Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mietitko Suomen tilannetta, kun kannat rahaa Lidliin?

Vierailija
08.11.2014 |

Rahat eivät jää Suomeen. Minä koen omistuksen ongelmaksi.

Pidän monista Lidlin hyvistä ja edullisista tuotteista ja käyn kaupassa kerran tai pari kertaa kuukaudessa.

Olen iloinen siitä, että moni on saanut työpaikan kyseisestä liikkeestä ja liikkeessä myydään paljon suomalaisia tuotteita.

Jos me kaikki ostaisimme suomalaisista liikkeistä, niin Suomen tilanne paranisi. 

Ei, en ole kauppias. Olen pienituloinen suomalainen, joka miettii maan tulevaisuutta.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei paljon kiinnosta ahneiden kauppiaden tilanteet, itsepähän ovat tämän tilanteen aiheuttaaneet (ne on kaikki voimakkaasti korruptoituneita ja poliittisesti kytköksissä).

Mitä vähemmän kannan rahaa suomen korruptoituneelle puolue- ja hyvävelijärjestelmälle, sitä tyytyväisempi olen.

Vierailija
2/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Jos me kaikki ostaisimme suomalaisista liikkeistä, niin Suomen tilanne paranisi." Tjaa. Entäs esim. verkkokauppa, josta ei jää senttiäkään Suomeen? Uskon Lidlin merkityksen tässä olevan aika pieni.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää siitä kuitenin verot, työpaikat ja kiinteistömenot Suomeen.

Vierailija
4/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kannan nykyisin vähät rahani vaikka kiinaan (netissä). Lidlin kohdalla kyllä aika moni suomalainen saa töitä ja tuotteetkin paljon suomalaisia. Vahinko ettei meidän paikkakunnalla ole sellaista kuitenkaan, vaan ylihintaiset k-market ja s-market vain. Tietysti jos olisin töissä ja hyvällä palkalla niin voisin/haluaisin ajatella enemmän kotimaan työllisyyttä. Mutta kun olen pienituloinen ja työkyvytön. Toki joskus teen tarkoituksella pieniä valintoja kotimaisen tuotteen puolesta, varsinkin ruoassa jota täällä vielä tuotetaan.

Vierailija
5/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a. S-ryhmään kannetut rahat menee riskisijoituksiin Venäjälle, onko jotenkin parempi? Ja tosiaan kuten nelonen jo kertoi, Suomessa työskentelvät Lidlin työntekijät maksavat veronsa Suomeen.

Vierailija
6/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän mietin niiden eläinten kasvatusolosuhteita, mistä nämä halvat ruuat on tehty ja lypsetty.

Vierailija
7/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:33"]

Pidän monista Lidlin hyvistä ja edullisista tuotteista ja käyn kaupassa kerran tai pari kertaa kuukaudessa.

Olen iloinen siitä, että moni on saanut työpaikan kyseisestä liikkeestä ja liikkeessä myydään paljon suomalaisia tuotteita.

Jos me kaikki ostaisimme suomalaisista liikkeistä, niin Suomen tilanne paranisi. 

Ei, en ole kauppias. Olen pienituloinen suomalainen, joka miettii maan tulevaisuutta.

[/quote]

Mitä sitä teitää millaist aversuunnitelua näiden muiden isojen ruokakauppojen omistajat tekevät. Ja myös ne myyvät muualla kuin Suomessa tuotettua tavaraa.

Vierailija
8/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei tässä taloustilanteessa, korruption jyllätessä, kiinnosta enää paskaakaan isomman mittakaavan asiat. Kiinnostaa vain se, mistä saan vähällä rahalla ravitsevaa ruokaa.

Lisäksi Lidlissä on suomalaisia tuotteita myös, eli sitä kautta rahaa päätyy kyllä suomalaisillekin.

Vierailija
9/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:36"]

Ei paljon kiinnosta ahneiden kauppiaden tilanteet, itsepähän ovat tämän tilanteen aiheuttaaneet (ne on kaikki voimakkaasti korruptoituneita ja poliittisesti kytköksissä).

Mitä vähemmän kannan rahaa suomen korruptoituneelle puolue- ja hyvävelijärjestelmälle, sitä tyytyväisempi olen.

[/quote]

Niin että mielummin sitä lihottaa ulkomaista monikansallista ahnetta kauppajättiä kuin ahnetta naapurin Pekkaa?

Vierailija
10/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin pelkästään kyllä omaa rahatilannettani, jos kuussa jää 350 euroa laskujen jälkeen ja lapsikin elätettävänä. Ei siinä paljon Suomea tule miettineeksi kieltämättä, vaikka varmaan pitäisi??

Vierailija
11/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri omistuspohjan vuoksi suosin Lidliä.

Vierailija
12/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten niin "rahat eivät jää Suomeen"? Lidlin työntekijät maksavat veronsa Suomeen ja käyttävät palkkaansa Suomessa. Monet ostamani tuotteet ovat suomalaista tuotantoa eli rahoistani menee osa heille.

Eivät sittarin tai salen banaanit ole yhtään suomalaisempia kuin Lidlin.

Jos kirjoittaisit "Lidlin voitot eivät jää Suomeen", asiassa olisi edes nimeksi perää. Silti: Lidl investoi Suomeen sitä enemmän, mitä paremmin kauppa täällä kannattaa. Ja edelleen: samoilla (työ)markkinoilla ollaan koko EU:ssa.

Jos täällä toimisi esim. kreikkalainen kauppaketju, kannattaisikohan käydä siellä? Ehkä emme joutuisi "lainaamaan" heille miljoonia. :)

Vierailija
13/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen iloinen ettei rahat jää Suomeen. Ostan kaiken ulkomaalaisista verkkokaupoista, koska en halua tukea Suomen läpimätää ja korruptoitunutta systeemiä enää yhtään

Vierailija
14/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin. Mä mietin niitä suomalaisia työntekijöitä Lidlissä ja omaa kukkaroani joka ei työnteolla lihomaan pääse. 
Ketju voi olla saksalainen, mutta työntekijät ovat suomalaisia. Eiköhän noi ääs-ja koo -ketjujen omistajat ole kehittäneet riittävät systeemit välttääkseen maksamasta yhteisöveroja sun muita, eli siinä mielessä yksi hailee. Eikä mua kiinnosta niitten johtajien lompakkoja lihottaa, varsinkin kun saan laadukkaan tuotteen Lidlista huomattavasti edullisemmin.

Vierailija
15/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meneehän raha Suomeen Lidliin, josta se menee osittain emoyhtiöön. Verot se joutuu maksamaan Suomeen. Varsinkin jos ostat suomalaisia tuotteita niin lidl ostaa niitä lisää Suomalaisilta tuottajilta ja luonnollisesti se maksaa palkkaa Suomalaisille. En myt näkisi, että tässä on suurta ongelmaa.

Vierailija
16/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs IkEa sitten siitä ei jää sitä vähäistäkään suomeen!

Vierailija
17/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:44"]

Enemmän mietin niiden eläinten kasvatusolosuhteita, mistä nämä halvat ruuat on tehty ja lypsetty.

[/quote]

Niin minäkin ja olen sen takia vegaani. Haen paljon kasviksia ja hedelmiä Lidlistä, pavut, linssit, siemenet, tofu, kasvis"maidot" ja muut täytyy valitettavasti hakea muualta.

Vierailija
18/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin. Joka kerta kun käyn Lidlissä, mietin sitä, että taas meni nämäkin rahat pois ahneilta k-ja s-ketjuista. Voi kun kaikki tekisivät niin. Jäisivät nuolemaan näppejään ja joutuisivat pikkasen miettimään toimintaansa.

Vierailija
19/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.11.2014 klo 18:33"]

[/quote]

Kyllä mä kauppareissuilla mietin ensisijaisesti omaa (heikkoa)rahatilannettani,ja teen ostokset siellä missä on edullisinta. Suosi suomalaista on kaunis ajatus,olisi vaan helpompi toteuttaa jos kaikki ei koko ajan kallistuisi.

Vierailija
20/41 |
08.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valintatalo on yhtä vähän suomalainen kuin Lidl.

Periaatteessa on huono juttu, että raha valuu ulkomaille, mutta vähittäiskaupan toimimaton kilpailu (S/K-duopoli) on myös vahingollista Suomen taloudelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi seitsemän