Onko lastenvalvojan luona pakko käydä?
Isyyden tunnustamisesta siis kyse, eikä lapsellani ole sellaista isää joka hänet tunnustaisi omakseen.
Mitään järkeä ole lähteä isyyttäkään selvittämään koska ainoa isäehdokas on sitä mieltä ettei hän voi millään olla lapsen isä ja itse en muista olleeni kenenkään muun kanssa.
Tarvitseeko minun siis käydä lastenvalvojan luona ollenkaan? Mitä siitä seuraa jos en varaa sinne aikaa?
Kommentit (8)
Viranomaisilta alkaa tulla postia, eli isättömyydenkin pitää olla maistraatin kirjoissa.
Mitä jos pistät sen ei millään voi olla isä -ehdokaan dna-testiin?
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:31"]
On. Lastenvalvoja saa sairaalasta tiedon isättömyydestä ja se on taho joka vahvistaa isättömyyden ja ilmoittaa siitä Kelaan jotta saat elatustukea
[/quote]
Juurikin näin.
On. Lastenvalvoja saa sairaalasta tiedon isättömyydestä ja se on taho joka vahvistaa isättömyyden ja ilmoittaa siitä Kelaan jotta saat elatustukea
[/quote]
Niin päin honkia ettei pahemmin voi metsään mennä.
Maistraatti saa tiedon sairaalalta lapsesta ja äidistä. Maistraatti näkee, ettei äiti ole naimisissa (aviomies on aina isä, oli sitten oikeasti tai ei) ja lähettää äidille ohjeet isyyden vahvistamiseen. Samalla tulee paperit vauvan nimen rekisteröinistä.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 13:44"]
[/quote]
Niin päin honkia ettei pahemmin voi metsään mennä.
Maistraatti saa tiedon sairaalalta lapsesta ja äidistä. Maistraatti näkee, ettei äiti ole naimisissa (aviomies on aina isä, oli sitten oikeasti tai ei) ja lähettää äidille ohjeet isyyden vahvistamiseen. Samalla tulee paperit vauvan nimen rekisteröinistä.
[/quote]
Ja ne tuet haetaan ihan itse kelasta kun maistraatilla on tiedot tallennettuna.
Jos on varaa olla ilman rahaa niin mikä jottei :)
Jos sä tiedät kuka sut on raskaaksi pannut, niin kerrot sen lastenvalvojalle. Miksi et menisi sinne?