellä kahdestaan. Suhteemme on kyllä hyvällä pohjalla muuten, ja aikomuksena on ainakin minun puolesta myös jatkaa näin. Ainoa ongelma suhteessamme on lievä mustasukkaisuus sekä yltiömäinen kilpailun ja voiton tahto. "Kinastelemme" vähän väliä milloin mistäkin asiasta ja jopa TV:n kykyjenetsintäkilpailuista saadaan jo kisaa ja vedonlyöntiä aikaan. Tämä todennäköisesti juontaa juurensa molempien suuresta sisarmäärästä sekä taustasta joukkourheilulajeissa.

Minä itse työskentelen tällä hetkellä PK yrityksessä Web-suunnittelijana ja mieheni ohjelmistosuunnittelijana melko suuressa yrityksessä. Nyt mieheeni on kuitenkin otettu yhteyttä eräästä toisesta suuresta firmasta jossa palkka olisi n.30% parempi nykyiseen nähden. Tällä hetkellä palkkamme ja työmäärämme sekä vastuumme on kutakuinkin samat.

Mikäli mieheni saisi tuon työpaikan, edellyttäisi se muuttoa pääkaupunkiseudulle, sekä hänelle tietenkin parempaa palkkaa. En voi sietääkään ajatusta tuosta palkan kasvamisesta ja kysynkin nyt teiltä, olisiko moraalisesti väärin tai oikein "estää" mieheltäni tuon työpaikan saanti? Olisi se sitten valehtelemalla työnantajalle jotain, tai jopa kehoitusta miettimään tuon uuden työpaikan ja meidän suhteen väliltä.

Myönnän että kilpailuviettini on tässä asiassa ehkä jopa kohtuuttoman suuri mutta mitä mieltä te olette ja mitä tekisitte minun tilanteessani?

[/quote]

Olet sairas ja sinun pitäisi mennä hoitoon.

Vierailija
20/31 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis teillä on joukkueurheilutaustaa? Mutta ette ole tajunneet että pelaatte samassa tiimissä jossa tiimikaveria autetaan. Onnea vaan suhteeseen jos eri tiimeissä meinaatte elää..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yksi