Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ekaluokkalainen ei nukahda vaikka laitan ajoissa

Vierailija
01.12.2014 |

Nukkumaan. Iltapala puoli kasilta ja kasilta sänkyyn. Nyt on kello 21.20 ja vieläkin höpöttää sängyssä. Aamuisin sitten väsynyt, kouluun pitää lähteä 7.30.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Osaako lukea tai tykkääkö katsell kuvia kirjoista. Koita laittaa heti iltapalan jälkeen sänkyyn ja anna lukea sängyssä yövalon palaessa(ei siis mitään kirkasta kattovaloa) esim.20:30 asti.

Meillä auttoi. Itse asiassa meill ekaluokkalainen menee kasilta sänkyyn ja lukuvalo pois 21:00.

Vierailija
2/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistät liian aikaisin nukkumaan. Ethän itsekään nukahda jos ei väsytä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. Mä sain lapsena sentään puoli yhdeksään valvoa, ja sitten tuijottelinkin pimeää kattoa tunnin pari. Ikinä ei tullut uni silloin kun käskettiin. Oli muuten todella mielekiintoista, muistan tätä ainakin kymmenen vuoden ajalta.

Vierailija
4/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi alapeukku kakkoselle?

Vierailija
5/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän liikuntaa, enemmän ulkona olemista ja vähemmän kireä mutsi, niin hyvä tulee. Älä tuijota niin sitä kelloa, seuraa mielummin miten lapsi jaksaa. Telkkarit ja tietokoneet pois iltaselta, niiden sijaan mielummin kirja tai vaikka äänikirja soimaan jos ei lukeminen onnistu lapselta tai sinulta. Rauhoitu, älä pingota, lapsi nukkuu kyllä kun nukuttaa.

Vierailija
6/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

kevyttä liikuntaa päivällisen jälkeen....Ulkoilua tai uintireissukin hyvä.

tulee iltapalan jällkeen uni. Sänkyyn puoli kahdeksan-kahdeksan. Iltasatu.

Vierailija
7/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sille vitamiinipilleri, markkinoi  unilääkkeenä.

Vierailija
8/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä logiikka? Ei tietenkään nukahda, kun pistät noin aikaisin.

Vierailija
9/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on aamuisin väsynyt, hän tarvitsee enemmän sitä unta. Liikkuuko lapsi sen suositellut pari tuntia päivässä? 

Vierailija
10/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="01.12.2014 klo 21:55"]

Jos on aamuisin väsynyt, hän tarvitsee enemmän sitä unta. Liikkuuko lapsi sen suositellut pari tuntia päivässä? 

[/quote]

Tai sitten ei tarvi. Mä olen aina aamulla väsynyt, ihan saman kuinka monta tuntia olen nukkunut. Olin myös lapsena aamuisin väsynyt, kun yritin pakkonukuttaa itseäni kaikki illat.

Vierailija
11/11 |
01.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, miten paljon odotat hänen nukkuvan. Jos siis klo 20 pitäisi jo nukkua ja aamulla herätys klo 7, niin siitähän tulee 11 tuntia. Meillä ei edes 5v nuku yöunia noin paljon (tosin saattaa nukkua pari kertaa viikossa päiväunet). Ihmisillä on yksilölliset unentarpeet ja tiedän kyllä tuttavaperheen, jossa koko perhe nukkuu käytännössä kellon ympäri, siis ihan 12v muiden mukana, mutta oletan, että näitä on harvassa.

Meillä ekaluokkalainen menee sänkyyn klo 20.45 ja luen iltasadun, joka kestää 15-30 minuuttia. Nukahtaa yleensä klo 21.30 mennessä ja herää usein itse klo 7. Joskus - niin kuin tänään - ei vain nukahda ja vieläkin tuolla sängyssä pyörii. Sitten on aamulla väsynyt mutta nukkuupa sitten seuraavana yönä paremmin.

Kaikki lapset eivät tarvitse sitä 12 tuntia yöunta ja on turha pakottaa nukkumaan liian aikaisin koska silloin ei ainakaan nukahda. Anna tosiaan lukea kirjoja tai kuunnella musiikkia tuohon 20.30 asti, niin ehkä jo nukahtaa paremmin.