Saako (esiintymis)jännitykseen lääkettä etälääkäriltä, vai tarvitseeko
Mennä vastaanotolle ja/tai mielenterveystoimistoon?
Kärsin jännittämisestä, vaikka olen jo keski-ikäinen ja kyllä, kokeillut kaikki rentoutumisharjoitukset ja mielikuvaharjoitteet.
Pääsisin töihin kauppaan kassalle, mutta pelkään että jännitän niin, että kädet tärisevät, olen tulipunainen ja rahat sinkoilevat käsistä.
Siksi mietin lääkityksen hankkimista.
Kommentit (9)
Vierailija kirjoitti:
Itse sain työterveydestä pelkällä soittoajalla propralin joka on beetasalpaaja eli pistää kuriin fyysiset oireet, tuo voisi olla sulle hyvä ekoille päiville ainakin.
No mulla ei oo työterveyttä (vielä) joten julkisen terveydenhuollon kautta tarvinee homma hoitaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse sain työterveydestä pelkällä soittoajalla propralin joka on beetasalpaaja eli pistää kuriin fyysiset oireet, tuo voisi olla sulle hyvä ekoille päiville ainakin.
No mulla ei oo työterveyttä (vielä) joten julkisen terveydenhuollon kautta tarvinee homma hoitaa.
Ap
Varmasti saat terveyskeskuksesta myös tuon lääkkeen kun tuo on helppo saada, voi ehkä onnistua vain soittoajalla sielläkin?
Bentsoresepti on sitten vaikeampi saada.
Voit mennä terveyskeskukseenkin. Jos on kiire, niin eiköhän sen ajan saa kahden viikon sisällä. Kerro oireistasi, saa varmasti propralia joka auttaa punastumiseen ja käsien tärinään. Voit käyttää sitä esim. kolmesti päivässä, jolloin selviät koko työpäivän. Siinä samalla itsevarmuutesi kasvaa, kun ei tarvitse keskittyä jännityksen ulkoisiin oireisiin.
Propral ei aiheuta riippuvuutta, joten sitä voi käyttää turvallisin mielin vuosikymmeniäkin jos tarve vaatii.
Tuttu napsii koirien masennuslääkkeitä ja kuulema toimii, kokeileppa sinäkin.
Näissä tämä esiintyminen on aina jotain viidelle ihmiselle esitelmän pitäminen tms. Kassa tapaa yhden ihmisen kerrallaan.
Ajatelkaa nyt ihmisiä, jotka esiintyvät parhaimmillaan kaksi kertaa päivässä kahdelletuhannelle ihmiselle, eivätkä välttämättä edes puhu, vaan soittavat tai laulavat. Törkeää puhua aloituksessa esiintymisjännityksestä.
Vierailija kirjoitti:
Näissä tämä esiintyminen on aina jotain viidelle ihmiselle esitelmän pitäminen tms. Kassa tapaa yhden ihmisen kerrallaan.
Ajatelkaa nyt ihmisiä, jotka esiintyvät parhaimmillaan kaksi kertaa päivässä kahdelletuhannelle ihmiselle, eivätkä välttämättä edes puhu, vaan soittavat tai laulavat. Törkeää puhua aloituksessa esiintymisjännityksestä.
Ei nämä jännitysoireet valitettavasti katoa sillä, että ulkopuolinen (tai edes itse) hokee kuinka jännitys on törkeää tai turhaa.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei nämä jännitysoireet valitettavasti katoa sillä, että ulkopuolinen (tai edes itse) hokee kuinka jännitys on törkeää tai turhaa.
Ap
Ymmärrän täysin ap:ta. Ujolle ja jännittäjätyypille kassana oleminen voi olla vaikeaa. Se on vaikeampaa kuin palvelutiskillä, jossa yleensä saa vähän liikkua ja kääntyä välillä selin. Kassalla kun istuu ja jono on kymmenen metriä pitkä, niin paras tapa selviytyä on ottaa se propral noin tuntia ennen työvuoron alkua ja keskittyä työssään yhteen asiakkaaseen kerralla vilkuilematta sitä jonoa. Sitten se menee hyvin, eikä kukaan edes kiinnitä sinuun huomiota. Maski on muuten toinen, mikä toimii yllättävän hyvin jännittäjällä. Tsemppiä työhösi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Ymmärrän täysin ap:ta. Ujolle ja jännittäjätyypille kassana oleminen voi olla vaikeaa. Se on vaikeampaa kuin palvelutiskillä, jossa yleensä saa vähän liikkua ja kääntyä välillä selin. Kassalla kun istuu ja jono on kymmenen metriä pitkä, niin paras tapa selviytyä on ottaa se propral noin tuntia ennen työvuoron alkua ja keskittyä työssään yhteen asiakkaaseen kerralla vilkuilematta sitä jonoa. Sitten se menee hyvin, eikä kukaan edes kiinnitä sinuun huomiota. Maski on muuten toinen, mikä toimii yllättävän hyvin jännittäjällä. Tsemppiä työhösi!
Kiitos!
Ap