Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ostatteko aikuisille joululahjoja?

Vierailija
10.12.2014 |

Mulla on hirveä kriisi. En jaksaisi enää ostaa aikuisille lahjoja, kun perhepiirissä on jo niin paljon lapsia (kaikilla sisaruksilla on useampi lapsi). Mutta esim. miehen perheessä aikuisten lahjoja pidetään vähintään yhtä tärkeinä kuin lasten, ja niitä pitää olla määrällisesti paljon. Mun mielestä se on ihan älyttömän typerää. Jokaisella aikuisella ihmisellä on omat rahat ja jos jotain haluaa, voi mennä kauppaan ja ostaa sen. En mä kuitenkaan kenellekään osta mitään, mihin hänellä ei itse olisi varaa. Olen yrittänyt lanseerata "vain lapsille lahjoja"-joulua, mutta kaikki tuntuvat närkästyvän siitä suunnattomasti, joten tänäkin vuonna menee pieni omaisuus joululahjoihin.

Mietteitä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän samanlaista on meillä. Juurikin miehen suvussa pitää lahjoa joka ikinen, lapset ja aikuiset. Kaikilla on ihan hyvä taloudellinen tilanne, kaikilla on kaikkea ja jos jotain ei ole, se on varaa kyllä ostaa. Sitten se menee vähän siihen, että annetaan jotain turhanpäiväistä, kun on pakko jotain antaa. Lisäksi itse en haluaisi mitään ylimääräistä tavaraa kotiini enää yhtään, siksi yritän suosia jotain aineetonta tai syötävää tms. Jotenkin tuntuu, että kaikille olisi helpompaa, kun niitä lahjoja ei tarvitsisi vaihtaa ja ei tarvitsisi juosta kaupoissa ja keksiä väen väkisin jotain kivaa. Toki antamisesta tulee hyvä mieli, mutta enemmän silloin, jos keksii jonkun kyseiselle henkilölle hyvin sopivan jutun, ei siitä, että pakosta nyt sitten annetaan vaikka se viinipullo, kun muuta ei keksitä.

Yksi idea mulla on ollut sellainen, että jos vaan tilais jokaiseen perheeseen yhden herkkukorin Stockalta ja se olis siinä. Pääsis helpolla.

Vierailija
2/3 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vain vanhempien tarvitsee ostaa lapsilleen lahjoja. Muut ostaa niille joista oikeasti välittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin laitetaan lahjat myös aikuisille. Oli aika, jolloin se oli musta vähän tyhmää ( lue: mulla oli vähän rahaa ja lahjottavia paljon). Nyt on taas tilanne, ettei kavereiden lapsia eikä kummilapsia enää lahjota vaan ainoastaan lähipiiriä, joten on ihan mukava laittaa aikuisillekin lahjat.

Minusta lahjoja ei pidäkään ajatella niin, että pitäisi ostaa sellainen lahja, johon saajalla ei olisi itsellään varaa. Kerrostaloasujalle pitäisi ostaa omakotitalo, toyotan omistajalla rolls royce jne. Ei tietenkään vaan kukin laittaa lahjaksi jotain omalle kukkarolleen sopivaa. Voihan se olla isovanhemmille aineeton lahjakin esim kortti, jossa luvataan pestä mummolan ikkunat huhtikuussa. Tai siskolle kortti, jossa luvataan ottaa siskon lapset viikonlopuksi hoitoon siskon haluamana ajankohtana. Tai jotain vastaavaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi seitsemän