Onko yksityisellä gynellä tapana laittaa liina alapään suojaksi?
Amerikassa ollaan häveliäämpiä, tiedän. Ja minä olen häveliäs, tiedän.
Haluaisin sisätutkimuksen ajaksi sellaisen liinan jalkojen päälle, joka toisi edes vähän yksityisyydensuojaa. Ettei tarvitsisi olla ihan pillu paljaana koko maailmalle ja katsella kaikkia niitä ankannokkia ja kortsulla suojattuja ultra-antureita, joita gyne sisääni survoo. Onko tämä mahdollista millään yksityisellä vastaanotolla Helsingissä?
Kommentit (61)
pelkäähän ihmiset hammaslääkäriäkin, vaikka ne on nähneet vaikka kuinka monta suuta ja suu on joka ihmisiellä..
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 22:46"]
pelkäähän ihmiset hammaslääkäriäkin, vaikka ne on nähneet vaikka kuinka monta suuta ja suu on joka ihmisiellä..
[/quote]
Joo ja hammaslääkärin pelkääminen on yleisesti hyväksyttyä ja tuntuu, että vähän joka toinen ihminen taputtelee toisia selkään, että me kaikkihan pelätään hammaslääkäriä. Jostain syystä gyneä pelkäävä saa yleensä vaan haukut. Kai se on jonkin sortin perversio vähän niin kuin "pakottaa" ihmisiä siihen tilanteeseen. "Ja sinähän menet ja levität sen alapääsi siihen spottivaloon, helvetti oot nolo ja lapsellinen, jos sitä stressaat". Mun mielestä gynen pelkääminen on ymmärrettävämpää kuin hammaslääkärin pelkääminen, siinä kuitenkin mennään tosi intiimille alueelle.
Tuo tussu paljaana huoneen poikki tepsuttelu on kyllä jotenki niin eih-tilanne aina :D. Tuntuu vielä hassummalta olla pillu paljaana mutta sukat jalassa. Eihän nuo käynnit mitään lemppareita oo mutta kyllä niissä käy kun on pakko.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:19"]
Tuo tussu paljaana huoneen poikki tepsuttelu on kyllä jotenki niin eih-tilanne aina :D. Tuntuu vielä hassummalta olla pillu paljaana mutta sukat jalassa. Eihän nuo käynnit mitään lemppareita oo mutta kyllä niissä käy kun on pakko.
[/quote]
Kuka pakottaa?
Miksi tepsuttelette tussu paljaana, itselläni on aina päällä tunika, joka peittää kaiken puolen reiteen saakka. Sitten kun on makaamassa, niin tunikaa vedän ylöspäin sen mitä tarvii. Teidän täytyy olla aika yksinkertaista porukkaa jos ette tämmöstä pikku juttua ole tajunneet vaan pitää tieten tahtoa perse paljaana kuljeskella.
Olen käynyt eri paikkakunnilla asuessani ainakin kuudella eri yksityisellä gynellä + kunnalliset PAPA-kokeet terkkarissa päälle, aina on gynekologinen tutkimuspeti ovesta poispäin sijoitettuna ja jopa sermi löytynyt vaatteiden riisumiseen. Muutaman kerran lyhyen paidan ja nolojen sukkien kanssa pöydälle tepsuteltuani olen muistanut miettiä tämän asia etukäteen ja mennyt tunikatyyppisessä yläosassa ja kivoissa sukissa :)
Kerran kuitenkin PAPA-kokeeseen astellessa olin ehtinyt silpasta housut pois ja asettautua telineisiin kun hoitsu vielä nakutti jotakin tietokoneelleen, siinä sitten sen hetkisen makoilin toosa levällään ei ovea, vaan ikkunaa päin. IKKUNAA JONKA TAKANA KÄVELI SAKKI JOTAKIN RANDOM TYÖMIEHIÄ! En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut, jos tuuletusikkuna olisi ollut auki, niin olisin varmasti kuullut vislauksen.
Noo, mainitsin sitten hoitajalle, että ei viitsisi vääntää kaihtimet kiinni kun tässä nyt kuitenkin kävelytien vieressä ollaan maatasossa ja erityisesti kun on tuo työmaa tuossa käynnissä. Kauheita vaatimuksia :)
Ulkomailla gynellä käydessäni tuo liina suojana oli ihan normikäytäntö.. Myös housut sai riisua rauhassa verhon takana.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:40"]
Olen käynyt eri paikkakunnilla asuessani ainakin kuudella eri yksityisellä gynellä + kunnalliset PAPA-kokeet terkkarissa päälle, aina on gynekologinen tutkimuspeti ovesta poispäin sijoitettuna ja jopa sermi löytynyt vaatteiden riisumiseen. Muutaman kerran lyhyen paidan ja nolojen sukkien kanssa pöydälle tepsuteltuani olen muistanut miettiä tämän asia etukäteen ja mennyt tunikatyyppisessä yläosassa ja kivoissa sukissa :)
Kerran kuitenkin PAPA-kokeeseen astellessa olin ehtinyt silpasta housut pois ja asettautua telineisiin kun hoitsu vielä nakutti jotakin tietokoneelleen, siinä sitten sen hetkisen makoilin toosa levällään ei ovea, vaan ikkunaa päin. IKKUNAA JONKA TAKANA KÄVELI SAKKI JOTAKIN RANDOM TYÖMIEHIÄ! En tiennyt olisinko itkenyt vai nauranut, jos tuuletusikkuna olisi ollut auki, niin olisin varmasti kuullut vislauksen.
Noo, mainitsin sitten hoitajalle, että ei viitsisi vääntää kaihtimet kiinni kun tässä nyt kuitenkin kävelytien vieressä ollaan maatasossa ja erityisesti kun on tuo työmaa tuossa käynnissä. Kauheita vaatimuksia :)
[/quote]
Raskausaikana terkalla käydessä hän laittoi aina sälekaihtimet kiinni kun kuunneltiin sydänääniä. Vaikka muuta ei ollut paljaana kuin maha.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:44"]
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:40"]
[/quote]
Raskausaikana terkalla käydessä hän laittoi aina sälekaihtimet kiinni kun kuunneltiin sydänääniä. Vaikka muuta ei ollut paljaana kuin maha.
[/quote]
Kivalla ja huomioon ottavalla terkalla olet käynyt :)
Minusta vähän tuntui, että se PAPA-kokeiden ottaja oli jo niin turtunut siihen silmiensä edessä olevaan näkyyn, että luuli ettei se kiinnosta ketään muutakaan.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:34"]
Miksi tepsuttelette tussu paljaana, itselläni on aina päällä tunika, joka peittää kaiken puolen reiteen saakka. Sitten kun on makaamassa, niin tunikaa vedän ylöspäin sen mitä tarvii. Teidän täytyy olla aika yksinkertaista porukkaa jos ette tämmöstä pikku juttua ole tajunneet vaan pitää tieten tahtoa perse paljaana kuljeskella.
[/quote]
Täytyypä mennä viikonloppuna kaupolle kierteleen, että olisko jossain tommosta kätsyä gynetunikaa myynnissä. Myydäänkö niitä ihan marketeissa, vai pitääkö lähteä keskustaan? ap
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:57"]
[/quote]
Täytyypä mennä viikonloppuna kaupolle kierteleen, että olisko jossain tommosta kätsyä gynetunikaa myynnissä. Myydäänkö niitä ihan marketeissa, vai pitääkö lähteä keskustaan? ap
[/quote]
No ihan vaikka pyllyn peittävä neule ajaa asiansa, ei tarvitse mitään hippikaapua ostaa. Suosittelen kuitenkin että jätät gyneaamuna sen tavanomaisen napapaitasi kaappiin ja valitset siveämmän asun, tai voithan myös ottaa oman lakanasi mukaan lääkäriiin, ei se kiellettyä ole. Mutta älä sitten pieraise siellä alla maatessasi.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:57"]
[/quote]
[/quote]
Mikä tahansa perseen yli menevä vaate käy.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 23:34"]Miksi tepsuttelette tussu paljaana, itselläni on aina päällä tunika, joka peittää kaiken puolen reiteen saakka. Sitten kun on makaamassa, niin tunikaa vedän ylöspäin sen mitä tarvii. Teidän täytyy olla aika yksinkertaista porukkaa jos ette tämmöstä pikku juttua ole tajunneet vaan pitää tieten tahtoa perse paljaana kuljeskella.
[/quote]
Ai joka toinen vuosi tehtävää gynetarkastusta varten hankkisin jonkun tunikan? Kyllä lääkärissä pitää voida käydä normaalivaatteissa.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 18:29"]
Ehkä se kuitenkin on vain ELIN siellä gynellä.
Jotenkin nämä ylihäveliäät ajattelevat siellä gynelläkin olevansa aivan muussa tilanteessa ja paikassa kuin missä ovat. Varmaan sitä gyneä hetkauttaakin ihan hirveästi juurin pirkon paikat kun se samanlaisia katselee TYÖKSEEN kymmeniä viikottain.
" Minusta normaalimpaa on hieman kainostella alastomuutta kuin nauttia pimperonsa esittelystä"
Ja tämä kainostelu on tehtävä nimenomaan siellä, missä kainostelulle on ehkä vähiten tarvetta, gynellä? Ei yhtään tarvitse kainostella kun baarista lähtee jonkun peran matkaan? Kumpikohan todennäköisesti enemmän arvostelee, se joka näkee työkseen kymmeniä viikossa vai joku baaripera, jos joku ihme nolostelu on kainostelun syynä?
Ei oikein logiikka toimi ei.
[/quote]
Gynet ne tutkii toosia työkseen juu, mutta minulle se tavaran esittely spottivalojen loisteessa ei ole työtä. (Ainakaan toistaiseksi - jännityksellä odotan, mihin tämä valtiontalous meidät vielä johtaa...)
Minä opetan työkseni englantia. Ja minun empatiakapasiteettini kyllä riittää ymmärtämään niitä opiskelijoita, jotka kokevat 20 minuutin esitelmän pidon vieraalla kielellä luentosalin edessä jännittävänä, jopa ahdistavana. En minä mene niille irvimään, että no voi hellanlettas Paniikkihäiriö-Emilia, etsä snaijaa että täääää on mun työööötäää! Ei, pikemminkin pyrin tekemään opiskelijapolon olon mahdollisimman turvalliseksi ja rentoutuneeksi. Samaa ymmärrystä toivoisin hoitohenkilökunnalta. ap
p.s. Mulla on tasan yksi baaripera. Sen nimi on Mika ja tuolla se päästelee vapautuneesti kaasuja olohuoneessa. Tavattiin kaksikymmentä vuotta sitten.